• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024

اخبار ویژه

دکتر فرهودی‌نیا: صبوری همراه با مطالبه‌گری و مذاکره، بهترین شیوه‌های معقول برای برون‌رفت از وضعیت نامطلوب نهاد وکالت است صورتجلسه شورای اجرایی اتحادیه سراسری کانون‌‌های وکلای دادگستری ایران – شنبه مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۲۶ دکتر علی خواجویی‌راد: تشکیل یک حزب غیرسیاسی و تخصصی برای اصلاح شیوه تقنین می‌تواند از مهم‌ترین اقدامات نهاد وکالت در سال ۱۴۰۳ باشد قانون تسهیل، هم به نهاد وکالت و هم به حقوق مردم آسیب وارد کرده است متاسفانه برخی اسکودا را ضعیف می‌خواهند/ امیدوارم سال آینده سال همدلی و وحدت در نهاد وکالت باشد دکتر باقر شاملو: تا زمانی که رویکرد‌های تقنینی درباره نهاد وکالت اصلاح نشود، غلبه بر مشکلات سخت خواهد بود کانون‌های وکلا در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی ارتباط خود را با جامعه ترمیم و تقویت کنند انتشار اصلاحیه ماده ۵۴ آیین‌نامه اجرایی لایحه قانونی استقلال کانون وکلا/ جامعه وکلا و کانون‌ها ظرف ۳ روز پیشنهادات خود را ارسال کنند

8
در راستای توانمندسازی حقوقی در زمینه آسیب‌های اجتماعی؛

تفاهم‌نامه دوجانبه کانون وکلای دادگستری استان کرمان با آموزش پرورش استان منعقد شد

  • کد خبر : 38433
  • ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۹
تفاهم‌نامه دوجانبه کانون وکلای دادگستری استان کرمان با آموزش پرورش استان منعقد شد
کانون وکلای دادگستری استان کرمان و اداره کل آموزش و پرورش این استان در راستای توسعه آموزه‌های اجتماعی و توانمندسازی حقوقی در زمینه آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم، تفاهم‌نامه همکاری دوجانبه امضا کردند.

به گزارش روابط عمومی اسکودا به نقل از روابط عمومی کانون وکلای دادگستری استان کرمان، در آیین امضای این تفاهم نامه که در حضور رئیس کانون وکلای دادگستری کرمان، اعضای کمیسیون بانوان کانون وکلا و مدیر کل آموزش و پرورش استان منعقد شد، مجید شعبانی، رئیس کانون وکلای کرمان در سخنانی گفت: امروز دانش‌آموزان ما نیازمند آگاهی و افزایش اطلاعات تخصصی هستند لذا ضروری است نهادهای تصمیم‌ساز و سیاست‌گذار به این مسئله ورود جدی داشته باشند.

رئیس کانون وکلای دادگستری کرمان با اشاره به اینکه آموزش قوانین و ترویج حقوق شهروندی را باید از مدرسه آغاز کرد، اظهار کرد: قطعاً آموزش از مهمترین اموری است که می‌تواند برای پیشگیری از بزه دیدگی اطفال و نوجوانان و بعضا بزهکاری مؤثر باشد و نقطه شروع این تفاهم‌نامه، دغدغه‌ای بود که همکاران بنده در کلینیک حقوق شهروندی و کمیسیون بانوان کانون وکلا در این خصوص داشتند که جا دارد از اعضای حاضر و ریاست کمیسیون تشکر کنم.

شعبانی با بیان اینکه امروز در بحث فضای مجازی نیازمند آگاهی‌سازی به دانش‌آموزان و خانواده‌ها هستیم، افزود: مسائل حقوقی متعددی بر فضای مجازی مترتب است لذا کانون وکلا در نظر دارد به ‌منظور ارتقای دانش حقوقی و آموزش حقوق شهروندی در محیط های بزهکاری و بزه‌دیدگی به منظور پیشگیری و کاهش آسیب‌ها، نسبت به معرفی وکلایی که آموزش لازم را در این زمینه دیده‌اند و متخصص هستند اقدام کند.

جای خالی آموزش‌های حقوقی به نوجوانان

همچنین سمیه شجاعی، رئیس کمیسیون بانوان کانون وکلای دادگستری کرمان طی سخنانی در این مراسم عنوان کرد: در زمینه آموز‌ش‌های حقوقی اعم از حقوق شهروندی و سایر قوانین، مخاطب نوجوان، دیده نشده و ما نیاز داریم حقوقدانان به این عرصه ورود موثر داشته باشند و آموزش و پرورش هم این زمینه را فراهم کند.

وی افزود: کتابی در این زمینه آماده و محتوای آن برنامه‌ریزی شده که مورد تأئید کانون وکلا است. ما به دنبال این هستیم در این مسیر با طرح سوالات و شبیه سازی‌ که در مرحله تدریس داریم ذهن دانش‌آموزان را با قوانین آشنا کنیم و امید است این حرکت، سرمنشأ خیری باشد تا نسلی در استان پرورش یابد که نسبت به نسل‌های پیش، قانونمندتر، مسئولیت‌پذیرتر و از لحاظ اجتماعی رشد یافته‌تر باشد.

رضا رضایی، مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان نیز در این مراسم اظهار کرد: مجموعه آموزش و پرورش به ظرفیت‌های موجود در کانون وکلا نیاز دارد و امیدواریم آموزش‌های موثر، بهنگام و مستمری از ناحیه آنان صورت گیرد.

رضایی خاطرنشان کرد: استفاده حداکثری از توان و ظرفیت علمی وکلای عضو کانون وکلای دادگستری استان به منظور پیشگیری رشد مدار در مفاد این تفاهم نامه مدنظر است.

در پایان نشست، تفاهم نامه همکاری میان اداره کل آموزش و پرورش استان و کانون وکلای دادگستری کرمان در راستای ارائه آموزش‌های حقوقی به دانش‌آموزان، توسعه آموزه‌های اجتماعی و توانمندسازی حقوقی در زمینه آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از بزه‌دیدگی منعقد شد.

کانون وکلای دادگستری کرمان

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=38433
  • نویسنده : روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران
  • 549 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0
تماس باما