• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
7

آیین تحلیف کارآموزان وکالت کانون وکلاى البرز برگزار شد

  • کد خبر : 42864
  • ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷
آیین تحلیف کارآموزان وکالت کانون وکلاى البرز برگزار شد
آیین تحلیف ١٢٠ نفر از کارآموزان وکالت سال ۱۳۹۹ کانون وکلاى دادگسترى البرز روز یکشنبه ۱۹ آذر ماه جاری در سالن موسسه اصلاح بذر و نهال با حضور اعضاى هیات مدیره این کانون، مدیران اسکودا و صندوق حمایت وکلا، مقامات قضایى و پیشکسوتان نهاد وکالت در استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اسکودا به نقل از کانون وکلای دادگستری استان البرز، دکتر جعفر کوشا، رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران در این آیین، سخنان خود را با اشاره به سالروز تصویب اعلامیه جهانی حقوق بشر آغاز کرد و بیان داشت: این روز‌ها با استمرار بحران در نوار غزه، تلاش‌های بین‌المللی برای استقرار صلح و تضمین حقوق بشردوستانه، در بوته آزمونی دیگر قرار گرفته است. سازوکار‌های تضمین‌کننده حقوق بشر امروز نارسایی‌های جدی از خود نشان داده‌اند و باید راهی برای مقابله با این ناکارآمدی انباشته‌شده پیدا کرد.

وی وکلای وظیفه‌شناس و دغدغه‌مند را سنگربانان خستگی‌ناپذیر حاکمیت قانون و مردم‌سالاری توصیف کرد و یادآور شد: در روز‌هایی که از هر سویی تیری به سوی نهاد وکالت روان و این نهاد مدنی سترگ و دیرپا آماج هجمه‌های سازمان‌یافته از نواحی مختلف است، پایبندی به آرمان استقلال و ایستادگی بر این اصل، اهمیتی مضاعف دارد.

دکتر کوشا ضمن تاکید بر اهمیت استقلال کانون وکلا، تصریح کرد ما به دلیل سوگندی که خورده‌ایم خود را ملزم به پاسداری از حقوق مردم می‌دانیم.

علی اسداله‌پور کریمی، رئیس کانون وکلای البرز هم در این مراسم ضمن خوش‌آمدگویی به میهمانان مراسم تحلیف، به کارآموزانی که موفق به قبولی در اختبار شدند و خانواده‌های آن‌ها تبریک گفته و برای ایشان آرزوی موفقیت در عرصه وکالت کرد.

رئیس کانون وکلای دادگستری البرز، وکالت را عشق خوانده و وکلا را عاشق این حرفه خطاب کرد.

وی، صبوری را لازمه شغل وکالت دانست و بیان کرد: قسمت مهم حرفه وکالت آنجاست که نتیجه کار عموماً غیر قابل پیش‌بینی است. برداشت‌های متفاوت از قانون و موضوعات و مصادیق سبب تحلیل‌های متفاوت راجع به یک موضوع یکسان می‌شود و ممکن است قضات نظرشان با وکلای پرونده یکسان نباشد.

اسداله‌پور در پایان از دکتر فاضلی هریکندی و دکتر نوروزی، رئیس و معاون قضایی دادگستری کل استان استان البرز به جهت تعامل صحیح و مستمر با کانون وکلای دادگستری البرز تشکر کرد و از زحمات اعضای کمیسیون کارآموزی، کارمندان و هیئت مدیره کانون قدردانی به عمل آورد.

دکتر احمد نوروزى، معاون قضایى رییس کل دادگسترى استان البرز نیز در این مراسم ضمن تسلیت ایام فاطمیه، همانند قضاوت از وکالت به عنوان یک منصب یاد کرد، دو حرف‌های که به جهت شأن بالای آن برای ورود به آن باید سوگند یاد کرد.

وى با تبریک و آرزوى موفقیت در مسیر احقاق حق براى وکلاى حاضر، بیان داشت: وکیل و قاضی از اسماء الهى بوده که افرادى که عهده‌دار آن منصب مى‌شوند باید در حفظ شأن آن بکوشند چراکه شرف‌المکان بالمکین.

نوروزی در پایان بر تعامل روزافزون نهاد‌های حقوقی استان در راستای منویات مقام معظم رهبری در اجرای سند تحول قضایی تاکید کرد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 1]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=42864
  • نویسنده : روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران
  • 638 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0
تماس باما