• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
25
رئیس کانون وکلای مازندران:

رشد حدود سی‌درصدی پذیرش کارآموز وکالت در مازندران

  • کد خبر : 37809
  • ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۱
رشد حدود سی‌درصدی پذیرش کارآموز وکالت در مازندران

رئیس کانون وکلای دادگستری مازندران در چهل‌وهفتمین همایش اسکودا از رشد حدود سی‌درصدی پذیرش کارآموز وکالت نسبت به سال گذشته خبر داد.

سیدعلی باقری‌تبار دغدغه کانون وکلای این استان را دغدغه کانون وکلای کشور دانست و اظهار کرد: اصلاح آیین‌نامه از موضوعات اصلی است. وی با اشاره به افزایش چشمگیر پذیرش کارآموز عنوان کرد: این امر برخلاف قواعد و اصولی علمی انجام شد. اشتغال نمی‌تواند برعهده کانون وکلا باشد.

باقری تبار گفت: امسال برخلاف قوانین گذشته ۳۳۶ کارآموز در کانون وکلا جذب شده‌اند و همین تعداد در مرکز امور مشاوران جذب گردیده‌اند که مشکل‌آفرین است، چراکه بی‌کاری معضل موجود است. رئیس کانون وکلای مازندران با بیان اینکه برای رفع این مشکل باید راه‌حل درستی داشت، تصریح کرد: باید تعداد فارغ‌التحصیلان در دانشگاه‌ها با نیاز جامعه تناسب داشته باشد.

باقری تبار دومین مسئله را آزادگذاشتن مردم جهت انتخاب وکیل در پرونده‌هایشان عنوان و بیان کرد: این امر موجبی بر به‌کارگیری بیشتر وکیل از سوی مردم می‌شود و فعالیت وکلا افزایش می‌یابد. وی ادامه داد: در این راستا مکاتبات، مراجعات، گفتمان، تعامل با قوه قضاییه انجام شده است و امیدواریم این اصلاحات اعمال شود.

باقری‌تبار با اشاره به اینکه برخی از وکلای ناآشنا با قوانین به شکل‌های مختلف به جای کمک موجب تخریب فعالیت در این حوزه می‌شوند، افزود: وکلا باید بدانند که با اصل حاکمیت سروکار داریم و قدرتی در مقابله با این حاکمیت نداریم، بنابراین مهم‌ترین اصل بر تعامل است.

وی ادامه داد: آزمون وکلای سال ۱۴۰۰ امسال برگزار شد و عنوان کردند تا هر سه ماه یک بار کار گزینش انجام و پذیرش صورت بگیرد که با اجرای این کار با مشکلات زیادی مواجه می‌شویم. رئیس کانون وکلای دادگستری مازندران با اعلام اینکه در سال‌جاری ۳۳۶ کارآموز از سوی کانون جذب شده که در سال گذشته ۱۰۶ نفر بوده است گفت: در کانون حدود دوهزار وکیل عضو کانون وکلای مازندران هستند که همین تعداد نیز در مرکز امور مشاوران حقوقی حضور دارند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=37809
  • نویسنده : روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران
  • 994 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0
تماس باما