• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
16

بیانیه اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری در خصوص عدم احراز صلاحیت تعداد قابل توجهى از کاندیداهاى محترم انتخابات کانون وکلاى دادگسترى مرکز توسط دادگاه محترم عالى انتظامى

  • کد خبر : 26729
  • ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹
بیانیه اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری در خصوص عدم احراز صلاحیت تعداد قابل توجهى از کاندیداهاى محترم انتخابات کانون وکلاى دادگسترى مرکز توسط دادگاه محترم عالى انتظامى
بیانیه اسکودا در خصوص عدم احراز صلاحیت تعداد قابل توجهى از کاندیداهاى انتخابات کانون وکلاى مرکز توسط دادگاه محترم عالى انتظامى

‍ بسم الله الرحمن الرحیم

عدم احراز صلاحیت تعداد قابل توجهى از کاندیداهاى محترم انتخابات کانون وکلاى دادگسترى مرکز توسط دادگاه محترم عالى انتظامى قضات به ویژه اقدام بعدى این دادگاه در اعلام لیست دوم از داوطلبینى که  صلاحیتشان در بررسى مجدد احراز نشده، موجى از نگرانیها را نزد وکلا و مدیران نهاد وکالت ایجاد نموده است. براى رفع این نگرانیها، اتحادیه سراسرى کانونهاى وکلاى دادگسترى ایران، انجام تدابیر و اقدامات زیر را لازم و ضرورى می داند:

١- از اقتضائات استقلال نهاد وکالت، واگذارى امور مربوط به احراز صلاحیت داوطلبین انتخابات هیأت مدیره کانونهاى وکلاى دادگسترى به متولیان این نهاد است. بنابراین اصلاح مقررات وکالت در این خصوص و تفویض اختیار به نهادى که منتخب کانونهاى وکلاى دادگسترى بوده باشد، امرى اجتناب ناپذیر است.

٢- با توجه به قوانین و مقررات، شایسته است که معیارهای عینى و مشخص ضابطه احراز صلاحیت داوطلبین قرار گیرد تا راه را براى اِعمال سلائق شخصى بسته و اجازه خطا و اشتباه در انجام این مهم را به حداقل ممکن برساند.

٣- در اعمال معیارهای عینى و مشخص نیز، فقط دلایل و مستندات متقن و قانونى ملاک عمل و اظهار نظر قرار گیرد و از استناد به گزارش ها و مدارکى که فاقد اتقان و اعتبار قانونى هستند، احتراز گردد.

۴- دلایل و مستنداتى که مبناى تصمیم گیرى و عدم احراز صلاحیت بوده به طور کتبى به داوطلبین و کانونهاى متبوع اعلام و امکان دفاع و تجدیدنظر از این تصمیمات براى داوطلبین فراهم گردد.

۵- پس از اعلام نظر مبنى بر تائید صلاحیت داوطلبین، راه براى عدول از این تصمیم کاملاً بسته تا بدین طریق از ایجاد هر نوع شائبه جلوگیرى شود.

اتحادیه سراسرى کانونهاى وکلاى دادگسترى امیدوار است با انجام این اقدامات و همچنین در شرایط فعلى با بازنگرى دادگاه عالى انتظامى قضات در تصمیمات قبلى خود راجع به داوطلبین انتخابات کانون وکلاى دادگسترى مرکز، راه براى رقابت و مشارکت حداکثرى و انتخاب شایستگان هموار گردد.

هیات رئیسه اتحادیه سراسرى کانونهاى وکلاى دادگسترى ایران

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=26729
  • نویسنده : روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران
  • 1264 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای بیانیه اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری در خصوص عدم احراز صلاحیت تعداد قابل توجهى از کاندیداهاى محترم انتخابات کانون وکلاى دادگسترى مرکز توسط دادگاه محترم عالى انتظامى بسته هستند

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0

دیدگاهها بسته است.

تماس باما