• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
12

بررسی لایحه جامع وکالت رسمی در کمیسیون فرعی لوایح دولت

  • کد خبر : 1620
  • ۱۷ دی ۱۳۹۱ - ۰:۲۹

نایب رییس کانون وکلای دادگستری مرکز از بررسی لایحه جامع وکالت رسمی در کمیسیون فرعی لوایح دولت خبر داد. مهدی شهلا در گفت وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این باره ادامه داد: با حذف ماده ۲۵ لایحه جامع وکالت رسمی که به استقلال کانون های وکلا و نیز وکلا خدشه وارد […]

نایب رییس کانون وکلای دادگستری مرکز از بررسی لایحه جامع وکالت رسمی در کمیسیون فرعی لوایح دولت خبر داد.

مهدی شهلا در گفت وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این باره ادامه داد: با حذف ماده ۲۵ لایحه جامع وکالت رسمی که به استقلال کانون های وکلا و نیز وکلا خدشه وارد می‌کرد، ماده دیگری جایگزین این ماده و تبصره‌ای به آن اضافه شده است.

نایب رییس کانون وکلای دادگستری مرکز افزود: لایحه جامع وکالت رسمی به آن شکلی که قوه قضاییه تهیه کرده بود، استقلال کانون های وکلا را مورد تهدید قرار می داد لذا این لایحه برای بررسی بیشتر در کمیسیون فرعی لوایح دولت است و نمایندگان کانون وکلای مرکز هم نظرات خود را در این کمیسیون اعلام می کنند و سعی می‌کنیم که تغییراتی که مورد نظر وکلای دادگستری است در راستای حفظ استقلال کانون وکلا و وکالت در این لایحه لحاظ شود.

وی هم‌چنین به اشاره به اعتراضات احتمالی داوطلبان آزمون وکالت ۹۱ به نتایج و شیوه بررسی آن نیز به ایسنا گفت: همانند هر آزمونی طبیعتا ممکن است که اعتراض‌هایی از سوی داوطلبان نسبت به نتایج اعلامی صورت گیرد. در این راستا اتحادیه‌ی سراسری کانون‌های وکلا به داوطلبان اعلام کرده که معترضان می‌توانند با مراجعه به سایت کانون وکلا در هر استانی اعتراض خود را ثبت کنند تا به آنها رسیدگی شود.

شهلا ادامه داد:پس از ثبت، اعتراضات به سازمان سنجش آموزش کشور ارجاع خواهد شد. سازمان سنجش هم به اعتراضات رسیدگی و نهایتا نتیجه را به کانون های وکلا اعلام خواهد کرد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=1620
  • 1419 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای بررسی لایحه جامع وکالت رسمی در کمیسیون فرعی لوایح دولت بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0

دیدگاهها بسته است.

تماس باما