• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
9

دیدار اعضای هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری کرمان با رئیس کل دادگستری استان

  • کد خبر : 41398
  • ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۹:۲۷
دیدار اعضای هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری کرمان با رئیس کل دادگستری استان
اعضای هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری استان کرمان با رئیس کل دادگستری استان دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش روابط عمومی اسکودا به نقل از کانون وکلای دادگستری کرمان، محمد عارفی، رئیس کانون کرمان در این نشست مشترک ضمن تسلیت ایام محرم، بر استمرار تعامل کانون با دادگستری تاکید کرد.

وی ضمن اعلام آمادگی کانون وکلای دادگستری استان کرمان برای همکاری و تعامل موثر با دادگستری، از انجام وکالت‌های تسخیری و معاضدتی و همچنین مشاوره حقوقی به صورت روزانه در دادگستری و نیز کانون وکلا خبر داد و آماری از این پرونده‌ها ارائه کرد.

رئیس کانون وکلای دادگستری کرمان ادامه داد: در گذشته دفتر ارائه مشاوره‌های حقوقی به زندانیان در زندان مرکز استان فعال بوده است که درصدد فعال سازی مجدد این دفتر هستیم.

عارفی، تحقق امنیت قضایی و رسیدگی عادلانه بدون حضور وکیل مستقل را غیر ممکن دانسته و بر ضرورت برگزاری جلسات و نشست‌های مشترک میان کانون وکلا و مسئولان دادگستری استان تاکید کرد.

در ادامه این نشست نیز حجت قهرمانی، نایب رئیس کانون وکلای دادگستری استان کرمان، ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین تصریح کرد: در سه سال گذشته، در حوزه تقنین، انبوهی از مقررات ضد وکالتی علیه کانون‌های وکلا تصویب شده که عملا دادگستری را به شدت متاثر خواهد کرد.

وی با بیان اینکه کسب و کار تلقی کردن حرفه مقدس وکالت، صحن مقدس دادگاه را به صحنه سوداگری تبدیل می‌کند، گفت: اختراع و ابداع نصاب غیر کارشناسی جذب وکیل در قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، سونامی وکیل بیکار را در پی خواهد داشت. اخیرا هم بحث حذف آزمون‌های مربوط به حوزه کارآموزی مطرح شده که خسارات این قوانین در بسیاری از موارد قابل جبران نیست و در عمل شاهد بیشتر بودن تعداد وکیل از تعداد مراجعه کنندگان به دادگستری خواهیم بود.

نایب رئیس کانون وکلای دادگستری کرمان همچنین بر لزوم مداخله دادگستری کل استان در حوزه طرح‌ها و لوایح آسیب‌زا تاکید کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی، رئیس کل دادگستری استان کرمان نیز در این دیدار، ضمن بیان این مطلب که همواره نشست‌های مشترک بین جامعه قضایی و وکلا برگزار و انتظارات طرفین مطرح شده است، تصریح کرد: اصل وکالت مسئله‌ای پذیرفته شده است و در آن هیچ تردیدی وجود ندارد اما باید دسترسی مردم به وکلا را تسهیل کنیم و در حوزه بهره‌گیری از حضور وکلا در پرونده‌ها باید فرهنگ‌سازی لازم صورت گیرد و همچنین در این زمینه باید اعتماد مردم به وکلا توسعه یابد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان افزود: پایاپای نظام قضایی، موضوع وکالت وجود داشته و این امر یک ضرورت و نیاز جامعه به شمار می‌رود.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان تصریح کرد: وکلا باید به نحوی عمل کنند که مردم به استفاده از وکیل ترغیب شوند و راه رسیدن به حقوق خود را با بهره‌گیری از دانش و تخصص وکلا دنبال کنند.

حمیدی با تاکید بر ضرورت آسیب‌شناسی مسائل حوزه وکالت گفت: باید بر پایه آسیب‌شناسی و خود نظارتی، مشکلات موجود مرتفع شود و این امر در توسعه اعتماد مردم بسیار تاثیرگذار است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه کانون وکلا در حوزه تحقیقات، پژوهش‌ها و انتشار فصلنامه‌ها همکاری موثری با دادگستری داشته، بر استمرار تعاملات و همکاری‌ها میان کانون وکلا و دادگستری تاکید کرد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=41398
  • نویسنده : روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران
  • 285 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0
تماس باما