• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
12
در دومین جلسه کارگروه رفاهی اسکودا مطرح شد؛

دکتر کوشا: رفاه، با امنیت ذهنی و جسمی وکیل در ارتباط مستقیم است

  • کد خبر : 41360
  • ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۳
دکتر کوشا: رفاه، با امنیت ذهنی و جسمی وکیل در ارتباط مستقیم است
دومین جلسه کارگروه رفاهی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری روز شنبه ۳۱ تیر ماه ۱۴۰۲ با حضور نمایندگان امور رفاهی کانون‌های وکلای دادگستری سراسر کشور در محل اتحادیه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا)، در این جلسه دکتر جعفر کوشا، رئیس اسکودا با اشاره به لزوم ترسیم نقشه‌راه بلند مدت برای بهبود وضعیت رفاهی وکلای دادگستری در سراسر کشور گفت: کانون‌های وکلا باید در کنار خود یک مشاور رفاهی از وزارت کار و یا یک مشاور از وزارت گردشگری داشته باشند، چراکه دیدگاه صنف ما صرفاً معطوف به مباحث حقوقی است ولی دیدگاه آنها به صورت دیگری است که می‌تواند در خصوص مسائل رفاهی به ما کمک کند.

وی افزود: بسیاری از دوستان در این جلسه به اقدامات کلان و بلند مدت اشاره می‌کنند اما باید توجه داشت که اهمیت دید کلان و بلند مدت در ماندگاری است و به نظرم در این بخش مسائلی مانند ساخت مسکن برای وکلا و سایر مسائل رفاهی باید بررسی شده و عملیاتی شدن آن را شدت بخشیم.

دکتر کوشا در ادامه با تاکید بر ضرورت ارتباط هرچه بیشتر هیأت مدیره‌ کانون‌های وکلای دادگستری با بدنه نهاد وکالت، گفت: باید دانست رفاه، موجب ایجاد جاذبه برای جذب وکلا به نهاد وکالت می‌شود. مباحثی مانند ارائه تخفیف به وکلا و خانواده‌های ایشان اساساً یک بحث خُرد به حساب می‌آید و به همین دلیل معتقدم که باید مسائل کلان و اساسی پیگیری شود. وکیل باید در بحث مسکن، دفتر کار و مسائل اینچنینی تامین باشد؛ به عبارت دیگر حمایت کلان از وکیل است که او را در نهاد وکالت حفظ می‌کند.

این عضو هیأت علمی دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی تصریح کرد: در کانون‌های وکلا به نوعی باید یک فهرست کلی از وکلا و ارگان‌هایی که ایشان در آنها حضور دارند و مشغول ارائه خدمات حقوقی هستند تهیه شود تا از این طریق آنها بتوانند به جامعه وکالت خدمات ارائه کنند. در همین راستا اقدامات کمیسیون‌های رفاهی در کانون‌های وکلا باید در قالب یک گزارش عملکرد مکتوب و حتی تصویری تهیه شود و به نحوی بتوانند یک چشم‌انداز مشخص را پیشنهاد بدهند.

رئیس اسکودا در ادامه با اشاره به فقدان برنامه مشخص در کمیسیون‌های رفاهی برخی کانون‌های وکلای دادگستری، افزود: برخی کمیسیون‌ها برنامه مدون ندارند و مشخص نیست که در آینده می‌خواهند چه کاری انجام دهند. بحث این است که مسئولان کمیسیون رفاهی کانون‌ها و حتی اعضای هیأت مدیره و روسای کانون‌ها، باید در سطح استان شناخته شده باشند تا بتوانند در نهایت وضعیت رفاهی وکلا را پیگیری و بهبود بخشند؛ چراکه رفاه با امنیت ذهنی و جسمی وکیل در ارتباط مستقیم است و باید روی این موضوع تمرکز زیادی شود.

تشکیل کمیته بیمه و املاک در کارگروه رفاهی اسکودا

در ادامه این جلسه نیز نمایندگان کانون‌های وکلای دادگستری سراسر کشور ضمن تشریح اقدام‌های انجام شده از سوی کانون متبوع خود در امور رفاهی، به ارائه پیشنهادهای خود در جهت بهبود وضعیت رفاهی وکلای سراسر کشور پرداختند.

توجه ویژه به بحث تامین مسکن وکلا، بیمه تکمیلی و موانع تهیه دفتر توسط وکلا به خصوص وکلای جوان و همچنین خدمات فرهنگی، هنری و ورزشی و خدمات مربوط به پوشاک و اقامتگاه‌های تفریحی از جمله مباحثی بود که در این نشست بر آن تاکید شد.

همچنین در این جلسه مقرر شد کمیته‌ای متشکل از تعدادی از اعضا در اسرع وقت نسبت به تهیه شیوه‌نامه امور رفاهی اسکودا اقدام کنند.

در این جلسه کمیته بیمه و نیز کمیته املاک و خودرو متشکل از اعضای کارگروه تشکیل و مقرر شد که این امور و مسائل مربوط به آن، در این کمیته‌ها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته و اقدام‌های عملی و اجرایی در این راستا صورت پذیرد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 6 میانگین: 3]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=41360
  • نویسنده : روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران
  • 588 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0
تماس باما