• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
8
در رأی‌گیری امروز؛

اعضای هیأت مدیره صندوق حمایت وکلای دادگستری انتخاب شدند

  • کد خبر : 41347
  • ۲۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۲
اعضای هیأت مدیره صندوق حمایت وکلای دادگستری انتخاب شدند
انتخابات نهمین دوره هیأت مدیره صندوق حمایت وکلا و کارگشایان دادگستری صبح امروز پنجشنبه 29 تیر ماه 1402 در کانون مرکز برگزار و طی آن اعضای هیأت مدیره این صندوق انتخاب شدند.

به گزارش روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا)، بر اساس آرای ماخوذه سلیمان جعفری و طیب افشارنیا با کسب ۳۰ رأی و مهدی کریمی با کسب ۱۴ رأی به عنوان اعضای اصلی و میرسعید سیدی و احسان الله حیدری با کسب ۱۲ رأی به عنوان اعضای علی‌البدل هیأت مدیره صندوق حمایت وکلای دادگستری در دوره نهم فعالیت این صندوق انتخاب شدند.

همچنین بر اساس آرای مأخوذه، یوسف رضایی منفرد به عنوان بازرس اصلی و سیامک آرین پور به عنوان بازرس علی البدل صندوق حمایت وکلای دادگستری انتخاب شدند.

در این انتخابات ۱۲ نفر کاندیدای عضویت در نهمین دوره هیأت مدیره صندوق حمایت وکلا و کارگشایان دادگستری شده بودند.

قرار است در اولین نشست نهمین دوره هیأت مدیره صندوق حمایت وکلای دادگستری که هفته آینده برگزار خواهد شد، رئیس، نایب رئیس و خزانه‌دار این صندوق انتخاب شوند.

پیشتر و در دوره هشتم هیأت مدیره این صندوق، دکتر سنجر فخری به عنوان رئیس، سلیمان جعفری به عنوان نایب رئیس و دکتر طیب افشار نیا به عنوان خزانه‌دار مشغول به فعالیت بودند.

بر اساس ماده ۱۰ اساسنامه هیئت مدیره صندوق حمایت وکلای دادگستری، این صندوق از سه نفر عضو اصلی و دو نفر عضو علی‌البدل تشکیل می‌شود که برای مدت سه سال توسط مجمع عمومی و از بین وکلای دادگستری مقیم مرکز که حائز شرایط انتخاب شدن به عضویت هیئت مدیره کانون وکلا هستند انتخاب می‌شوند.

گفتنی است نخستین گام ایجاد صندوق حمایت وکلای دادگستری با تصویب آئین‎نامه تعرفه حق‌الوکاله و هزینه سفر وکلای دادگستری مصوب تیر ماه سال ١٣۴١ توسط وزیر وقت دادگستری در جهت ایجاد صندوقی به منظور حمایت از وکلای دادگستری برداشته شد.

سپس قانون تشکیل صندوق تعاون وکلا و تأمین هزینه‌های کانون وکلای دادگستری مصوب ۱۳۵۰/۲/۱۴ جایگزین آئین‌نامه مذکور شد.

وظیفه این صندوق کمک به وکلای دادگستری و کارگشایان در زمان پیری، از کارافتادگی و کمک به بازماندگان آنان بود و همچنین پرداخت مساعده به وکلای بیمار که بهره‌گیری از این کمک و مساعده چندان سهل نبود و مورد استقبال قرار نگرفت.

به همین منظور در سال‌های اولیه دهه ١٣۵٠ پیشکسوتان امور وکالت درصدد برآمدند که امکانات قانونی لازم برای برخورداری وکلا از حقوق بازنشستگی و … فراهم شود و در نهایت تلاش‌ها منجر به تصویب قانون تشکیل صندوق حمایت وکلا و کارگشایان دادگستری مصوب ۱۳۵۵/۱۰/۲۹ شد و چگونگی اجرای آن به تصویب آئین‌نامه اجرایی توسط کمیسیون مشترک مجلسین محول شد.

سپس اساسنامه صندوق حمایت وکلای دادگستری در تاریخ ۱۳۵۷/۳/۹ به تصویب شورایعالی تأمین اجتماعی رسید، اما به علت معوق ماندن تصویب آئین‌نامه اجرایی، صندوق حمایت نتوانست شروع بکار کند.

در نهایت با اصلاح ماده (٨) قانون تشکیل صندوق حمایت وکلا و کارگشایان دادگستری مصوب ۱۳۷۵/۸/۲۳  تهیه آئین نامه اجرایی به وزارت دادگستری سپرده و تصویب آن به هیئت وزیران محول شد و به این ترتیب امکان تنظیم و تصویب آئین نامه پس از قریب ۲۰ سال فراهم شد.

با شروع فعالیت صندوق حمایت وکلای دادگستری، لزوم انجام پاره‌ای اصلاحات در اساسنامه مصوب ۱۳۵۷/۳/۹ مشخص شد و برای ایجاد سهولت و تسریع در گردش کار صندوق، اصلاحات عبارتی به عمل آمد که در تاریخ ۱۳۷۹/۱۲/۱۳ به تصویب شورایعالی تأمین اجتماعی رسید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=41347
  • نویسنده : روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران
  • 893 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0
تماس باما