• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
6
در مراسم قرعه‌کشی ششمین المپیاد ورزشی کانون‌های وکلای دادگستری؛

دکتر کوشا: متوقف کردن نهاد وکالت، یک خیال باطل است/ اصلاح بخشی از آیین‌نامه اجرایی ششمین المپیاد ورزشی کانون‌های وکلای دادگستری

  • کد خبر : 40888
  • ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۹:۰۳
دکتر کوشا: متوقف کردن نهاد وکالت، یک خیال باطل است/ اصلاح بخشی از آیین‌نامه اجرایی ششمین المپیاد ورزشی کانون‌های وکلای دادگستری
مراسم قرعه‌کشی ششمین المپیاد ورزشی کانون‌های وکلای دادگستری با حضور رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران در محل این اتحادیه برگزار و بخشی از آیین‌نامه اجرایی این مسابقات نیز طی این نشست اصلاح شد.

به گزارش روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا)، در این مراسم که با حضور اعضای کمیسیون ورزش اسکودا و روسای کمیسیون‌های ورزش کانون‌های شرکت کننده در ششمین المپیاد ورزشی کانون‌های وکلا برگزار شد، دکتر جعفر کوشا، رئیس اسکودا با اشاره به جایگاه ورزش در نهاد وکالت گفت: برگزاری المپیاد ورزشی شاید برای بسیاری از کسانی که از دور به این رویداد نگاه می‌کنند یک موضوع عادی محسوب شود اما باید بگویم که این مساله مهم را صرفاً نمی‌توان یک بحث مربوط به ورزش و فعالیت جسمانی دانست.

وی افزود: المپیاد ورزشی که کانون‌های وکلا در آن شرکت می‌کنند به نوعی یک حرکت صنفی به حساب می‌آید و از این جهت باید آن را حائز اهمیت دانست. توجه داشته باشید که ورزش شرح صدر را بالا می‌برد و این دقیقاً همان موضوعی است که پروردگار عالم هم بدان اشاره کرده است. به همین دلیل معتقدم این رویداد را باید یک اتفاق صنفی مبارک دانست.

این عضو هیأت علمی دانشکده حقوق دانشگاه بهشتی با بیان اینکه هر اقدامی می‌تواند منتقدانی داشته باشد تصریح کرد: البته در این میان اشخاص و گروه‌هایی هم وجود دارند که منتقد چنین حرکتی بوده و در حال سنگ زدن به قطار وکالت هستند. زمانی که یک قطار به حرکت می‌افتد به آن سنگ زده می‌شود، ولی زمانی که همین قطار متوقف شود و هیچ تحرکی انجام ندهد به آن سنگ نمی‌زنند.

رئیس اسکودا افزود: در کل به دو دلیل به قطار نهاد وکالت سنگ زده می‌شود؛ نخست آنکه با این اقدام می‌خواهند حرکت قطار را متوقف کنند که یک خیال باطل است؛ چراکه نهاد وکالت در هر شرایطی به کار خود ادامه خواهد داد، اما دلیل دوم این است که می‌گویند چرا ما در این قطار حاضر نیستیم؟

دکتر کوشا خاطرنشان کرد: به هر ترتیب باید متوجه بود که برگزاری المپیاد ورزشی آن هم با محوریت نهاد وکالت علاوه بر اینکه یک حرکت صنفی به حساب می‌آید می‌تواند پیام‌های مثبتی به جامعه مخابره کند و معتقدم این موضوع باید با جدیت و قدرت اجرایی شود.

اصلاح بخشی از آیین نامه اجرایی مسابقات ششمین المپیاد ورزشی کانون‌های وکلای دادگستری

همچنین در این جلسه که علیرضا امانی رئیس و محمد صابونچی و سعید محمدپور از اعضای کمیسیون ورزش اسکودا و نیز روسای کمیسیون‌های ورزش کانون‌های شرکت کننده در ششمین المپیاد ورزشی کانون‌های وکلا حضور داشتند، قرعه‌کشی مسابقات در رشته‌های فوتسال، والیبال (آقایان و بانوان) و تنیس روی‌میز انجام شد.

همچنین اصلاحات زیر در آیین‌نامه اجرایی مسابقات به تصویب رسید و مقرر شد متن آیین‌نامه پس از اصلاح به همراه جدول مسابقات به کانون‌های وکلای دادگستری ارسال شود:

۱- ماده ۱۰ آیین‌نامه اصلاح و زمان قرعه‌کشی روز سه‌شنبه مورخ ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۱ در محل اتحادیه تعیین شد.

۲- مقرر شد در طول مسابقات فوتسال، دریافت سه کارت زرد موجب محرومیت یک جلسه‌ای شود.

۳- استثناً کارآموزان ورودی ۱۴۰۰ می‌توانند به جای پروانه کارآموزی، کارنامه به انضمام گواهی کتبی رئیس کانون متبوع را ارائه کنند.

۴- با عنایت به مسائل پیش آمده در مسابقات فوتسال المپیاد قبلی، در جهت جلوگیری از مشکلات مشابه مقرر شد هر رفتار نامتعارف که از سوی بازیکنان یا کادر فنی و سرپرستی یک تیم منجر به جلوگیری از روند اجرای مسابقات شود، با تشخیص کمیته انضباطی نتیجه ۰ – ۳ به ضرر تیم متخلف اعلام شود.

۵- خانم اِکرامی و آقایان محمد صابونچی، سعید محمدپور، علی‌اکبر اربابی و علیرضا امانی به عنوان اعضای کمیته فنی و اجرایی مسابقات انتخاب شدند.

۶- آقایان خرمشاهی، جلالی، ایمانپور، قنبری و خانم باقری به عنوان اعضای کمیته انضباطی انتخاب شدند و مقرر شد در صورتی که تصمیم‌گیری در خصوص موضوعی (مستقیم یا غیرمستقیم) موجب ذینفعی یکی از کانون‌های متبوع اعضای کمیته انضباطی شود، عضو مربوطه حق رأی نداشته باشد و در صورت برابری آراء، آقای علیرضا امانی به عنوان عضو جایگزین به کمیته اضافه خواهد شد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=40888
  • نویسنده : روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران
  • 446 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0
تماس باما