• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 8 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
13

شبکه ملی عدالت افتتاح شد

  • کد خبر : 1251
  • ۲۸ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۳

تهران- رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه گفت: شبکه ملی عدالت، گسترده ترین شبکه الکترونیک کشور است که ۹۰۰ دادگستری را به هم وصل کرده است. به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، حجت الاسلام ˈحمید شهریاریˈ صبح امروز- پنجشنبه- در آیین افتتاح این شبکه که با حضور رییس قوه قضاییه انجام شد‌ افزود: بانک […]

تهران- رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه گفت: شبکه ملی عدالت، گسترده ترین شبکه الکترونیک کشور است که ۹۰۰ دادگستری را به هم وصل کرده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، حجت الاسلام ˈحمید شهریاریˈ صبح امروز- پنجشنبه- در آیین افتتاح این شبکه که با حضور رییس قوه قضاییه انجام شد‌ افزود: بانک مرکزی ، سازمان ثبت احوال کشور،سازمان های ثبت اسناد و املاک کشور، پزشکی قانونی، زندان ها و اقدامات تامینی نیز به این سامانه متصل شده اند.

وی ادامه داد: مردم نیز می توانند از طریق اینترنت به این سامانه متصل شوند و دادخواست خود را ارائه کنند.

رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با ۱۲ هزار دفتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق در ۴۳۰ نقطه کشور به این سامانه متصل است .

وی با بیان این که با راه اندازی این شبکه امکان مکاتبات اداری و مبادله اطلاعات فراهم شده است،‌ تاکید کرد: در حوزه امنیت شبکه نیز به گونه ای کار شده است که امکان نفوذ و یا سرقت اطلاعات وجود نداشته باشد.

شهریاری نرم افزارهای فعال در این شبکه را سامانه مدیریت پرونده قضایی(سپ)، دبیرخانه الکترونیک، سایت اینترنتی قوه قضاییه، سامانه خدمات الکترونیکی(سخا) و مانند آن دانست و گفت: هدف از این شبکه، پیشگیری از وقوع جعل و افزایش سرعت و دقت بوده است.

وی خدمات ارائه شده از سوی پزشکی قانونی در این شبکه را شامل تشخیص بارداری،‌ تعیین میزان ارث ، تعیین نوع صدمات و جراحات و بررسی توانایی تحمل محکومیت برشمرد و افزود: تمامی این اقدامات به صورت مکانیزه انجام می شود.

رییس مرکز آمار قوه قضاییه،‌ خدمات سازمان زندان ها و اقدامات تامینی را در این شبکه این گونه بیان کرد: اعلام قرار تامین و نوع و میزان آن برای شخص زندانی،‌ اعلام صدور قرار نهایی و نوع آن برای شخص زندانی،‌ ارسال پرونده به مراجع دیگر، صدور کیفر خواست برای زندانی، صدور رای برای زندانی، استعلام موجود بودن زندانی،‌ اعلام آزادی زندانی، اعلام تمدید مرخصی و یا تحویل زندانی به مراجع انتظامی از مکاتبات این سازمان در شبکه ملی عدالت است.

وی بازداشت ملک،‌ رفع بازداشت ملک و استعلامات ثبتی را از فعالیت های سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در این سامانه برشمرد و گفت: استان یزد به عنوان پایلوت کشوری در نظر گرفته شده است و اگر این سامانه بدون هیچ مشکلی فعال شود، تمامی استان ها به آن وصل می شوند.

شهریاری هزینه اجرای این شبکه ملی را ۳۵ میلیارد تومان بیان کرد و گفت: تمامی این بودجه از سوی رییس قوه قضاییه با استفاده از سایر ردیف های بودجه ای در اختیار این مرکز قرار گرفته است.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=1251
  • 1489 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای شبکه ملی عدالت افتتاح شد بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0

دیدگاهها بسته است.

تماس باما