• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
15
رئیس کل دادگستری استان اصفهان در افتتاحیه سی و هفتمین همایش اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری

تقابلی بین وکلا و قضات نیست

  • کد خبر : 33778
  • ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۲
تقابلی بین وکلا و قضات نیست
دستگاه قضایی برای سند تحول نیازمند معاضدت وکلاست و جهت اجرایی شدن این سند در عرصه های پیشگیری، کاهش ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی و صیانت از حقوق عامه کار بسیار مانده است

رئیس کل دادگستری استان اصفهان در افتتاحیه سی و هفتمین همایش اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری گفت: وکلا و قضات هر دو دنبال یک هدف هستند، زمانی‌که بنیان متن سوگند نامه قضات و وکلا هردو اجرای عدالت، احقاق حق، و کشف حقیقت است پس چطور می توانند مقابل هم باشند؟

حبیبی اعلام کرد: این تفکر اشتباه که قاضی و وکیل مقابل هم هستند باید در چنین جلساتی رفع شود. وی بیان داشت: هدف از تاسیس کانون وکلا مشاوره و پیشگیری است، نه اینکه مردم به هنگام وقوع جرم و تخلف سراغ وکیل روند،  در این حالت نه تنها زیادی وکیل نداریم، بلکه با کمبود وکیل مواجه هستیم.

حبیبی افزود: تعداد زیادی از  پرونده هایی که به دستگاه قضایی می آید ناشی از قولنامه ها و قرارداد های غلطی است که اگر مردم مشاورین حقوقی داشته باشند، قطعا  از ورودی دستگاه های قضایی کاسته می شود.

رئیس کل دادگستری اصفهان بیان داشت: پیشنهادها و طرح های خود را مطرح نمایید، چه بسا اینکه طرح دعاوی در محاکم می بایست اساسا توسط وکلا صورت می گرفت اما هیچ گاه اجرایی نشد، همچنین طرحی حضور یک نفر وکیل را در بنگاه های معاملاتی واجب می کرد، چون در قانون نیامد و درآمدی برای وکیل در نظر گرفته نشد، اجرایی نگردید.

دستگاه قضایی برای سند تحول نیازمند معاضدت وکلاست و جهت اجرایی شدن این سند در عرصه های پیشگیری، کاهش ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی و صیانت از حقوق عامه کار بسیار مانده است.

 

 

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=33778

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0
تماس باما