• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
11
در جلسه معارفه اعضای دادسرای انتظامی کانون آذربایجان شرقی مطرح شد؛

دادیاران انتظامی کانون وکلا، شجاعت و استقلال خود را حفظ کنند

  • کد خبر : 42662
  • ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۰
دادیاران انتظامی کانون وکلا، شجاعت و استقلال خود را حفظ کنند
جلسه معارفه دادیاران انتظامی و هم‌اندیشی اعضای دادسرای انتظامی کانون با هیات مدیره کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی در آمفی تئاتر کانون برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اسکودا به نقل از کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی، در ابتدای این جلسه علی محمدی، دادستان انتظامی کانون، به همراه معاونین دادستان، ضمن تبریک به دادیاران منتخب و تشکر از اعتماد هیئت مدیره به مجموعه دادسرا، نحوه و آئین کار و منابع قانونی رسیدگی در دادسرای انتظامی کانون وکلای دادگستری را تشریح و توصیه‌های لازم به لحاظ نقش و جایگاه خطیر دادسرا به‌عنوان یکی از ارکان مهم کانون وکلا را به دادیاران ارائه و تاکید کرد که کارگاه‌های مهم علمی با رویکرد تخصص‌افزایی دادیاران برای اعضای دادسرا تشکیل خواهد شد.

همچنین در این جلسه معاونین و اعضای دادسرای انتظامی کانون وکلای آذربایجان شرقی نیز به تبادل افکار پیرامون حوزه‌های مختلف فعالیت دادسرا و برنامه‌های پیش‌رو پرداختند.

در ادامه این جلسه نیز دکتر حسن فرهودی‌نیا رئیس کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی ضمن تبریک به منتخبین دادسرا، توصیه کرد که رسیدگی به پرونده‌های انتظامی وکلا، بدون توجه به وابستگی تشکلی فرد و گرایش‌های صنفی اشخاص و صرفا با محور قرار دادن قانون انجام پذیرد و عنوان کرد که باید معیار و ملاک تصمیم‌گیری‌ها، قانون بوده و هر تصمیمی که در دادسرا اتخاذ می‌شود، باید مبنای قانونی داشته باشد و از هرگونه تصمیمی که مبنا و ریشه قانونی نداشته باشد، باید به شدت اجتناب شود.

دکتر احمد یوسف‌زاده نایب رئیس کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه ضمن تبریک به اعضای دادسرا و تاکید بر اجتناب از اعمال رویکرد‌های شخصی در تصمیم‌گیری، تشکیل جلسه مشورتی در فواصل زمانی ماهانه به‌منظور هم‌اندیشی جهت اتخاذ رویه واحد در رسیدگی‌های انتظامی کانون را خواستار شده و تهیه دستورالعمل واحد داخلی در رسیدگی به پرونده‌های انتظامی را به منظور اجتناب از تشتت و اعمال سلیقه در تصمیم‌گیری‌ها ضروری برشمرد.

وی همچنین بر لزوم بهره‌مندی از زیرساخت‌های الکترونیک در دادسرای کانون تاکید کرده و ورود جدی به این مقوله را از دادستان انتظامی کانون مطالبه کرد.

یوسف‌زاده همچنین به دادیاران انتظامی کانون توصیه کرد که ابعاد تخلفات انتظامی را در مقام تفسیر گسترش نداده و تاسی به حاکمیت اصل برائت را در رسیدگی‌های انتظامی سرلوحه کار خویش قرار دهند.

صالح مولاخواه اصل، بازرس هیئت مدیره کانون وکلای آذربایجان شرقی نیز در این جلسه ضمن تبریک به اعضای دادسرا، توصیه‌های لازم در نحوه رسیدگی‌های انتظامی با تاکید بر جایگاه خطیر دادسرای انتظامی را ارائه و لزوم تشکیل شورای انتظامی را یادآور شد.

وی ضمن اشاره به لزوم مشورت دادیاران با همدیگر در رسیدگی‌های انتظامی، تشکیل شورای مشورتی را گامی مهم برای پرهیز از اشتباهات احتمالی در رسیدگی‌های انتظامی دانسته و بر لزوم انجام و عملیاتی کردن آن توسط دادستان کانون و معاونین وی تاکید کرد.

مولاخواه همچنین ضمن تشریح رویکرد هیئت مدیره کانون وکلای آذربایجان شرقی مبنی بر عدم دخالت در کار ارکان انتظامی کانون، استقلال ارکان تصمیم‌گیری انتظامی را لازمه استقلال و عدالت دادسرا برشمرده و به دادیاران انتظامی توصیه کرد شجاعت و استقلال خویش را در مقام تصمیم‌گیری حفظ کنند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=42662
  • نویسنده : روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران
  • 442 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0
تماس باما