• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
18

راه اندازی اولین سامانه متمرکز خدمات معاضدت قضایی

  • کد خبر : 25214
  • ۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۸

اسکودا / فرهنگ و رسانه : اولین سامانه اینترنتی متمرکز ارایه خدمات معاضدت قضایی توسط کارگروه توسعه فرهنگ معاضدت قضایی راه اندازی شد. شهرام مختاری دبیر کارگروه توسعه فرهنگ معاضدت قضایی ضمن اعلام این خبر گفت: در وب سایت www.legalaid.ir مجموعه امکاناتی از جمله مقالات مرتبط به معاضدت قضایی و آشنایی با ساختار آن و […]

اسکودا / فرهنگ و رسانه : اولین سامانه اینترنتی متمرکز ارایه خدمات معاضدت قضایی توسط کارگروه توسعه فرهنگ معاضدت قضایی راه اندازی شد.
شهرام مختاری دبیر کارگروه توسعه فرهنگ معاضدت قضایی ضمن اعلام این خبر گفت: در وب سایت www.legalaid.ir مجموعه امکاناتی از جمله مقالات مرتبط به معاضدت قضایی و آشنایی با ساختار آن و همچنین راهنمای مراجعه به دوایر معاضدت قضایی کانونهای وکلای دادگستری ، فرم های قضایی و سایر مطالب مورد نیاز متقاضیان و وکلای دادگستری در امر معاضدت قضایی بصورت متمرکز آمده است که امکان به اشتراک گذاری آنها با سایر کاربران نیز فراهم گردیده است.

وی امکان استفاده عموم از بیش از پانصد جلد کتاب و بورشور قضایی را توسط معاونت آموزش قوه قضاییه در امر توسعه کمک های رایگان حقوقی که مستلزم وقت و زحمات زیادی در جهت تدوین و تنظیم آن است را امری بسیار ارزشمند و درخور توجه توسط قوه قضاییه در توسعه فرهنگ کمک های حقوقی و کاهش ورودی پرونده ها در دادگستری دانست و اظهار امیدواری کرد تا کانون های وکلای دادگستری نیز همچنان که تا به امروز در ارایه خدمات وکالت معاضدتی به مردم پیشگام بوده اند در بخش آموزش عمومی نیز سعی و تلاش خود را در آگاه سازی حقوقی مردم انجام دهند.

این وکیل دادگستری بر نقش دانشگاه ها در فرهنگ سازی و ارایه خدمات داوطلبانه توسط دانشجویان تاکید کرد و پیشنهاد نمود تا دانشکده های حقوق با ایجاد کلینیک های حقوقی و استفاده از تجربیات قضات و وکلای دادگستری علاوه بر آشنایی دانشجویان با مباحث نظری امکان فعالیت آنان را در زمینه های عملی نیز فراهم آورند تا با آموزش کاربردی نحوه تنظیم فرم های قضایی و اقامه دعوی و اجرای احکام علاوه بر اموزش دانشجویان امکان ارایه خدمات حقوقی رایگان به مردم نیز فراهم گردد.

دبیر کارگروه توسعه فرهنگ معاضدت قضایی ضمن تبریک سالروز استقلال کانون وکلای دادگستری از تمامی وکلا و کارآموزان وکالت درخواست نمود تا بمنظور توسعه فرهنگ کارهای داوطلبانه حقوقی در جامعه و تلاش در جهت آموزش و آگاه سازی عمومی مردم با این کارگروه همکاری نموده و از طریق تنظیم فرم عضویت وب سایت معاضدت قضایی آمادگی خود را اعلام نمایند.

کارگروه توسعه فرهنگ معاضدت قضایی با هدف آموزش وکلای معاضدتی و توسعه آموزش همگانی مردم بصورت مستقل در جهت اشاعه فرهنگ انجام کارهای داوطلبانه حقوقی در جامعه ایجاد و تلاش می کند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=25214
  • 1479 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای راه اندازی اولین سامانه متمرکز خدمات معاضدت قضایی بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0

دیدگاهها بسته است.

تماس باما