• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
8

صدور ۱۴۰ پروانه کارآموزی جدید برای پذیرفته‌شدگان آزمون وکالت ۱۴۰۰ در کانون وکلای اصفهان

  • کد خبر : 40202
  • ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۹
صدور ۱۴۰ پروانه کارآموزی جدید برای پذیرفته‌شدگان آزمون وکالت ۱۴۰۰ در کانون وکلای اصفهان
دهمین جلسه هیات مدیره سیزدهم کانون وکلای دادگستری استان اصفهان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اسکودا به نقل از کانون وکلای دادگستری اصفهان، روز یکشنبه دهم اردیبهشت ماه جاری دهمین جلسه هیأت مدیره سیزدهمین دوره کانون وکلای دادگستری استان اصفهان راس ساعت ۱۱:۳۰ با حضور دکتر حسین ادیب ریاست هیات مدیره، شهرام محقق دولت آبادی نائب رئیس کانون و روح اله محمدی بازرس کانون و سایر اعضای هیات مدیره، دکتر فرهاد رستم شیرازی، مجتبی اسدیان، دکتر شیما وفادارنیا و مرضیه سرائیان در محل کانون برگزار شد.

در ابتدای جلسه رئیس کانون به ارائه گزارش از اقدامات صورت گرفته در فاصله جلسه قبلی و فعلی پرداخت.

دکتر ادیب با اشاره به برگزاری دید و بازدید نوروزی تصریح کرد: روز سه شنبه ۵ اردیبهشت مراسم دید و بازدید نوروزی با حضور اعضای هیات مدیره، روسای سابق کانون، پیشکسوتان نهاد وکالت و جمعی از وکلای دادگستری در محل کانون برگزار شد.

رئیس کانون وکلای دادگستری اصفهان افزود: همچنین روز سه شنبه (۵ اردیبهشت) مراسم گرامیداشت روز سعدی، با حضور دکتر اصغر دادبه چهره ماندگار عرصه ادبیات در محل کانون برگزار و با استقبال خوب همکاران محترم روبرو شد. در این مراسم آقای غلامرضا دوامی استاد آواز سنتی نیز به هنرنمائی پرداختند.

دکتر ادیب در ادامه بیان کرد: اینجانب به همراه نایب رئیس کانون، پیرو دعوت قبلی در نخستین جلسه کمیسیون آموزش اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران(اسکودا) که صبح روز چهارشنبه ششم اردیبهشت ماه برگزار شد حضور پیدا کردیم. در این نشست وظایف کمیسیون آموزش و همچنین تدوین سند چشم‌انداز آموزشی اسکودا مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وی تاکید کرد: در این جلسه پس از بحث و تبادل‌نظر دو وظیفه مهم برای کمیسیون آموزش تعیین شد؛ اول تعیین سرفصل‌های آموزشی جهت اجرای مرحله اول از مراحل کارآموزی و همچنین اتخاذ تدابیر و رویه‌های متحدالشکل در زمینه آموزش مدرن و تخصصی به وکلای دادگستری در سراسر کشور و دوم ایجاد رویه یکسان در زمینه آموزش های تخصصی درجهت صدور پروانه‌های وکالت‌ تخصصی برای کانون‌های وکلای دادگستری سراسر کشور. همچنین اعضا در ادامه این جلسه درباره سند چشم‌انداز کمیسیون آموزش اسکودا بحث و تبادل نظر کردند.

سپس شهرام محقق، نایب رئیس کانون وکلای دادگستری اصفهان در خصوص شرکت در کارگروه تدوین آئین نامه داخلی اداره جلسات هیات مدیره کانون ها در اتحادیه که در راستای مصوبه هیات عمومی بابلسر به منظور یکسان سازی امور کانون ها تشکیل گردیده بود گزارش جامعی ارائه کرد.

سپس رئیس کانون توضیحاتی در خصوص دیدار با مدیر کل امور مالیاتی استان اصفهان ارائه کرد. دکتر ادیب تصریح کرد: روز یکشنبه (۱۰ اردیبهشت) حسب دعوت قبلی جلسه ای با حضور بنده، نایب رئیس و بازرس کانون و همچنین اعضای کمیسیون معاضدت مالیاتی و با حضور مدیر کل امور مالیاتی استان اصفهان جناب آقای عباس مزیکی و معاون ایشان، جناب آقای سعیدی در محل آن اداره تشکیل شد.

در این جلسه اعضای هیات مدیره به بیان وضعیت اشتغال فعلی حرفه وکالت در اصفهان و معضلات مربوط به این حرفه از نظر درآمد پایین بسیاری از همکاران به نحوی که در شرایط فعلی جامعه جوابگوی امور معیشتی خود نیز نمی باشند و لزوم تعامل بیشتر امور مالیاتی استان با وکلا و کارآموزان وکالت در رعایت تشخیص عادلانه مالیات پرداختند.

سپس محمودرضا شجاعی، رئیس کمیسیون معاضدت مالیاتی به بیان برخی نیازهای کانون در بهبود روابط کانون با امور مالیاتی استان از جمله لزوم محاسبه تمبر مالیاتی فیزیکی موضوع ماده ۱۰۳ قانون مذکور و کسر از مالیات قابل پرداخت وکلا و کاراموزان، همچنین لزوم وحدت رویه کارشناسان ارشد مالیاتی در تمامی حوزه‌ها در برخورد مالیاتی با وکلا و کارآموزان و پرهیز از اعمال سلایق شخصی در تشخیص درآمد مشمول مالیات و همچنین لزوم ارائه برنامه های مدون در خصوص بند ک تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۲توسط سازمان امور مالیاتی و قوه قضائیه، همچنین لزوم آموزش کاربردی و عملی وکلا و کارآموزان در خصوص مسائل مالیاتی توسط کارشناسان متخصص در امور مالیاتی و همچنین  ضرورت تسریع در قطعیت بخشیدن به مالیات های عملکرد سنوات گذشته وکلا وکاراموزان  به منظور عدم تحمیل جرائم قانونی مالیاتی به وکلا و امکان استفاده آنها از تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم درخصوص عملکرد مالیاتی سال ۱۴۰۱ پرداخت که در ادامه مدیر کل امور مالیاتی استان آقای مزیکی و معاون ایشان آقای سعیدی به بیان مطالبی در خصوص موارد مطرح شده در جلسه پرداخته و مقرر شد مسائل مطروحه با همکاری دوطرف تا حصول نتیجه پیگیری شود .

در ادامه جلسه یوسفعلی رستمی، رئیس کمیسیون نقل و انتقالات در جلسه حاضر شد و به ارائه توضیحاتی در خصوص مباحث مربوط به نقل و انتقالات متقاضیان پرداخت.

همچنین امیر جلالی، رئیس کمیسیون ورزش در جلسه حاضر شد و در خصوص شرکت تیم های ورزشی کانون در المپیاد ورزشی اسکودا گزارشی ارائه کرد.

سپس هیات مدیره وارد دستور جلسه شد.

دستور اول) پیرو مصوبه اول جلسه هشتم هیات مدیره، مورخ ۲۱/۰۱/۱۴۰۲ مبنی بر جایگزینی عضو اول علی البدل با عضو اصلی، هیات مدیره با نظر اکثریت آراء مقرر نمود به منظور رعایت نصاب قانونی در مورد تعداد اعضای علی البدل هیات مدیره از سید منصور سادات خوراسگانی به عنوان عضو سوم علی البدل دعوت به عمل آید.

دستور دوم) هیات مدیره با صدور پروانه کارآموزی برای ۱۴۰ نفر از پذیرفته شدگان آزمون وکالت ۱۴۰۰ موافقت کرد.

دستور سوم) هیات مدیره به اتفاق آراء با انتقال دائم ۶ وکیل موافقت کرد.

دستور چهارم) هیات مدیره به اتفاق آراء با انتقال موقت دو وکیل موافقت کرد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=40202
  • نویسنده : روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران
  • 466 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0
تماس باما