• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
16

بیانیه بیستمین همایش اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران – اسکودا

  • کد خبر : 2649
  • ۰۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۹

 در روزهای اول و دوم خرداد ماه سال هزارو سیصدو نود و دو ، بیستمین همایش اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستتری ایران – اسکودا- تشکیل شد و پس از رسیدگی به مطالب و مسائل مندرج در دستور کار اجلاس ، بیانه ای به شرح زیر صادر کرد: ۱-    استقلال کانون وکلا از نهادهای حکومتی […]

 در روزهای اول و دوم خرداد ماه سال هزارو سیصدو نود و دو ، بیستمین همایش اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستتری ایران – اسکودا- تشکیل شد و پس از رسیدگی به مطالب و مسائل مندرج در دستور کار اجلاس ، بیانه ای به شرح زیر صادر کرد:

۱-    استقلال کانون وکلا از نهادهای حکومتی و به تبع آن استقلال وکیل ، لازمه صیانت از حقوق وآزادی های فردی در مراجع قضایی و شبه قضایی است . بنابراین خدشه بر استقلال کانون وکلا با هر اندیشه و به هربهانه ای صورت بگیرد ناقض حق دفاع مردم و اصول قانون اساسی است .

۲-    استقلال کانون وکلا از نهادهای حکومتی و به تبع آن استقلال وکیل، نشانه احترام به قواعد و ضوابط بین المللی ناظر به حق دفاع و اجرای عدالت قضائی در کشور است.

بنابر این نقض استقلال کانون وکلا که نشانه نقض دادرسی منصفانه و اجرای عدالت قضائی است، قوه قضائیه را با چالش جدی و احکام محاکم دادگستری را با انتقادهای بی پاسخ در سطح ملی و بین المللی مواجه خواهد کرد.

۳-    وکلای دادگستری ایران، هیات رئیسه و شورای اجرائی اسکودا (اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران) را نماینده قانونی خود می دانند و ضمن تائید کلیه اقداماتی که اسکودا در ارتباط با وظایف اتحادیه انجام داه است، از آنان انتظار دارند، همه حقوق صنفی وکلا و نیز استقلال کامل کانون های وکلای را از طرق و با وسائل مقتضی از مقامات و مسئولین ذی ربط مطالبه و حراست کنند.

۴-    این که کانونهای وکلا پس از چندین بار تصفیه و علی رغم این که ورود به حرفه وکالت همواره مسبوق به تحقیق و تفحص وسیع و پی گیر در مورد داوطلبان است ، هنوز با رد صلاحیت گسترده نامزدهای عضویت در هیات مدیره رو به رو می شوند، غیر قابل قبول و غیر قابل توجیه و شگفت انگیز است . اتحادیه نگرانی عمیق خود را در این خصوص اعلام میکند و امیدوار است در این روش تجدید نظر صورت گیرد.

۵-    اتحادیه ضمن تقدیر از وکلای دادگستری عضو کانون محترم اردبیل که بیستمین همایش اسکودا را با موفقیت و شایستگی تمام برپا داشته اند اعلام می دارد.

۶-    کانون محترم استان مرکزی، میزبان بیست و یکمین همایش اسکودا خواهد بود که در شهرستان اراک برگزار می گردد.

markaz markaz

markazz

alborz

azar-shargi

 bushehr

charmahal

gilan

golestanhamedan

kermanshah

khozestan

lorestan

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=2649
  • 1769 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای بیانیه بیستمین همایش اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران – اسکودا بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0

دیدگاهها بسته است.

تماس باما