• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
7

صورتجلسه شورای اجرایی اتحادیه سراسری کانون‌ های وکلای دادگستری ایران – پنجشنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۳/۲۵

  • کد خبر : 40791
  • ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۰
صورتجلسه شورای اجرایی اتحادیه سراسری کانون‌ های وکلای دادگستری ایران – پنجشنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
نشست شورای اجرایی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) در ساعت 9 صبح روز پنجشنبه 1402/03/25 با حضور اعضای هیأت‌ رئیسه اتحادیه و نمایندگان کانون‌های وکلای دادگستری در محل اتحادیه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اسکودا، در ابتدای این جلسه که کانون‌های وکلای دادگستری خراسان، خراسان شمالی، کرمان و گلستان غایب بودند، دکتر جعفر کوشا، رئیس اسکودا، گزارشی از امور جاری اتحادیه را ارائه کرد و سپس اعضای شورای اجرایی وارد دستور نشست شدند.

تعیین اعضای کمیسیون حمایت اسکودا اولین دستور نشست بود که پس از بحث و بررسی اعضا، مقرر شد با پیشنهاد شهرام مختاری درباره نحوۀ فعالیت و جزئیات کمیسیون مزبور و ارسال آن به کانون‌ها، موضوع در جلسۀ بعدی شورای اجرایی بررسی شود.

دستور دوم نشست به بررسی نامۀ دبیر کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات اختصاص داشت که طی آن اتصال کانون‌های وکلای دادگستری به درگاه کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات تصویب شد. در این زمینه محمود حبیبی به عنوان دبیر، وحید قاسمی‌عهد، حسین طالع و علی اسداله‌پورکریمی به عنوان مسئولان پیگیری و نظارت تعیین شدند.

گزارش بازرسان اسکودا و دکتر عسکری‌راد عضو کانون وکلای دادگستری مرکز در خصوص کتاب ترجمۀ «اسناد چشم‌انداز و برنامه‌های راهبردی کانون‌های وکلای دادگستری و انجمن‌های حرفه‌ای حقوقی در گسترۀ جهانی» نیز دستور سوم شورای اجرایی را تشکیل داد. در این جلسه گزارش بازرسان اتحادیه در خصوص موضوع نحوۀ انتشار و  چاپ کتاب سند چشم‌انداز همراه با مستندات موجود به شورای اجرایی ارائه شد و اعضای شورا ضمن تشکر از بازرسان، با عنایت به اینکه اهمیت موضوع در حدی نیست که در شورای اجرایی نسبت به آن اتخاذ تصمیم شود، با قرائت آن در جلسه مخالفت کرده و صرفاً به مطالعۀ مفاد آن اکتفا کردند و مقرر شد در خصوص اصل موضوع چاپ اتخاذ تصمیم شود.

در این زمینه اعضای شورا اعلام کردند نظر به اینکه سرفصل‌های ترجمۀ موسوم به کتاب «اسناد چشم‌انداز و برنامه‌های راهبردی کانون‌های وکلای دادگستری و انجمن‌های حرفه‌ای حقوقی در گسترۀ جهانی» تطابقی با محتویات کتاب ندارد و سرفصل‌های آن صرفاً شامل ترجمۀ مقررات اسناد کشورهای دیگر است و ترجمۀ فوق ارتباطی با نهاد وکالت در ایران ندارد و تحقیق و تألیفی در این باره نشده است، ضمن تشکر از کارگروه مربوطه، از مصوبۀ سابق در خصوص چاپ کتاب عدول و با انتشار آن از سوی اتحادیه مخالفت کردند.

دستور چهارم نشست شورای اجرایی نیز مربوط به نامۀ کانون وکلای دادگستری همدان مبنی بر ایجاد سامانۀ ابلاغ الکترونیک موضوع تبصرۀ مادۀ ۸۳ آیین‌نامه بود که طی آن نامۀ کانون همدان استماع شد.

شرکت رئیس اسکودا در اجلاس سالیانۀ IBA به هزینۀ اتحادیۀ سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران نیز از دیگر مصوبات نشست امروز پنجشنبه شورای اجرایی بود.

دستور ششم نشست نیز به تصویب صورت‌های مالی همایش هیئت عمومی همدان و مازندران اختصاص داشت که با اصلاحات جزئی، به تصویب اعضا رسید.

تجهیز سالن همایش اسکودا (تعمیر یا جایگزینی میکروفن‌ها) نیز هفتمین دستور نشست شورای اجرایی بود که طی آن اعضا با تجهیز سالن و کلیۀ وسایل جانبی آن موافقت کردند.

آخرین دستور نشست شورای اجرایی نیز مربوط به نامۀ کانون وکلای دادگستری مرکز دربارۀ اصلاح آیین‌نامۀ اجرایی لایحۀ قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری مصوب ۱۴۰۰ پیرامون بخش‌های کارآموزی و انتظامی بود که مقرر شد نامۀ کانون مرکز جهت اطلاع به کانون‌های وکلای دادگستری ارسال شود تا کانون‌های وکلای دادگستری نیز اصلاحات مدنظر خود را دربارۀ نامۀ کانون مرکز و دیگر بخش‌های آیین‌نامۀ اجرایی ظرف ۱۰ روز به اتحادیه ارسال کنند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 3]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=40791
  • نویسنده : روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران
  • 1003 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0
تماس باما