• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
12

رییس قوه قضاییه نامه معرفی ۵ حقوقدان شورای نگهبان را به مجلس ارایه کرده است

  • کد خبر : 2878
  • ۲۲ تیر ۱۳۹۲ - ۲۳:۰۲

رییس قوه قضاییه نامه معرفی ۵ حقوقدان شورای نگهبان را به مجلس ارایه کرده است یک عضو هیات رییسه مجلس گفت که نامه رییس قوه قضاییه برای معرفی حقوقدانان شورای نگهبان به مجلس جهت اخذ رای از نمایندگان رسیده است. محمد حسین فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: رییس […]

رییس قوه قضاییه نامه معرفی ۵ حقوقدان شورای نگهبان را به مجلس ارایه کرده است

یک عضو هیات رییسه مجلس گفت که نامه رییس قوه قضاییه برای معرفی حقوقدانان شورای نگهبان به مجلس جهت اخذ رای از نمایندگان رسیده است.

محمد حسین فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: رییس قوه قضاییه روز چهارشنبه هفته گذشته نامه معرفی حقوقدان شورای نگهبان را به مجلس ارایه کرد که در این نامه پنج حقوقدان شامل اسماعیلی، کدخدایی، صادقی، ابراهیمیان و سوادکوهی برای اخذ رای به مجلس معرفی شدند.

وی با بیان اینکه مجلس از این حقوقدانان سه نفر را برای حضور در شورای نگهبان انتخاب می‌کند، گفت: ‌طبق ماده ۱۱۲ آیین‌نامه هر کدام از این پنج حقوقدان فرصت ۱۰ دقیقه‌ای برای معرفی خود به نمایندگان در صحن علنی دارند که پس از آن رای‌گیری به صورت مخفی و با کارت انجام می‌شود.

این عضو هیات رییسه مجلس اضافه کرد: نمایندگان می‌توانند به هر پنج حقوقدان معرفی شده از سوی رییس قوه قضاییه رای دهند ولی در نهایت سه نفری که اکثریت نسبی آرا را به دست آورده به قوه قضاییه برای عضویت در شورای نگهبان معرفی می‌شود.

فرهنگی خاطر نشان کرد: تاکنون رزومه دو نفر از این پنج حقوقدان به دست مجلس رسیده است که طبیعتا این رزومه‌ها در بین نمایندگان تکثیر می‌شود، ولی به طور کلی الزامی برای ارایه رزومه وجود ندارد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=2878
  • 1229 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای رییس قوه قضاییه نامه معرفی ۵ حقوقدان شورای نگهبان را به مجلس ارایه کرده است بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0

دیدگاهها بسته است.

تماس باما