• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 22 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
3

شروع دوره آموزشی گروه سوم مرحله اول کارآموزان ورودی ۱۴۰۲

  • کد خبر : 43706
  • ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۳
شروع دوره آموزشی گروه سوم مرحله اول کارآموزان ورودی ۱۴۰۲
نخستین روز دوره آموزشی گروه سوم مرحله اول کارآموزان ورودی ۱۴۰۲ با حضور رئیس، نواب رئیس و نیز قائم مقام کمیسیون کارآموزی کانون وکلای دادگستری مرکز و با شرکت ۵۰۰ نفر کارآموز آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی اسکودا به نقل از کانون وکلای دادگستری مرکز، در ابتدای این مراسم دکتر بهنام حبیب‌زاده مومن، رئیس کانون‌ وکلای مرکز ضمن تبریک سال جدید و تبریک عید فطر و خوش‌آمدگویی بیان کرد که ورود یکایک شما کاراموزان را به خانواده بزرگ وکالت شادباش می‌گویم.

وی افزود: کانون وکلای دادگستری، به عنوان کهن‌ترین نهاد مدنی و صنفی در ایران که حق دفاع شهروندان را برعهده دارد اهمیت به‌سزایی در استقرار عدالت و دادرسی منصفانه در جامعه دارد. از تصویب قانون وکالت در سال ۱۳۱۵ شغل وکالت به شکل رسمی با تشکیل کانون‌های وکلا به وجود آمد و با تصویب لایحه استقلال کانون وکلا در سال ۱۳۳۳ وکیل و ‌کانون وکلا استقلال یافتند و منتفع اصلی اصل استقلال وکیل، آحاد جامعه و حاکمیت است.

حبیب‌زاده مومن به سرعت عمل کانون وکلای دادگستری مرکز در آغاز دوره‌های آموزشی که با تلاش‌های اعضای کمیسیون کارآموزی و کادر اداری از ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ صورت گرفته اشاره و کارآموزان را به دانش‌اندوزی و کسب مهارت در ارایه وظایف وکالتی حرفه‌ای به شهروندان توصیه کرد و اظهار امیدواری نمود دوره‌های آموزشی با کمک اساتید مجرب به ارتقای سطح علمی و عملی کارآموزان گرامی منتهی شود.

دکتر وحید قاسمی عهد، نایب رئیس کمیته الف کانون وکلای مرکز نیز در ابتدا ضمن تبریک سال نو و عیدفطر و آرزوی بهروزی برای کارآموزان جدید، ورود ایشان را به شغل وکالت تبریک گفت ودر خصوص قانون تسهیل گفت که ما منتقد این قانون بوده و هستیم اما این امر مانع از این نمی‌شود که وکلا و کارآموزان را برابر ندانیم. هر شخصی با هر شیوه مشروعی وارد شغل وکالت شود، مانند سایرین دارای ارزش و اهمیت است. این انتقادها صرفا برای اصلاح امور است و الا در عمل هیچ تاثیری در قضاوت ما نسبت به کارآموزان وجود ندارد.

وی در ادامه ضمن تعریف شغل وکالت به عنوان شغلی اخلاقی و مستقل بیان کرد که بنا به هنجارها، ارزش‌ها، اهداف و آرمان‌های یک شغل، ماهیت آن مشخص می‌شود. هدف و ارزش اصلی شغل وکالت، استقرار عدالت، تلاش برای حاکمیت قانون و احقاق حق است و بدین جهت ماهیت کسب و کار ندارد.

قاسمی عهد همچنین در خصوص اصول حاکم بر وکالت به اصل صلاحیت علمی و عملی وکلا در ایران و برخی از نظام‌های حقوقی اشاره و همچنین اصول دیگر مانند اصل اعلی استقلال، اصل وفاداری، اصل رازداری و … را تشریح کرد و کارآموزان را به رعایت اخلاق حرفه‌ای و ‌کسب مهارت توصیه نمود.

نایب رئیس کمیته الف کانون وکلای مرکز در پایان نیز از اعضای کمیسیون کارآموزی، دفتر کارآموزی و کارکنان واحد صدور و وکلایی که برای صدور پروانه‌های کارآموزی مدارک را بررسی کردند تشکر و قدردانی نمود.

دکتر علی صدری خانلو، نایب رئیس کمیته ب کانون وکلای مرکز نیز ضمن تبریک قبولی کارآموزان عزیز در آزمون وکالت۱۴٠۲، حضور گرم و پر نشاط عزیزان را در خانه صنفی خویش خوش آمد گفت و عنوان کرد: لازم می‌دانم چند نکته را در شروع کارآموزی خاطرنشان سازم. مطمئنم با برنامه و هدف و آرزو وارد شغل وکالت شدید و به وظایف خطیر شغل وکالت و اعتبار داخلی و بین‌المللی آن آشنا هستید.  اعتبار و وجه ممیز این شغل همانا داشتن وظیفه حمایت و دفاع از جان و مال و عرض و حیثیت مردم مظلوم است. در نتیجه اعتبار این شغل در درجه اول، بخاطر کسب درآمد از آن نیست.

وی افزود: برای موفقیت و خوشنامی در  شغل وکالت، علاوه بر مزین بودن به اخلاق حرفه‌ای، مجهز و مسلح بودن به دانش و مهارت نیز لازمه این شغل است. آبرو و اعتبار یک وکیل، با میزان دانش و تسلطش به مهارت شغل وکالت ارزیابی می‌شود. بهترین مبلغ یک وکیل، خدمات عالمانه‌ای است که به موکلانشان ارائه‌ می‌دهد. گفتار و نوشتار و به طور خلاصه رفتار وکیل در جامعه باید الگو باشد و مطابق شأن وکالت باشد. قانونگذار حتی راجع به لباس وکالت، شأنی قائل شده و یک فصل نظامنامه مصوب ۱۳۱۶ اختصاص به لباس وکالت پیدا کرده که نشانگر اهمیت و منزلت این شغل است.

نایب رئیس کمیته ب کانون وکلای مرکز خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم در گفتار و نوشتار و حتی پوشش، شأن و منزلت این شغل را رعایت کرده و محترم بشماریم. در پایان از خداوند متعال برای همه کارآموزان عزیز، آرزوی موفقیت و پیروزی در انجام وظایف خطیر شغل مقدس وکالت را  مسئلت دارم.

خاطرنشان می‌شود مطابق برنامه‌ریزی به عمل آمده آموزش دوره چهارم کارآموزان ورودی ۱۴۰۲ نیز با حضور ۵۰۰ کارآموز از حدود ۲۰ روز دیگر شروع خواهد شد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=43706
  • نویسنده : روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران
  • 291 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0
تماس باما