• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
8
رئیس کانون وکلای دادگستری خراسان شمالی:

حق دسترسی به وکیل از حقوق مردم و مصداق آزادی است

  • کد خبر : 43284
  • ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷
حق دسترسی به وکیل از حقوق مردم و مصداق آزادی است
رئیس کانون وکلای دادگستری استان خراسان شمالی تاکید کرد: وکیل مستقل وکیلی است که ترس از دست دادن شغل خود را به خاطر دفاع از موکل نداشته باشد.

به گزارش روابط عمومی اسکودا به نقل از کانون وکلای دادگستری استان خراسان شمالی، رضا نوروزیان در مراسم تحویل پروانه کارآموزی پذیرفته‌شدگان سال ۱۴۰۲ گفت: مطابق قانون، آیین‌نامه مذکور را اجرا می‌کنیم اما پیگیر اصلاح ماده ۵۴ این آیین‌نامه نیز هستیم که کارآموزان بتوانند بعد از طی دوره آموزشی تحت نظارت وکیل سرپرست پرونده قبول کنند.

وی تاکید کرد: دغدغه همه دوستان را درک می‌کنیم اما تا زمان تایید ریاست محترم قوه قضاییه برای اصلاح آیین‌نامه،‌ کارآموزان باید تکالیف خود را طی همان سه دوره انجام دهند. بایستی از مجاری قانونی نسبت به اصلاح قانون اقدام کنیم.

رئیس کانون وکلای خراسان شمالی با وام گرفتن از شعار محوری «استقلال،‌ آزادی، جمهوری اسلامی» در انقلاب سال ۵۷، در خصوص آزادی و استقلال منصب وکالت و وکیل گفت: حق دسترسی به وکیل از حقوق مردم و مصداق آزادی است.

نوروزی افزود: بعضی تعریف استقلال و وکیل را تحریف می‌کنند. وکیل مستقل وکیلی است که ترس از دست دادن شغل خود را به خاطر دفاع از موکل نداشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: هنر وکیل آنجاست که در مقابل قوه حاکمه بدون ترس از حقوق موکل دفاع کند. اگر مرجعی که پروانه وکالت را صادر می‌کند همانی باشد که وکیل در آنجا وکالت می‌کند و قدرت تعلیق یا ابطال پروانه را داشته باشد، استقلال معنایی پیدا نمی‌کند.

رئیس کانون وکلای خراسان شمالی همچنین خطاب به کارآموزان جدید، بر رعایت شئون اخلاقی، ظاهر آراسته، پرهیز از جنجال و درگیری لفظی با همکار، حفظ آرامش در دفاع و احترام به قانون تاکید کرد و با اشاره به ارتباط تنگاتنگ کمیسیون کارآموزی و کمیسیون آموزش و تحقیقات و قدردانی از این کمیسیون‌ها گفت: ارتباط کارآموزان با کانون از طریق کمیسیون کارآموزی است.

در ادامه نیز اباصلت رضوانی، رئیس کمیسیون کارآموزی کانون وکلای دادگستری خراسان شمالی، در خصوص جایگاه این کمیسیون و نحوه عملکرد کارآموزان توضیحاتی ارائه کرد.

در پایان این مراسم نیز پروانه کارآموزی تحویل پذیرفته شدگان  ۱۴۰۲ شد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=43284
  • نویسنده : روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران
  • 214 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0
تماس باما