• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
12

برگزاری همایش «نقد و بررسی لایحه جامع وکالت»

  • کد خبر : 4689
  • ۲۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۰

عضو هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز از برگزاری همایش «نقد و بررسی لایحه جامع وکالت» در یکشنبه – ۲۵ خردادماه – در هتل فردوسی تهران خبر داد. به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عیسی امینی در نشست خبری با بیان این مطلب اظهار کرد: هدف از برگزاری این همایش، ایجاد فضای تعامل […]


عضو هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز از برگزاری همایش «نقد و بررسی لایحه جامع وکالت» در یکشنبه – ۲۵ خردادماه – در هتل فردوسی تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عیسی امینی در نشست خبری با بیان این مطلب اظهار کرد: هدف از برگزاری این همایش، ایجاد فضای تعامل و گفتمان با قوای مختلف است. همچنین در این همایش ما درصددیم تا این نهاد مدنی که باعث اعتبار نظام در سطح داخلی و بین‌المللی است با مشکل دخالت و نظارت روبه‌رو نشده و این نهاد تبدیل به نهاد دولتی نشود.

وی تاکید کرد: دفاع و وکیل دادگستری را نمی‌توان با حقوق خصوصی طرح کرد بلکه این دو جز حقوق عمومی هستند.

دبیر همایش نقد و بررسی لایحه جامع وکالت در خصوص مدعوین این همایش گفت: اساتید برجسته دانشکده های حقوق، بعضی از مسئولان قوه قضاییه و مجریه و نیز مدیران حقوقی در دولت و اساتید دانشگاه، قضات و نمایندگان مجلس شورای اسلامی مدعوین این همایش هستند و بیش از ۲۰ نماینده مجلس را برای حضور در این همایش دعوت کردیم.

وی ادامه داد: سخنرانان این همایش در دو پنل به ایراد سخنرانی می پردازند و هر پنل ۴ سخنران دارد. قرار است آقای پورمختار رییس کمیسیون اصل نود جزو سخنران این همایش باشد. همچنین برای حضور در این همایش از وزیر دادگستری نیز دعوت کرده‌ایم.

عضو هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز درباره محورهای همایش مذکور گفت: بررسی لایحه وکالت و آخرین تحولات آن، نقد علمی و تمیز نهادهای مدنی و دولتی، مقایسه تفسیری استقلال کانون وکلا در نظام‌های مختلف و تاثیرگذاری قانون مستقل در افزایش اعتبار بین‌المللی نظام از جمله محورهای همایش مذکور است.

امینی یادآور شد: از وکلای معمم نیز برای حضور در این همایش دعوت به عمل آمده و باید یادآور شوم اجرای این همایش با دعوت عمومی نیست و بیشترین مدعوین آن متخصصین هستند. ان‌شاءلله پس از همایش ویژه‌نامه‌ای در خصوص نتایج و دستاوردهای همایش به چاپ خواهد رسید.

وی درباره لایحه وکالت و مذاکرات اخیر کانون وکلا با مسئولان در این زمینه،‌ گفت: فعلا توافقی حاصل نشده است، ولی ان‌شاءلله تلاش داریم استقلال کانون و وکیل را حفظ کنیم. اکنون لایحه وکالت در دست وزیر دادگستری و هیات وزیران است و این لایحه نیازمند نگرش جدی در کمیسیون اصلی و فرعی دولت است.

وی تاکید کرد: لایحه وکالت نیازمند بازنگری جدی است؛ زیرا اگر ما مرز بین نهاد مدنی و دولتی را تشخیص ندهیم عضویتمان از اتحادیه بین‌المللی کانون‌های وکلای دادگستری جهان (IBA) معلق می‌شود.

امینی با بیان اینکه اجراکننده همایش نقد و بررسی لایحه وکالت، کانون وکلای مرکز است گفت: تمام وکلای دادگستری از اتحادیه و کانون‌ها جزو میزبانان همایش هستند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=4689
  • 1051 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای برگزاری همایش «نقد و بررسی لایحه جامع وکالت» بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0

دیدگاهها بسته است.

تماس باما