• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
8

درخواست هیات مدیره کانون وکلای کردستان برای برخورد با عاملان مسمومیت‌های دانش آموزی

  • کد خبر : 39856
  • ۲۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۱
درخواست هیات مدیره کانون وکلای کردستان برای برخورد با عاملان مسمومیت‌های دانش آموزی
بیست و یکمین جلسه‌ هیأت مدیره دوره هشتم کانون وکلای دادگستری کردستان در تاریخ 22 فروردین ماه جاری پس از تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید در محل کانون وکلای دادگستری کردستان تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی اسکودا به نقل از کانون وکلای دادگستری استان کردستان، ‎«بررسی قرارداد کارکنان اداری و افزایش حقوق مشارالیهم و بررسی پرونده ماده ۸ لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری و سایر درخواست‌ها» از دستورهای این جلسه بود.

در ابتدای جلسه بیست و یکم هیأت مدیره همچون جلسات قبل، یکی از اعضای هیأت مدیره کانون وکلای کردستان سخنران پیش از دستور بود و به بررسی موضوعات روز جامعه و مسائل حقوقی و صنفی پرداخت.

احمد نامداری، عضو هیأت مدیره و رئیس کانون وکلای کردستان سخنران آغاز فعالیت کانون در سال جدید و اولین جلسه رسمی هیأت مدیره در سال ۱۴۰۲ و بیست و یکمین جلسه هیأت مدیره دوره هشتم بود که سخنان خود را با تبریک نوروز و سال جدید شروع کرد.

نامداری بهار طبیعت را نشانه ای بزرگ از تغییر، دگرگونی و شکوفایی دانست و گفت: نوروز به ما حرکت، تلاش، مقاومت و امید می آموزد و ملتی که سال تازه اش با نوروز گره خورده است، ملتی ماندگار توانمند و آینده نگر است. در واقع نوروز برای مردم ایران و مردم کردستان در طول تاریخ بیانگر زنده بودن و امیدوار بودن است و از دل نوروز مردم توانسته‌اند متحد بمانند و بر تلخی‌ها و سیاهی‌ها پیروز شوند.

وی با تقدیر از همراهی و همکاری وکلای معزز کردستان در سال گذشته و کمک به توسعه اجتماعی و مدنی کانون وکلای کردستان ابراز امیدواری کرد؛ سال آینده سال خوبی برای وکلای ایران، وکلای کردستان و کل ملت ایران باشد و افزود: سال قبل سال تلخ و سختی در حوزه اجتماعی و اقتصادی برای مردم بود و مطالبات زیادی بر زمین ماند و مردم عزیز ما مشکلات زیادی را متحمل شدند لذا همچنان امیدواریم که شاهد گشایش در حوزه‌های اجتماعی و اقتصادی باشیم و مسئولان تمام اهتمام خود برای حل مشکلات مردم به کار گیرند و بر بحران‌های متعدد در حوزه‌های متعدد به خصوص مهار تورم فائق شوند.

رئیس کانون وکلای کردستان در بخش دیگری از سخنان پیش از دستور بیان کرد: متأسفانه در روزهای پایانی سال گذشته شاهد یک اتفاق ناخوشایند و ضد حقوق و امنیت روانی و جسمی دانش آموزان به خصوص دختران ایران زمین بودیم که موجبات ناراحتی مردم و مقامات عالی رتبه را فراهم کرد. علی رغم امیدواری شهروندان و دانش آموزان مبنی بر پایان یافتن این موضوع بعد از تعطیلات نوروز، متأسفانه خبرهای تأیید نشده در فضای مجازی و بعضی خبرگزاری‌ها حاکی از ادامه روند سال گذشته و بدحالی و مسمومیت دانش آموزان و بستری شدن آنها هستیم. کانون وکلای کردستان از مسئولان انتظامی، امنیتی و قضایی درخواست دارد به موضوع به صورت دقیق و جدی ورود کنند و از تضییع حقوق اجتماعی، جسمی و روانی دانش آموزان و خانواده‌ محترم آنها جلوگیری کند و با خاطیان و متعرضان به حقوق سلامت و روان شهروندان که یک جنایت آشکار علیه نفوس مردم است برخورد کنند.

نامداری در پایان سخنرانی پیش از دستور خود با تأکید بر اعتقاد به تحول و ترقی و شکوفایی کانون وکلا به تأسی از بهار و نوروز در میان هیأت مدیره دوره هشتم تأکید کرد: اعضای محترم هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری کردستان همچنان بر وعده‌های خود و تحقق آنها وفادارند و تلاش خواهند کرد در طول سال ۱۴۰۲ با مشارکت وکلای توانمند و علاقمند و فعالان صنفی بر مسئولیت‌های اجتماعی و مدنی خود ادامه داده و حضور جدی در جامعه کردستان داشته باشد.

وی مهمترین برنامه کانون وکلای کردستان را در تمام این سال‌های موجودیت، حفظ استقلال کانون وکلای دادگستری و توجه به حقوق ملت با همکاری اسکودا و کانون‌های وکلای دانست و از وکلای عضو تقاضای همکاری و همراهی بیشتر در این زمینه را مطرح کرد.

پس از پایان ایراد سخنان احمد نامداری، هیأت مدیره کانون وکلای کردستان وارد بحث و شور شد و مصوبات زیر به اتفاق آرا تصویب شود.

۱- با توجه به انقضاء مدت قرارداد کارکنان اداری موضوع تمدید قرارداد و افزایش حقوق مطابق دستورالعمل شماره ۱۲۳ مورخ ۰۵/۰۱/۱۴۰۲ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری کردستان مطرح و هیأت مدیره با تمدید قرارداد کارکنان اداری به مدت یکسال موافقت کرد. ضمناً امور مالی موظف است نسبت به کسر کسورات قانونی اقدام کند.

۲- درخواست آقای س به استناد بند دال ماده ۸ لایحه قانونی استقلال قانونی کانون وکلای دادگستری در جلسه هیأت مدیره کانون ‌وکلای دادگستری کردستان مطرح و به لحاظ اینکه پیش شرط اعطای پروانه وکالت به استناد شق د ماده ۸ لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری ۱-دارا بودن لیسانس حقوق قضائی یا گواهی پایان تحصیلات سطوح عالیه از حوزه علمیه قم ۲-اشتغال به مدت حداقل ۵ سال سابقه کار متوالی یا ۱۰ سال متناوب در سمت‌های حقوقی در دستگاه‌های دولتی و وابسته به دولت و نهادها و نیروهای مسلح باشند. ۳- با داشتن سی سال خدمت بازنشست شوند. با توجه به اینکه آقای س، فاقد سابقه به میزان سی سال می‌باشد بر همین اساس هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری کردستان با اعطای پروانه وکالت به مشارالیه مخالفت کرد.

۳- استعفای شاهو جعفری از عضویت و به تبع آن ریاست کمیسیون حقوق بشر در جلسه هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری کردستان مطرح و بر همین اساس هیأت مدیره ضمن پذیرش استعفا مشارالیه، امیر احمدی را به مدت دو سال به عنوان رئیس کمیسیون حقوق بشر کانون وکلای دادگستری کردستان تعیین کرد.

دستور دوم: پرونده‌های دستور، انتقال‌ها و سایر درخواست‌ها. هیأت مدیره به صورت غیرعلنی به پرونده‌های متقاضیان صدور و انتقال رسیدگی کرد.

هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری کردستان در پایان ضمن تبریک مجدد سال نو و آرزوی موفقیت برای همکاران عضو کانون وکلای دادگستری کردستان، با محکوم کردن هرگونه اقدام علیه سلامت دانش آموزان، از نهادهای ذی‌ربط خواست رسیدگی عاجل و برخورد با مسببین، عاملین و آمرین اینگونه حوادث را در دستور کار خود قرار دهند.
شایان ذکر است هر یک از وکلای دادگستری کردستان می‌توانند با مراجعه به کانون وکلای دادگستری از مشروح مذاکرات و مصوبات اطلاع حاصل کنند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=39856
  • نویسنده : روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران
  • 313 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0
تماس باما