• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
15

صورتجلسه شورای اجرایی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران – اسکودا ۹۳/۳/۲۹

  • کد خبر : 4778
  • ۰۸ تیر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۰

بسمه تعالی در تاریخ ۲۹/۳/۱۳۹۳ جلسه شورای اجرایی اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران در محل دفتر اتحادیه تشکیل و نسبت به دستور جلسه اعلامی به شرح ذیل بحث و اتخاذ تصمیم شد: ۱- تکمیل اتوماسیون و روزآمد کردن برنامه های مربوط به آن و تشکیل کارگروه تخصصی از وکلایی که تخصص برنامه ریزی کامپیوتری […]

بسمه تعالی

در تاریخ ۲۹/۳/۱۳۹۳ جلسه شورای اجرایی اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران در محل دفتر اتحادیه تشکیل و نسبت به دستور جلسه اعلامی به شرح ذیل بحث و اتخاذ تصمیم شد:

۱- تکمیل اتوماسیون و روزآمد کردن برنامه های مربوط به آن و تشکیل کارگروه تخصصی از وکلایی که تخصص برنامه ریزی کامپیوتری دارند :
موارد مربوط به لزوم تسریع در انجام فرایند اتوماسیون کانونها و اقدام عاجل کانونهایی که تا کنون اقدام نفرموده اند به اطلاع شورا رسید. مقرر شد جلسه کمیسیون انفورماتیک اتحادیه هرچه زودتر تشکیل و ضمن تصمیم گیری درخصوص سرعت دادن به امور، وکلایی که تخصص ویژه در امور مربوط به انفورماتیک دارند نظیر آقایان رامین وفا تبار، حسین کرم یاری و پیمان زمانی به این کمیسیون دعوت شوند. ضمناً کانونهای محترم درخصوص پاسخ گویی به موقع به اعلامات پیمانکار اتوماسیون اقدام خواهند فرمود.

۲- مسأله دارندگان مدرک کارشناسی ناپیوسته حقوق که مدرک کاردانی غیر مرتبط دارند:
موضوع وضعیت کسانی که مدرک کاردانی آنها حقوق نیست و مدرک کارشناسی ناپیوسته حقوق قضایی با گرایش های مختلف اخذ کرده اند، از نظر تجویز شرکت در آزمون ورودی کانونهای وکلا مطرح شد. نظر به اینکه حفظ کیفیت آموزش حقوق به لحاظ ارتباط آن با حفظ حقوق مردم در قسمتی که مربوط به وکالت است با کانونهای وکلاست و نظر به اینکه شورای برنامه ریزی آموزشی و درسی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درمورد مشاغلی که افراد پس از گذراندن رشته های مختلف می توانند انتخاب کنند اظهار نظر نمی کند و در هر حال با فرض چنین اظهار نظری تکلیف کانونهای وکلا درخصوص احراز صلاحیت علمی داوطلبان ساقط نمیشود و نظر به اینکه اطلاق الفاظ منصرف به فرد اجلی و اکمل و حداقل به فرد متعارف است و از لفظ لیسانس حقوق بنا به تبادر فردی استنباط می شود که دوره کامل کارشناسی را مصروف فراگیری علم حقوق کرده باشند و این ویژگی ها در کسانی که مدرک کاردانی غیر مرتبط نظیر رادیولوژی، پرستاری، مامایی، هنر و مانند اینها دارند موجود نیست شورای اجرایی اسکودا به اتفاق آراء نظر به عدم پذیرش اینگونه افراد در آزمون ورودی دارد مقرر است به طور کلی تدابیری اتخاذ شود که در ثبت نام و صدور کارت ورودی دقت کافی به عمل آید که از ثبت نام اینگونه افراد خودداری شود.

۳- اصلاح اساسنامه اسکودا و تشکیل اتحادیه وکلای دادگستری ایران به عنوان راه حل کلان قضیه :
مقرر شد جلسه بعدی شورای اجرایی به بررسی موارد اصلاح اساسنامه که به وسیله کارگروه منتخب مشخص و متن جهت کانونها ارسال شده است، اختصاص داده شود. نظریات کانونها که بعد از ارسال اصلاحیه واصل شده در این جلسه مطرح خواهد شد. درخصوص تشکیل اتحادیه وکلای دادگستری ایران این مهم باید به وسیله جمهور وکلا انجام شود.

۴- آمادگی برای آزمون ورودی سال ۱۳۹۳:
موارد مختلف در خصوص برگزاری آزمون از جمله برگزاری آزمو ن به وسیله سازمانی غیر از سازمان سنجش (با تاکید به اینکه در هر حال برگزار کننده شرکت تعاونی کارکنان سازمان سنجش نباید باشد ) و مواردی که در قرارداد با برگزار کننده باید تصریح شود و نیز ملاحظاتی که در موقع ثبت نام باید در نظر گرفته شود به وسیله نمایندگان کانونها در شورای اجرایی تذکر داده و مقرر شد هیات رئیسه این ملاحظات را رعایت کند .
پیش نویس آیین نامه برگزاری آزمون وکالت که از طرف سرکاردکتر خانم داوودی تهیه شده است در اختیار حاضران قرار گرفت با توجه به محدودیت زمان شورای اجرایی پنج نفر را به ریاست رییس اتحادیه تعیین و مقرر کرد نسبت به بررسی و تصویب متن آیین نامه اقدام کنند در صورت تصویب آیین نامه افراد منتخب مذکورهیات نظارت موضوع ماده ۱۲ آیین نامه خواهند بود تا نسبت به برگزاری آزمون کارآموزی وکالت در سال ۹۳ اقدام نمایند. مقرر شد کانونهای محترم چنانچه ملاحظات و رهنمودهایی در خصوص آزمون و آیین نامه مذکور دارند حداکثر تا دهم تیر ماه به اتحادیه اعلام کنند.

۵- اقدامات در خصوص لایحه وکالت و مبادله اطلاعات در خصوص مورد:
اطلاعات مربوط به آخرین تحولات لایحه قانون جامع وکالت به وسیله حاضران مطرح و مبادله و ضمنا از کانون محترم مرکز به خاطر برگزاری موفقیت آمیز همایش بررسی این لایحه سپاسگزاری شد.

۶- درخواست همایش ملی (( توانمند سازی فردی و اجتماعی افراد با نیازهای ویژه )) در دانشگاه آزاد اسلامی قائنات برای درج آرم اتحادیه در سایت همایش:
مقرر شد با دانشگاه آزاد واحد قائنات مکاتبه و دانشگاه مذکور به تماس با کانون محلی یعنی کانون محترم خراسان دلالت شود.

جلسه در ساعت ۱۴:۱۵ روز جاری با امضای ذیل صورتجلسه خاتمه یافت.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=4778
  • 1313 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای صورتجلسه شورای اجرایی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران – اسکودا ۹۳/۳/۲۹ بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0

دیدگاهها بسته است.

تماس باما