• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
8
در نشست رییس کانون وکلای دادگستری گلستان با مدیرکل زندان‌های استان مطرح شد؛

شأن وکلا در هنگام مراجعه برای ملاقات موکلین در زندان‌ها باید رعایت شود

  • کد خبر : 42086
  • ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۹
شأن وکلا در هنگام مراجعه برای ملاقات موکلین در زندان‌ها باید رعایت شود
رییس کانون وکلای دادگستری استان گلستان با مدیر کل زندان‌های استان دیدار کرد.

به گزارش روابط عمومی اسکودا به نقل از کانون وکلای دادگستری گلستان، در این دیدار که بازرس و عضو هیأت مدیره کانون گلستان و رییس زندان گرگان و تعدادی از مسئولان اداره کل زندان‌های استان نیز حضور داشتند، دکتر علی طالع زاری، رییس کانون وکلای دادگستری گلستان ضمن تأکید بر آمادگی کانون وکلا نسبت به همکاری‌های علمی و تداوم همکاری‌های معاضدتی اعلام کرد: کانون وکلای دادگستری گلستان دارای ظرفیت غنی به لحاظ علمی و حرفه‌ای بوده و می‌تواند ارتباط موثری با اداره کل زندان استان در پیشبرد اهداف مشترک داشته باشد.

طالع زاری تأکید کرد: در نظام‌های مترقی، نظام اجرای عدالت مبتنی بر سیاست‌های مشارکتی و تعامل همه سازمان‌های دولتی و غیردولتی است و بدون تعامل سازنده ذینفعان، دستگاه عدالت کیفری نمی‌تواند مثمرثمر و فایده‌مند واقع شود.

رییس کانون وکلای دادگستری استان اظهار داشت: انتظار ما از مجموعه زندان‌ها این است که شأن وکلا در هنگام مراجعه جهت ملاقات موکلین و انعقاد قرارداد رعایت شده و وکلایی که جهت ارائه خدمات معاضدتی به زندان مراجعه می‌کنند از تکریم و احترام و تضمینات لازم برخوردار باشند.

وی با بیان برخی گله مندی‌ها و اشکالات در این خصوص، خواستار حل این مشکلات شد.

غلامرضا سرلک، مدیر کل زندان‌های گلستان نیز در این دیدار با تشکر از کانون وکلا در ارائه خدمات معاضدتی، بر ضرورت همکاری‌های فی مابین و توسعه کمی و کیفی مناسبات تأکید کرد.

سرلک، با تشریح محدودیت‌های قانونی این اداره کل، ضمن تأکید بر ضرورت حفظ احترام وکلا و تمایز آن‌ها از سایر مراجعین در دریافت خدمات در هنگام مراجعه، به مسئولان ذیربط نیز تأکید کرد: وکلا می‌بایست در انجام ملاقات و انجام امور قانونی در اولویت باشند و در سالن ملاقات حتماً قسمت ملاقات وکلا با موکلین از عموم متمایز باشد.

در این دیدار فرهاد توماج، بازرس و عضو هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری گلستان نیز با تأکید بر نقش وکلا در حل و فصل مشکلات حقوقی زندانیان بیان داشت: در بسیاری از موارد، محکومان به دلیل عدم دسترسی به اطلاعات حقوقی امکان استفا‌ده از امکانات ارفاقی و بهره مندی از حقوق قانونی خویش را ندارند و همکاری کانون وکلا و اداره کل زندان می‌تواند در این خصوص راهگشا و ثمربخش باشد.

در پایان این نشست مقرر شد تفاهم نامه قبلی با نظرداشت نقطه نظرات طرفین، اصلاح و به امضای روسای سازمان‌های مذکور برسد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=42086
  • نویسنده : روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران
  • 364 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0
تماس باما