• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
7
دکتر کوشا در پیامی به مناسبت «روز ارتباطات و روابط عمومی»:

روابط عمومی کانون‌های وکلا روش‌های نوآورانه‌ای را برای ارتباط موثرتر با مردم بیابند

  • کد خبر : 40477
  • ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱
روابط عمومی کانون‌های وکلا روش‌های نوآورانه‌ای را برای ارتباط موثرتر با مردم بیابند
رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران، در پیامی بیست و هفتم اردیبهشت ماه، روز ملی «ارتباطات و روابط عمومی» را به جامعه روابط عمومی کشور به خصوص واحدهای روابط عمومی کانون‌های وکلای دادگستری در سراسر کشور تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران(اسکودا)، متن کامل پیام دکتر جعفر کوشا به این شرح است: «روابط عمومی تلاش هنرمندانه و متعهدانه برای بسط شفافیت، آگاهی‌بخشی، جلب اعتماد عمومی و ارتقای سرمایه اجتماعی است. اطلاع‌رسانی منصفانه و دقیق، تقویت ارتباط و تعامل با مردم و ارتقای کنشگری سازمان در حوزه عمومی، جزء دیگر کارویژه‌های روابط عمومی است.

روز ملی ارتباطات و روابط عمومی، فرصت مغتنمی برای قدردانی از کوشش همه عزیزانی است که در کسوت روابط عمومی کانون‌های وکلا و اسکودا فعالیت می‌کنند. بی‌تردید بدون تلاش‌های بی‌شائبه این عزیزان، مردم در جریان امور نهاد وکالت قرار نمی‌گیرند و حجم عظیم تلاش‌هایی که در این نهاد در راستای صیانت از حقوق مردم در جریان است، به سرانجام نمی‌رسد.

روابط عمومی امروزه دیگر آن فرایند یک‌طرفه سنتی و قدیمی نیست. روابط عمومی‌های کانون‌های وکلا باید علاوه بر ایفای نقش‌های سنتی، مجرای ارتباط و تعامل کانون‌ها با مردم هم باشند. ارتباط موثر و دو طرفه با مردم، از ضرورت‌های مدیریت در دنیای امروز است؛ دوران گویندگی صرف به سر آمده و باید گوش شنوایی برای شنیدن حرف‌های مردم هم داشته باشیم. روابط عمومی‌ همان گوشی است که نهاد وکالت بوسیله آن صدای مردم و حرف آنها را می‌شنود.

اقناع، اکسیرِ تاثیرگذاری ارتباطات در عصر حاضر و فرایندی است که با گسترش استفاده از رسانه‌های جدید، به دشواری حاصل می‌شود. در دوره و زمانه‌ای که الگوهای ارتباطی دگرگون شده و مخاطبان خودشان تولیدکننده موثر پیام شده‌اند، اقناع به روش‌های گذشته و با نگاه سنتی اتفاق نمی‌افتد. از همین‌رو اطلاع‌رسانی رویدادها و بیان مواضع نهاد وکالت، صرفا با نگاه سنتی گذشته و مدل‌های اطلاع‌رسانی کلیشه‌ای بی‌فایده است. برای اینکه مجموعه وسیع تلاش‌ها در نهاد وکالت ابتر نماند، لازم است روابط عمومی‌های کانون‌های وکلا با استفاده از نیروهای خلاق رسانه‌ای و متخصصان تولید محتوا و حرفه‌ای‌ها، طرحی نو دراندازند و روش‌های تازه‌ و نوآورانه‌ای را برای ارتباط موثرتر با مردم بیابند.

علاوه بر پیچیدگی فضای رسانه‌ای جدید و لزوم تطبیق و روزآمدسازی روندهای اطلاع‌رسانی، عامل دیگری که دشواری و پیچیدگی کار روابط عمومی‌ها را بیشتر کرده، جنگ روانی همه‌جانبه بدخواهان و مردم‌ستیزان با تنها نهاد ملی وکالت است. روابط عمومی‌ها علاوه بر ابداع روش‌های موثر و اقناعی برای اطلاع‌رسانی اقدامات و فعالیت‌ها، باید با پمپاژ اخبار دروغ و مطالب توطئه‌آمیز هم مقابله کنند و اجازه ندهند این خبرسازی‌ها در افکارعمومی کشور موثر واقع شود.

با تسریع چرخه اطلاع‌رسانی و گستردگی مصرف رسانه‌ای مردم، جریان‌های رسانه‌ای با سرعت غیرقابل مهاری بسط پیدا می‌کنند و انفعال در چنین فضایی سبب می‌شود، نهاد وکالت مقهور جریان‌سازی‌های مغرضانه شود. آنچه از چنین انفعالی جلوگیری می‌کند، تحرک روابط عمومی‌هاست. لازم است روابط عمومی‌ها با پایش موثر و دقیق فضای رسانه‌ها و افکار عمومی، مدیران کانون‌های وکلای دادگستری را از فضای افکار عمومی آگاه و در مواردی که نیاز به واکنش کانون وجود دارد، نقش تسریع کننده را ایفا نمایند.

حضور موثر در رسانه‌های اجتماعی و پایش جریانات و تحولات این رسانه‌ها دیگر کارویژه روابط عمومی‌هاست. غفلت از اکوسیستم اطلاع‌رسانی در رسانه‌های اجتماعی، به معنای از دست رفتن بخش اعظمی از توجه افکار عمومی و مردم است. نهاد وکالت باید برای بسط تعامل و ارتباط سازنده با مردم، از تمام قابلیت‌های موجود بهره ببرد و اجازه ندهد، هیچ یک از میدان‌ها، تبدیل به عرصه یکه‌تازی مخالفان و بدخواهان شود.

اینجانب در پایان صمیمانه روز ملی ارتباطات و روابط عمومی را به اصحاب روابط عمومی در نهاد وکالت تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم، شاهد توفیق روزافزون این عزیزان در ایفای مسئولیت‌های خطیرشان باشیم.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=40477
  • نویسنده : روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران
  • 381 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0
تماس باما