• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
11

رییس کانون وکلای دادگستری گفت:‌ رقم فسادپذیری وکلای ما از بسیاری از اقشار جامعه کمتر است.

  • کد خبر : 25177
  • ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۸

رییس کانون وکلای دادگستری گفت:‌ رقم فسادپذیری وکلای ما از بسیاری از اقشار جامعه کمتر است. علی نجفی‌توانا طی سخنانی در همایش حقوق شهروندی و حق دفاع گفت: اکنون دور هم جمع شدیم تا ببینیم چگونه می‌توان بین حقوق شهروندی و حق دفاع رابطه برقرار کرد. در یک جامعه قانونمند زمینه بروز حقانیت و اثبات […]

رییس کانون وکلای دادگستری گفت:‌ رقم فسادپذیری وکلای ما از بسیاری از اقشار جامعه کمتر است.

علی نجفی‌توانا طی سخنانی در همایش حقوق شهروندی و حق دفاع گفت: اکنون دور هم جمع شدیم تا ببینیم چگونه می‌توان بین حقوق شهروندی و حق دفاع رابطه برقرار کرد.

در یک جامعه قانونمند زمینه بروز حقانیت و اثبات حقایق فراهم می‌شود. حقوق شهروندی حقوقی است که در بسیاری موارد با حقوق بشری و انسانی همپوشانی دارد و یکی از مظاهر حقوق شهروندی اجرای عدالت قضایی است.

وی ادامه داد: اجرای عدالت قضایی میسر نخواهد بود مگر اینکه ما سازوکارهای آن را فراهم کنیم. برای فراهم کردن سازوکارهای آن به ابزار و تجهیزات مناسبی نیازمندیم که یکی از این ابزارها حضور وکیل مدافع در بحث دادرسی است.

رییس کانون وکلای دادگستری مرکز خاطرنشان کرد: حضور وکیل در بدو امر از مظاهر دادرسی عادلانه است. وکیل دادگستری یکی از سازوکارها برای وصول به عدالت قضایی است.

وی خاطرنشان کرد:‌ حاکمیت باید زمینه حق دفاع مناسب را برای وکیل فراهم کند، همان طور که عزیزان ما در ۳ قوه چنین تلاشی را انجام می‌دهند.

رییس کانون وکلای دادگستری ادامه داد:‌ قانون آیین دادرسی کیفری این اجازه را داده که وکیل دادگستری از بدو تا ختم در دادگاه حضور داشته باشد، اما متاسفانه در قانون جدید که ظاهر بسیار مترقی دارد این نکته ذکر نشده بلکه آمده که در جرایم مهم تا یک هفته از حضور وکیل جلوگیری شده است.

وی با بیان اینکه وکیل رقیب قاضی نیست بلکه رفیق قاضی است، گفت: مردم برای داشتن وکیل احساس می‌کنند باید مانند نیاز به پزشک با آن برخورد کنند اما ما نیاز داریم دولت و رسانه ملی در این راستا فرهنگ سازی کرده و درباره حضور ده‌ها هزار نفری وکلای شرافتمند اطلاع‌رسانی کند. همچنین نباید تصور شود که وکلا افرادی کلاهبردار و شارلاتان هستند.

نجفی توانا با بیان اینکه رقم فسادپذیری وکلای ما از بسیاری از اقشار دیگر کمتر است گفت: بارها اعلام کرده‌ایم اسامی افرادی که می‌گویند فاسد هستند را اعلام کنند اما تاکنون اسامی به ما داده نشده است.

وی با بیان اینکه امنیت از لوازم مهم دفاع است گفت: داشتن امنیت برای وکیل بسیار مهم است امنیت قبل از دفاع ، حین و بعد از دفاع. وکیل در هنگام دفاع مانند کبوتری در حال پرواز است و اگر دست و پای او بسته شود نمی‌تواند به خوبی دفاع کند.

به نقل از ایسنا24-173

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=25177
  • 1355 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای رییس کانون وکلای دادگستری گفت:‌ رقم فسادپذیری وکلای ما از بسیاری از اقشار جامعه کمتر است. بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0

دیدگاهها بسته است.

تماس باما