• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
5
رئیس اسکودا در نشست فوق‌العاده شورای اجرایی:

برای اداره نهاد وکالت باید همبستگی بیشتری با هم داشته باشیم

  • کد خبر : 43294
  • ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۳
برای اداره نهاد وکالت باید همبستگی بیشتری با هم داشته باشیم
رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران تاکید کرد: برای اداره نهاد وکالت باید همبستگی بیشتری با هم داشته باشیم.

به گزارش روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران، دکتر جعفر کوشا، رئیس اسکودا در نشست فوق‌العاده شورای اجرایی این اتحادیه که بعدازظهر امروز پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ با حضور روسای کانون‌های وکلای دادگستری سراسر کشور در محل اسکودا برگزار شد، با تاکید بر ضرورت همبستگی کانون‌های وکلا در شرایط خطیر فعلی که استقلال نهاد وکالت مورد خدشه قرار گرفته است، گفت: در این برهه تاریخی رسالت ما بسیار سنگین است. باید بدانیم نهاد وکالت اصالت دارد و این اصالت و استقلال برای دادرسی عادلانه و منصفانه یک امر مهم و حیاتی به‌شمار می‌آید.

وی موضوعاتی نظیر دادنامه اخیر دادگاه عالی انتظامی قضات درباره انتخابات اسکودا، تحقیق و تفحص از کانون‌های وکلای دادگستری و اسکودا و مباحثی که در صداوسیما علیه نهاد وکالت مطرح می‌شود را از جمله موضوعات مهم نهاد وکالت عنوان کرد و گفت: در حال حاضر در درون نهاد، افرادی در حال خودزنی هستند و نهاد وکالت را از درون مورد هجمه قرار می‌دهند.

رئیس اسکودا با تاکید بر اینکه برای اداره نهاد وکالت باید همبستگی بیشتری با هم داشته باشیم، گفت: جریانی می‌خواهند اسکودا وجود نداشته باشد و بی‌جهت مسئله فربه بودن اسکودا را مطرح می‌کنند، لذا این مسئله بهانه‌ای بیش نیست.

دکتر کوشا در ادامه ضمن تاکید بر اعلام هم‌‌بستگی و هم‌رسانی نهاد وکالت مستقل با قوه قضا و تأکید بر ضرورت نقد سازنده و مشفقانه برای اصلاح امور به نفع مردم، تأکید کرد: برای مردم و درجهت «خیر عمومی»، از هیچ کوشش و کنشی فروگذار نخواهیم کرد و در راه تضمین و مطالبه حقوق مردم با هیچ مقام و منصبی مداهنه نمی‌کنیم و از مسئولان محترم قوه قضائیه هم استدعا داریم درجهت هم‌اندیشی با کانون‌های وکلای دادگستری و صاحب‌نظران در امور مرتبط، باب گفت‌وگو را هموار سازد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 4.7]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=43294
  • نویسنده : روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران
  • 247 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0
تماس باما