• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 23 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
9

تشکیل نشست بطور فوق‌العاده هیأت عمومی کانون وکلای دادگستری مرکز درباره مصوبه اخیر مجلس

  • کد خبر : 41925
  • ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۲
تشکیل نشست بطور فوق‌العاده هیأت عمومی کانون وکلای دادگستری مرکز درباره مصوبه اخیر مجلس
هیات عمومی بطور فوق‌العاده کانون وکلای دادگستری مرکز، بعدازظهر یکشنبه 12 شهریور در واکنش به مصوبه اخیر مجلس در نقض استقلال کانون وکلای دادگستری تشکیل جلسه داد.

به گزارش روابط عمومی اسکودا، در این نشست که در سالن ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، حاضران به بحث و بررسی پیرامون مصوبات اخیر مجلس که در تضاد با استقلال کانون وکلای دادگستری به شمار می‌آید، پرداختند و راهکارهای خود را در این رابطه ارائه کردند.

در این جلسه که با حضور دکتر جعفر کوشا، رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران و جمعی از وکلا و اساتید دانشگاه برگزار شد، رییس کانون وکلای مرکز و نواب رئیس، گزارشی از عملکرد هیات مدیره در خصوص طرح‌ها و مصوبات اخیر مجلس ارائه دادند.

در این جلسه دکتر محمود کاشانی، از اساتید برجسته حقوق نیز به ایراد سخنرانی پرداخت و راهکارهای خود را برای برون‌رفت از وضعیت موجود ارائه کرد. برگزاری نشست پرسش و پاسخ و امضای طومار در دفاع از کیان و استقلال نهاد وکالت از دیگر بخش‌های این نشست بود.

این نشست با صدور بیانیه‌ای به کار خود پایان داد.

گفتنی است مطابق مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی(ماده ۱۳ اصلاحی طرح تأمین مالی جهش تولید، الحاقی به بند پ ماده ۱۹ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی)، کانون‌های وکلای دادگستری ایران از صدور و تمدید پروانه وکالت محروم شده‌اند و این امر به هیئت مقررات‌زدایی (زیر نظر وزارت اقتصاد) واگذار شده است.

همچنین پیشتر تصویب طرح‌هایی همچون طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، اجازه حضور نمایندگان حقوقی مؤسسات و شرکت‌های خصوصی در محاکم به جای وکیل دادگستری و نیز طرح تحقیق و تفحص از کانون‌های وکلای دادگستری مورد اعتراض و انتقاد شدید کانون‌های وکلا قرار گرفته بود.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 4.5]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=41925
  • نویسنده : روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران
  • 432 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0
تماس باما