• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
8

بیانیه کانون وکلای مازندران در واکنش اظهارات به اخیر رئیس کمیسیون جهش تولید مجلس علیه کانون وکلای دادگستری

  • کد خبر : 41356
  • ۲۹ تیر ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۵
بیانیه کانون وکلای مازندران در واکنش اظهارات به اخیر رئیس کمیسیون جهش تولید مجلس علیه کانون وکلای دادگستری
کانون وکلای دادگستری استان مازندران در واکنش به اظهارات اخیر سید شمس‌الدین حسینی، رئیس کمیسیون جهش تولید مجلس شورای اسلامی علیه کانون وکلای دادگستری بیانیه‌ای منتشر کرد.

به گزارش روابط عمومی اسکودا به نقل از کانون وکلای دادگستری استان مازندران، متن کامل بیانیه به این شرح است:

جناب آقای دکتر سید شمس الدین حسینی

نماینده محترم مردم شریف تنکابن ، رامسر و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی

کانون وکلای دادگستری مازندران ، مراتب اعتراض شدید خود را نسبت به رفتار و گفتار جنابعالی در مجلس شورای اسلامی در خصوص نهاد وکالت اعلام می دارد .

متاسفانه جنابعالی تریبون مجلس را محلی برای تاختن بی پروا و تهدیدآمیز خود علیه نهاد وکالت قرار داده اید و با ادبیاتی دون شأن نماینده مجلس و جایگاه رفیع قوه مقننه از این تریبون برای بیان شعارهای خویش استفاده می کنید .

جناب آقای حسینی ! انتظار می رود به جای سر دادن شعارهای عامه پسند از تریبون مجلس، آرامشتان را حفظ کنید و با زبان منطق به گفتگو بپردازید .

اکنون که به سلاح قانون گذاری مجهز می باشید و متاسفانه اکثریت نمایندگان مجلس هم بدون واکاوی وضعیت موجود و آینده نگری دست به تصویب هر قانون پیشنهادی علیه وکلا و کانون وکلا می زنند ، شایسته نیست همچنان بر طبل مخالفت و عداوت خود با کانون وکلا بکوبید لذا توصیه می کنیم با زبان منطق و در بستر یک گفتگوی عقلانی با هم سخن بگوییم که به فرموده حضرت سعدی:

دلایل قوی باید و معنوی

نه رگ های  گردن به حجت قوی

جناب آقای دکتر حسینی ، حسب اطلاع درس اقتصاد خوانده اید و از قضا استاد علم اقتصاد هم هستید ممکن است بفرمایید حاصل این عالمیت شما در علم اقتصاد چه بوده است ؟ چه طرحی به ابتکار شما در مجلس شورای اسلامی  تصویب شده که تورم و گرانی افسار گسیخته را مهار کرده است ؟!

جناب آقای حسینی آیا می دانید حاصل دست پخت جنابعالی در تصویب قانون تسهیل کسب و کار در حوزه وکالت چه بوده است ؟!

لطفا سری به کانون های وکلا ‌و یا سازمان سنجش آموزش کشور بزنید تا کارنامه تعداد قابل توجهی از قبول شدگان آزمون سال گذشته را که بر اساس قانون عجیب و غریب شما پذیرفته شده اند ، ملاحظه بفرمایید و آنگاه بابت تصویب این قانون فخرفروشی کنید .  شما کاری کرده اید که حتی بسیاری از پذیرفته شدگان برتر این آزمون هم از احساس ناخوشایندی برخوردار باشند .

چطور وجدانتان اجازه می دهد جان و مال و عِرض ملت در اختیار کسانی قرار بگیرد که میانگین نمره آنان در آزمون کارآموزی وکالت کمتر از ۱۰ بوده است در حالی که نمره قبولی مدارس ابتدایی این کشور ، کمتر از ۱۰ نیست !!

جناب آقای حسینی آیا می دانید چه تعداد از وکلا توان مالی اجاره دفتر وکالت هم ندارند ؟ و چند درصد آنان حتی نسبت به تمدید پروانه وکالت اقدام نکرده اند ؟ آیا می دانید حتی برخی از کارآموزانی که با شوق و اشتیاق فراوان وارد این عرصه شده اند از تمدید پروانه کارآموزی خود هم عاجزند ؟

آقای حسینی آیا می دانید وکیل دادگستری از کمترین حمایت های ناشی از بازنشستگی و از کارافتادگی برخوردار است ؟ آیا می دانید وکلا تحت حمایت بیمه خدمات  درمانی قرار ندارند؟ آیا شده در این فقره کمی احساس مسوولیت کنید و به فکر تصویب قانونی برای حل این مشکلات هم باشید ؟!

جناب آقای حسینی انتظار می رود دست از ذهنیت گرایی منفی خود نسبت به کانون وکلای دادگستری بردارید و در جاده واقعیت قدم بردارید .

به جای تبدیل جوان بیکار به وکیل بیکار که نتیجه ای جز ایجاد بحران در نظام حقوقی و قضایی کشور ندارد ، به فکر احیای واقعی اقتصاد این کشور که متخصص در این حوزه هستید ، باشید که خیر دنیا و آخرت شما و ملت شریف در آن نهفته است .

جناب آقای شمس الدین حسینی ؛  یقین داشته باشید کانون وکلای دادگستری برخلاف پنداشت اشتباه جنابعالی ، خود را مقید به احترام و اجرای قانون می داند حتی اگر این قانون توسط اشخاصی چون جنابعالی که بر مبنای باورمان به اصول و مبانی قانونگذاری آشنایی ندارند ، به تصویب رسیده باشد .

همچنین به دلالت و صراحت آیات متعدد قرآن کریم در باب امر به معروف و نهی از منکر و در اجرای اصل هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران که امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه ای همگانی می داند به شما یادآوری می نماییم ؛  فرمایشات و منویات مقام معظم رهبری را نصب العین خود قرار دهید و اگر از علم و دانشی در حوزه اقتصاد برخوردار هستید از آن برای فروکاست مشکلات اقتصادی و مشکلات معیشتی مردم استفاده نمایید .

جناب آقای دکتر حسینی ! کانون وکلای دادگستری مازندران  به استناد آیه شریفه « و بشر العباد الذین یستمعون القول و یتبعون احسنه » آمادگی خود را جهت هر نوع گفتگو و تعامل سازنده با جنابعالی و البته در بستر احترام متقابل ، بر مبنای مستندات عینی و آمارهای واقعی اعلام می دارد و امیدوار است با تبیین واقعیاتی که احتمالا برای شما روشن نیست ، نگرش و روش نادرست شما را اصلاح نماید .

والسلام علی من اتبع الهدی

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 1]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=41356
  • نویسنده : روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران
  • 644 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0
تماس باما