• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
8
دکتر کوشا در آیین نکوداشت پروفسور عبدالله شمس:

دکتر شمس استادی نمونه و برجسته در علم حقوق است/ استقلال نهاد وکالت قابل نقض کردن نیست

  • کد خبر : 42057
  • ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۸:۵۷
دکتر شمس استادی نمونه و برجسته در علم حقوق است/ استقلال نهاد وکالت قابل نقض کردن نیست
آیین نکوداشت پروفسور عبدالله شمس، صبح روز پنجشنبه 6 مهر ماه جاری به پاس پنج دهه خدمات این استاد برجسته علم حقوق به جامعه بزرگ حقوقی کشور به همت مرکز آموزش و ‌پژوهش کانون وکلای دادگستری استان آذربایجان غربی در ارومیه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران(اسکودا)، در این مراسم دکتر جعفر کوشا، رئیس اسکودا در سخنانی با بیان اینکه بیش از ۳۰ سال است که از نزدیک با دکتر شمس آشناست، به توصیف ابعاد شخصیتی این استاد برجسته علم حقوق پرداخت و گفت: دکتر شمس دارای شخصیت خانوادگی بالا و انسانی متشخص و باوقار است. از لحاظ شخصیت اجتماعی، ایشان انسانی مردم‌دار هستند. از نظر شخصیت علمی، آموزشی و پژوهشی هم دکتر شمس، استادی نمونه و برجسته به شمار می‌آیند. در بعد وکالت هم ایشان یک وکیل نمونه هستند.

رئیس اسکودا در بخش دیگری از سخنان خود ضمن انتقاد از تلاش‌هایی که اخیرا در نقض استقلال کانون‌ وکلای دادگستری در حال انجام است، گفت: نهاد وکالت همواره از استقلال ذاتی و قانونی خود برخوردار بوده و به هیچ عنوان نمی‌توان این استقلال از آن گرفت و حذف کرد.

دکتر کوشا افزود: این هجمه‌ها و فشارها قصد دارد استقلال کانون‌های وکلا را از‌‌ آنها بگیرد لذا همه ما در نهاد وکالت باید تلاش کنیم حاکمیت را نسبت به عواقب این نقض استقلال، هوشیار سازیم و آنها را متقاعد کنیم.

عضو هیات علمی دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی با تاکید بر اینکه سیره عقلا و سیره بشریت این بوده که وکیل دادگستری آزاد و مستقل باشد، گفت: بایستی پذیرفت کرامت ذاتی انسان نیاز به حمایت و دفاع دارد.

رئیس اسکودا با غیرقابل مقایسه خواندن حرفه وکالت با سایر صنوف، تصریح کرد: وکالت مثل سایر اصناف نیست که در کنار آنان قرار گیرد، چرا که حرفه وکالت، ماهیت قضایی دارد.

این حقوقدان و وکیل دادگستری با اشاره به اینکه جامعه و مردم به وکلایی نیاز دارند که مستقل باشند، افزود: نیاز انسان به وکیل مستقل و جدای از حاکمیت، یک حق بشری بشمار می‌آید؛ در طول تاریخ هم ثابت شده است که وکلا بایستی مستقل باشند.

دکتر کوشا در پایان خاطرنشان کرد: ما باید ثمره درختی که پیشکسوتان عرصه حقوق آن را به یادگار گذاشته‌اند، را حفظ کرده و از استقلال نهاد وکالت پاسداری کنیم تا مبادا خدشه‌ای از نقض آن متوجه جامعه و حق دادرسی عادلانه و منصفانه شود.

گفتنی است در پایان این مراسم به پاس پنج دهه خدمات پروفسور عبدالله شمس به جامعه بزرگ حقوقی کشور از زحمات و تلاش‌های این استاد برجسته علم حقوق تقدیر به عمل آمد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=42057
  • نویسنده : روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران
  • 521 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0
تماس باما