• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
11

حضور وکیل در دادگاه زمینه اجرای یک دادرسی عادلانه است

  • کد خبر : 1833
  • ۱۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۳:۲۴

تهران – سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران گفت: اجرای قانون و برقراری عدالت اولویت نظام جمهوری اسلامی است و حضور وکیل در دادگاه ها اجرای عدالت و یک دادرسی عادلانه را تضمین خواهد کرد. به گزارش ایرنا، ˈجلیل پیرانˈ در سخنان پیش از خطبه های این هفته نماز جمعه تهران […]

تهران – سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران گفت: اجرای قانون و برقراری عدالت اولویت نظام جمهوری اسلامی است و حضور وکیل در دادگاه ها اجرای عدالت و یک دادرسی عادلانه را تضمین خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، ˈجلیل پیرانˈ در سخنان پیش از خطبه های این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به هفته وکیل مدافع با بیان اینکه وکالت یک بحث نظارتی است، افزود: نظام اسلامی به وکیل دادگستری ماموریت می دهد تا بر جریان دادرسی از جانب موکلش در دادگاه حضور پیدا و بر این جریان نظارت کند؛ زیرا نظارت بر اجرای صحیح قوانین باید برای موکلین و مردم محرز شود و مردم به این طریق از اجرای صحیح قوانین اطلاع یابند.

وی اظهار داشت: حضور وکیل ضامن اجرای حق در دادگاه است چراکه عدالت دارای دو بال وکیل و قاضی است که به صورت هماهنگ و در مسیر درست می توانند عدالت را به جایگاه اصلی خود برسانند.

پیران ادامه داد: وکالت یکی از مباحث اصلی فقهی و شرعی است و وکیل متدین و ولایت مدار و معتقد به نظام اسلامی در مذبح قدرت، ثروت و عدالت هیچگاه حق و عدالت را قربانی نمی کند.

وی با تاکید بر اینکه وکیل باید بتواند در دادگاه ها قانون را اجرا کند، گفت: حضور وکیل در پرونده های دادرسی باعث می شود که ضریب خطا و اشتباه در احقاق خقوق مردم در دادگاه ها به صفر برسد.

مشاور حقوقی ستاد نماز جمعه تهران به دو طرح ˈالزامی شدن مداخله وکلای دادگستری در دادگاه هاˈ و ˈوکیل خانوادهˈ اشاره کرد و افزود: این دو طرح در راستای اهداف نظام جمهوری اسلامی در احقاق حقوق مردم و بحث عدالت محوری نظام است.

پیران در مورد طرح الزامی شدن مداخله وکلای دادگستری در دادگاه ها توضیح داد: این طرح برای مردم سودمند است زیرا الزامی شدن مداخله وکیل باعث می شود تا مراجعه مردم به دادگاه ها کمتر شود، هزینه ها کاهش یابد و دعاوی غیرفنی بی اساس که سالیان سال وقت مردم و قضات و دادگاه ها را تلف می کند، دیگر نداشته باشیم.

وی همچنین درمورد طرح وکیل خانواده گفت: این طرح برای خانواده ها و دادگاه ها ضروری است؛ زیرا این طرح باعث می شود خانواده ها برای تنظیم دعاوی دسترسی آسان به دادگاه ها داشته باشند و حجم زیاد پرونده ها در دادگاه ها کاهش یابد.

پیران ابرازامیدواری کرد که دستگاه قضایی تدابیر لازم برای اجرایی شدن این ۲ طرح سودمند برای مردم و جامعه را اتخاذ کند.

وی همچنین به تعداد وکلای فعال درحوزه قضایی کشوراشاره کرد و گفت : پیش از انقلاب تعداد وکلای دادگستری به مرز هزار نفر نمی رسید اما امروز در بیشتر استان های کشور کانون های دادگستری مستقل ایجاد شده است.

پیران با بیان اینکه هم اکنون ۴۰ هزار نفر وکیل دادگستری در سراسر کشور مشغول به فعالیت هستند، افزود : وکلای دادگستری سرمایه های ارزشمند نظام هستند و وجود کانون های وکلای دادگستری نشانی از اقتدار و عظمت نظام اسلامی است.

علمی(۳)۱۸۳۴**۱۵۹۰

 انتهای پیام /*

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=1833
  • 1179 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای حضور وکیل در دادگاه زمینه اجرای یک دادرسی عادلانه است بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0

دیدگاهها بسته است.

تماس باما