• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
8

دیدار اعضای هیات مدیره کانون وکلای دادگستری قزوین با رئیس مجمع نمایندگان استان در مجلس

  • کد خبر : 41902
  • ۰۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۳
دیدار اعضای هیات مدیره کانون وکلای دادگستری قزوین با رئیس مجمع نمایندگان استان در مجلس
جمعی از اعضای هیات مدیره کانون وکلای دادگستری استان قزوین با فاطمه محمد بیگی نماینده مردم قزوین، آبیک و الوند در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش روابط عمومی اسکودا به نقل از کانون وکلای دادگستری قزوین، در این دیدار که با موضوع بررسی مصوبات مجلس راجع به نهاد وکالت و تلاش مجلس یازدهم در جهت نقض استقلال کانون‌های وکلا برگزار شد، فاطمه محمدبیگی ضمن برشمردن وکالت به‌عنوان جایگاهی که با جان و آبروی انسان‌ها طرف است، تأکید کرد: وکالت مانند پزشکی و طبابت از شأن و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و نمی‌توان به دست هر کسی آن را سپرد. این جایگاه زیر مجموعه خدمات قضایی و نه خدمات اقتصادی است.

در ادامه این دیدار نیز محمد نسخه‌چی، رئیس کانون وکلای دادگستری استان قزوین ضمن اشاره به ایرادات شکلی و ماهوی مصوبه جدید مجلس که موجب محدودکردن استقلال کانون‌های وکلا و نگاه کسب‌وکار به جایگاه وکالت شده است، به بررسی این مصوبه و تضاد آن با قانون اساسی پرداخت.

همچنین محمد طایفه زرکش، نایب‌ رئیس کانون وکلای قزوین با اشاره به بندهای ۱۳ و ۱۷ سیاست‌های کلی امنیت قضایی ابلاغی رهبر معظم انقلاب اسلامی در تاریخ ۲۸/۰۷/۱۳۸۱ که در آن وکالت را در ردیف قضاوت و مشمول عنوان کلی «امور قضایی» دانسته است و نه کسب‌وکار، به تبیین موارد تعارض دیدگاه مجلس یازدهم و تصویب قوانینی ازاین‌دست با سیاست‌های کلی امنیت قضایی کشور و قانون اساسی پرداخت.

همچنین در ادامه این نشست، سید محسن خطیبی، عضو هیات مدیره کانون وکلای دادگستری استان قزوین از مواضع و دیدگاه ویژه نماینده قزوین در مجلس به شغل مقدس وکالت تقدیر و تشکر کرد.

در پایان این نشست نیز مقرر شد کانون وکلای دادگستری استان قزوین ضمن تدوین نامه‌ای، مشکلات قانونی و معضلات قابل ‌پیش‌بینی تصویب این قوانین را خطاب به شورای نگهبان و همچنین رئیس مجلس شورای اسلامی شرح دهد و دکتر محمد بیگی نیز قول مساعدت در راستای پیگیری نامه فوق را داد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=41902
  • نویسنده : روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران
  • 440 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0
تماس باما