• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 26 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
4
با انتشار بیانیه‌ای صورت گرفت؛

اعتراض هیئت عمومی اسکودا درباره دخالت و ایجاد محدودیت در برگزاری انتخابات این اتحادیه

  • کد خبر : 42459
  • ۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۰:۱۵
اعتراض هیئت عمومی اسکودا درباره دخالت و ایجاد محدودیت در برگزاری انتخابات این اتحادیه
هیئت عمومی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران در بیانیه‌ای تاکید کرد: هرگونه دخالت و ایجاد محدودیت در برگزاری انتخابات اتحادیه مغایر با جایگاه حقوقی این نهاد است، بنابراین، تصمیم متخذه از سوی شعبه اول دادگاه عالی انتظامی قضات در آستانه برگزاری انتخابات هیئت‌رئیسه اتحادیه مورد اعتراض کانون‌های وکلای دادگستری سراسر کشور است.

به گزارش روابط عمومی اسکودا، نشست هیئت عمومی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران در مورخ ۲۵ و ۲۶ آبان‌ماه در کیش به میزبانی کانون وکلای دادگستری هرمزگان برگزار شد.

پس از پایان این همایش بیانیه‌ای به این شرح منتشر شد که متن آن بدین شرح است:

«هیئت عمومی ضمن تقدیر و سپاسگزاری از میزبانی شایستۀ کانون محترم میزبان، بیانیۀ پایانی همایش را به شرح آتی اعلام می‌دارد:

۱٫ آنچه در غزه می‌گذرد جنایتی هولناک علیه زنان، کودکان، افراد بی‌گناه و بدون دفاع است. کشتار غیرنظامیان بی‌اعتنایی رژیم غاصب صهیونیستی به همۀ قواعد و اصول اخلاقی و کنوانسیون‌های بین‌المللی است؛ ازاین‌رو، هیئت عمومی کانوهای وکلا، این اقدامات مغایر قواعد بین‌المللی و اصول اخلاقی و انسانی را به ‌شدت محکوم نموده و ضمن اعلام انزجار از جنایات ددمنشانۀ این رژیم و اعلام حمایت همه‌جانبه از مردم مظلوم فلسطین، از عموم آزادی‌خواهان به‌ویژه وکلای دادگستری سراسر جهان، تقاضا دارد حمایت آشکار و بی‌دریغ خود را از این مردم بی پناه، ابراز داشته و قویاً از سازمان‌های حقوق بشردوستانه بین المللی و به‌ویژه سازمان ملل متحد می‌خواهد تا با برخورد قاطع و جدی و بدون تبعیض در قبال این جنایات سبعانه مواضع قطعی و جدی خود را اعلام دارند.

۲٫ مشخصۀ اصلی نهادهای مدنی، غیردولتی‌بودن و عدم وابستگی تشکیلاتی و مالی به حاکمیت سیاسی و سازمان‌های دولتی است. به عبارت روشن‌تر، کانون‌های وکلا به مثابۀ نهاد مدنی واسط میان حاکمیت و مردم است. ازاین‌رو، هرگونه دخالت و ایجاد محدودیت در برگزاری انتخابات اتحادیۀ سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران مغایر با جایگاه حقوقی این نهاد می‌باشد. بنابراین، تصمیم متخذه از سوی شعبۀ اول دادگاه عالی انتظامی قضات در آستانۀ برگزاری انتخابات هیئت‌رئیسۀ اتحادیه مورد اعتراض کانون‌های وکلای دادگستری سراسر کشور می‌باشد.

۳٫ هیئت عمومی وکلای دادگستری از تمامی نهادهای تصمیم‌ساز به‌ویژه مجلس محترم شورای اسلامی مؤکداً تقاضا دارد که در فرایند قانونگذاری در باب نهادهای تخصصی ازجمله موضوعات مرتبط با نهاد وکالت و به منظور رعایت اصل و حق تعیین سرنوشت صنفی وکلای دادگستری از توانمندی‌های جامعه و نهاد وکالت و کانون‌های وکلا استفادۀ بهینه نموده تا قوانینی منسجم و جامع‌الاطراف و مانع‌الاغیار به منصۀ تصویب رسانده تا حقوق حقۀ وکلای دادگستری و نهاد وکالت از هر حیث و جهت مصون از تعرض قرار گیرد.»

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=42459
  • نویسنده : روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران
  • 460 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0
تماس باما