• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 28 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
10
رئیس کانون وکلای دادگستری البرز در نشست خبری:

از آثار قربانی کردن علم در آزمون وکالت به بهانه اشتغال‌زایی، به خطر انداختن حقوق دفاعی مردم است

  • کد خبر : 41510
  • ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۹:۰۶
از آثار قربانی کردن علم در آزمون وکالت به بهانه اشتغال‌زایی، به خطر انداختن حقوق دفاعی مردم است
رئیس کانون وکلای دادگستری استان البرز گفت: از جمله آثار قربانی کردن علم در آزمون وکالت به بهانه اشتغال‌زایی، به خطر انداختن حقوق دفاعی مردم است.

به گزارش روابط عمومی اسکودا به نقل از کانون وکلای دادگستری استان البرز، علی اسداله پور کریمی در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار که با حضور اصحاب رسانه در استان البرز برگزار شد، ضمن تبریک این روز، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه خبرنگاران در راس عرصه اطلاع رسانى اتفاقات روز جامعه هستند، وظیفه خطیرى بر عهده ایشان است و ممکن است با خطرات و تهدیدات زیادى مواجه شوند. اینکه ما هر ساله در روز خبرنگار با دعوت از اصحاب رسانه استان، برنامه ویژه‌ای براى تجلیل از زحمات ایشان و گفتگو با یکدیگر داریم، نشان از توجه خاص کانون وکلا به این قشر فرهیخته و تلاشگر است.

وی با تاکید بر اینکه ارتباط میان کانون وکلای دادگستری و رسانه نباید تنها به روز خبرنگار ختم شود، گفت: آگاهى‌بخشى به افراد جامعه با کمک کانون وکلاى دادگسترى از طریق رسانه‌ها، رساندن صداى وکلا به گوش مسئولان و پوشش اخبار کانون‌های وکلا از طرف رسانه‌ها از یک سو و حمایت‌هاى حقوقى و قضایى کانون وکلا از خبرنگاران و اصحاب رسانه از سوى دیگر مى‌تواند دلیلى باشد بر استمرار این ارتباط تا در نهایت، نفع آن متوجه عموم جامعه شود.

رییس کانون وکلای دادگستری استان البرز همچنین با اشاره به استقلال کانون‌هاى وکلا اظهار کرد: کانون وکلاى دادگستری با بیش از ۱۰۰ سال قدمت، نماد مدنیت در کشور است. آراء محاکم قضایى ایران در صورتى در مجامع بین‌المللى داراى اعتبار است که وکلاى مستقل دادگسترى در آن پرونده، وظیفه دفاع را به عهده داشته باشند.  اتحادیه بین‌المللى وکلاى دادگسترى (IBA) کانون‌هاى وکلاى ایران را به عنوان نهاد مستقل صنفى به رسمیت مى‌شناسد و در صورتی که این موضوع با خدشه مواجه شود، آثار و خسران جبران‌ناپذیر حقوقى براى کشور عزیزمان در پى خواهد داشت.

اسدالله‌پور کریمی در ادامه با اشاره به رویه فعلی مجلس شورای اسلامی در تصویب قوانین و تصمیمات مرتبط با جامعه وکالت، از نمایندگان مجلس خواست نظر  مدیران، اندیشمندان و اساتید جامعه حقوقی و وکالت را اخذ کنند و وکالت را صرفاً در قالب کسب و کار نبینند و گفت: از جمله آثار قربانی کردن علم در آزمون وکالت به بهانه اشتغال‌زایی، به خطر انداختن حقوق دفاعی مردم و دفاع از جان مال و ناموس ایشان است.

وی همچنین تصویب ناگهانی یک تبصره مبنی بر استفاده شرکت‌های تجاری از فارغ‌التحصیلان حقوق (و نه وکیل) در محاکم قضایی در حالی که این موضوع هنوز در دست بررسی در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس است را عجیب و شوک‌آور خواند و گفت: چگونه شخصی که دوره کارآموزی وکالت را پشت سر نگذرانده، صرفاً با یک مدرک تحصیلی می‌تواند به وکالت از شرکت‌ها در دعاوی دادگاه‌ها حاضر شود؟ جبران خسارت‌های ناشی از  بی‌تجربگی و طرح دعاوی ناشیانه را چه کسی تقبل می‌کند؟!

رئیس کانون وکلای دادگستری استان البرز ضمن ابراز امیدواری نسبت به اینکه این مصوبه در شورای نگهبان با حضور علما و حقوقدانان با تجربه این نهاد با ایراد مواجه شود، تصریح کرد: نکته قابل توجه اینکه مجلس با شعار اشتغال‌زایی، قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار را بدون مطالعه آماری از جامعه وکالت تصویب کرد؛ از طرف دیگر این تبصره قطعا مانع اشتغال‌زایی وکلا می‌شود و با روندی که خواهیم داشت به زودی شاهد وکلای بیکار بسیاری در جامعه خواهیم بود.

در پایان این جلسه نیز خبرنگاران به بیان دیدگاه‌ها و دغدغه‌های خویش پرداخته و بر ارتباط مستمر و موثر رسانه‌ها و کانون‌های وکلای دادگستری تاکید کردند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 1]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=41510
  • نویسنده : روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران
  • 373 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0
تماس باما