• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
11
رئیس کانون وکلای دادگستری آذربایجان ‌شرقی:

ارتقای سطح دانش حقوقی و رعایت مقررات و نظامات حرفه وکالت عین تقواست

  • کد خبر : 42759
  • ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۲
ارتقای سطح دانش حقوقی و رعایت مقررات و نظامات حرفه وکالت عین تقواست
مراسم‌ تحلیف ۱۳۰ نفر از کارآموزان ورودی ۱۳۹۹ کانون وکلای دادگستری استان آذربایجان شرقی روز پنجشنبه ۱۶ آذر ماه در آمفی‌تئاتر مجتمع پتروشیمی تبریز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اسکودا به نقل از کانون وکلای دادگستری آذربایجان‌شرقی، در ابتدای این مراسم دکتر حسن فرهودی‌نیا، رئیس کانون وکلای آذربایجان ‌شرقی ضمن عرض خیر مقدم و تبریک به کارآموزان و اعضای خانواده آنها، توجه کارآموزان را به عبارات مندرج در سوگندنامه وکالت جلب نموده و از ایشان خواست که در تمامی شئون وکالت و عمر حرفه‌ای خویش، فرازهای این سوگندنامه را به خاطر سپرده و به آنها عامل باشند.

دکتر فرهودی‌نیا با ذکر این نکته که ارتقای سطح دانش حقوقی و رعایت مقررات و نظامات در هر حرفه‌ای به ویژه وکالت عین تقواست، افزود: تلبس به ردای شریف وکالت افتخاری بزرگ است اما در صورت غفلت و وسوسه، امکان لغزش در آن وجود دارد.

وی سپس به کارآموزان توصیه کرد که فارغ از وسوسه‌های دنیوی، همواره در مسیر دفاع از حق و حقانیت، استوار و ثابت‌قدم باشند.

در ادامه این مراسم نیز دکتر احمد یوسف‌زاده، نایب رییس کانون وکلای دادگستری استان آذربایجان شرقی ضمن تبریک به کارآموزانی که به کسوت وکالت ملبس می‌شوند، اشاره کرد که  کارآموزان ورودی ۱۳۹۹ آخرین دوره از وکلایی خواهند بود که بر اساس قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت دادگستری (مصوب ۱۳۷۶) به جرگه وکلا وارد می‌شوند.

وی همچنین به مصائب برگزاری آزمون ورودی این دوره و نیز عوامل موثر در طولانی شدن دوره کارآموزی اشاره کرده و افزود: کارآموزان این‌ دوره از‌ نظر سطح علمی وضعیت مطلوبی داشته‌اند.

دکتر ابراهیم شعاریان، رئیس کمیسیون کارآموزی و اختبار کانون وکلای آذربایجان شرقی نیز ضمن تبریک به کارآموزانی که امروز به افتخار اخذ پروانه وکالت پایه یک نایل خواهند شد، شروط لازم برای موفقیت و پیشرفت در شغل وکالت را در سه محور ذیل بیان کرد:

اول) به‌روز نگه داشتن دانش حقوقی از طریق مداومت در مطالعه ‌‌و توجه ویژه به تخصص‌گرایی

دوم) اهتمام در افزایش مهارت‌های جنبی مرتبط با حرفه وکالت از قبیل علوم اقتصادی، جامعه شناسی، روانشناسی، کامپیوتر و هوش مصنوعی و …

سوم) ارتقای ویژگی‌های شخصیتی

دکتر شعاریان افزود: ارتقای شخصیتی مدنظر برای پیشرفت در وکالت بایستی به نحوی باشد که معطوف به مقایسه خود با دیگران نباشد و به عبارتی هرکس باید تلاش کند تا با پیشرفت خود زمینه پیشرفت اطرافیان را نیز فراهم آورد، نه اینکه با سکون و رکود خویش ضمن جلوگیری از پیشرفت و ارتقای خود، برای دیده شدن ناگزیر از ایجاد مانع برای پیشرفت دیگران شود.

در ادامه مراسم، هیئت مدیره کانون وکلای آذربایجان شرقی به پاس زحمات وکیل اصغر رضایی‌ور (رئیس سابق کمیسیون کارآموزی و اختبار کانون) و وکیل وحید دلخوش (رئیس سابق کمیسیون آموزش کانون) و نیز خانم ثنا بیلان (دارنده رتبه یک آزمون اختبار) با اهدای لوحی به‌رسم یادبود از آنها تقدیر و تجلیل به عمل آوردند.

همچنین طی یک اقدام خودجوش و پسندیده، جمعی از کارآموزان ورودی ۹۹ با تهیه و اهدای تابلوهای فرش منقش به تصویر آقایان رضایی‌ور و دلخوش، از ایشان تجلیل بعمل آوردند.

در پایان کارآموزان برای انجام مراسم تحلیف در جایگاه حاضر شده و با قرائت و اتیان سوگند وکالت، پروانه‌ وکالت پایه یک خویش را دریافت کردند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=42759
  • نویسنده : روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران
  • 319 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0
تماس باما