• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 23 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
10

بررسی آثار و تبعات مصوبه اخیر مجلس در نشست مشترک کانون وکلای دادگستری و کانون سردفتران کرمانشاه

  • کد خبر : 41999
  • ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۱
بررسی آثار و تبعات مصوبه اخیر مجلس در نشست مشترک کانون وکلای دادگستری و کانون سردفتران کرمانشاه
به منظور بررسی آثار و تبعات مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی بر روند جریان امور مربوط به نهاد وکالت و دفاتر اسناد رسمی، روز یکشنبه 18 شهریور ماه جاری نشست مشترکی با حضور اعضای هیات مدیره کانون وکلای دادگستری استان کرمانشاه و هیات مدیره کانون سردفتران استان تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی اسکودا به نقل از کانون وکلای دادگستری استان کرمانشاه، در این نشست سید طاهر نعلینی رئیس کانون وکلای کرمانشاه ضمن خیر مقدم و قدردانی از حضور و تعامل ارزنده اعضای هیات مدیره کانون سردفتران و نیز با اشاره به تلاش‌های کانون‌های وکلای دادگستری در سراسر کشور و اقدامات و رایزنی‌های به عمل آمده درباره مصوبه اخیر مجلس اظهار کرد: کانون وکلای دادگستری و کانون سردفتران از جمله تشکل‌هایی به‌شمار می‌روند که در سلامت حقوقی، احقاق حق و توسعه عدالت نقش و اهمیت به‌سزایی دارند. یقیناً اتحاد، همدلی و هم‌افزایی این دو نهاد باعث تقویت ساختارهای حقوقی و قضایی خواهد شد.

در ادامه این دیدار نیز حبیبی، رئیس هیات مدیره کانون سردفتران استان کرمانشاه در سخنانی بیان کرد: متاسفانه فقدان وجود تشکیلات نظارتی تخصصی در مجلس و مشخصاً عدم حضور نماینده‌ای از دو تشکل (کانون‌های وکلا و سردفتران) در مجلس شورای اسلامی به عنوان رکن حمایتی، باعث تصویب چنین طرح‌هایی می‌شود. بدیهی است در صورت حضور فردی به عنوان نماینده یا ناظر در حوزه‌های وکالت و ثبت اسناد رسمی، قبل از تصویب لوایح و طرح‌هایی که مرتبط با دو حوزه مذکور است، مسائل مربوطه کارشناسی شده و منافع جمعی، ملی و مردمی لحاظ خواهد شد.

وی افزود: کانون سردفتران نیز در جهت رد مصوبه مجلس در شورای نگهبان و تبیین اثرات آن، نشست‌های متعددی را برگزار کرده‌اند.

در ادامه این نشست نیز سایر اعضای هیات مدیره دو کانون ضمن بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود، با ارایه راهکارهایی بر تداوم همکاری در خصوص مخالفت با مصوبه اخیر مجلس، تاکید و بنا به ضرورت و اهمیت این همکاری پیشنهادات زیر را مطرح کردند:

۱- برگزاری نشست مشترک با رئیس کل دادگستری استان جهت تبیین نقاط ضعف مصوبه مذکور

۲- صدور بیانیه مشترک دو نهاد و اعلام مواضع واحد در قبال تاثیرات و تبعات مصوبه اخیر

۳-  اطلاع‌رسانی و اعلام نظر تخصصی درباره آثار و تبعات منفی مصوبه اخیر مجلس در قالب نشست خبری مشترک و تهیه کلیپ

۴- دیدار با نمایندگان شورای نگهبان و نمایندگان مجلس خبرگان رهبری به قصد اطلاع‌رسانی به مشارُالیها در خصوص تبعات زیانبار مصوبه مذکور

۵- برگزاری گردهمایی و نشست تخصصی با حضور صاحب‌نظران هر دو تشکل و اعلام نظرات علمی مشارُالیها در خصوص بازنگری در مصوبه اخیر

در پایان اعضای هیئت مدیره دو کانون با ذکر ایرادات حقوقی مصوبه اخیر، بر وفاق و همدلی میان این دو نهاد تاکید کردند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=41999
  • نویسنده : روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران
  • 348 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0
تماس باما