• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
16

صورتجلسه شورای اجرایی مورخ ۱۳۹۹/۰۳/۰۱

  • کد خبر : 28851
  • ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۰
صورتجلسه شورای اجرایی مورخ ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
صورتجلسه شورای اجرایی

 

پیرو دعوت قبلی، نشست شورای اجرایی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران ـاسکوداـ در تاریخ ۱۳۹۹/۰۳/۰۱ ساعت ۹ صبح در سالن جلال نائینی کانون وکلای دادگستری مرکز به میزبانی اتحادیه برگزار و نسبت به دستور جلسه اعلامی به شرح زیر بحث و تصمیم گیری شد:
پیش از ورود به دستور جلسه، شورای اجرایی با گرامی داشت یاد و خاطره یار دیرین خود وکیل مسعود جعفرزاده سامانی فقدان آن عزیز را به خانواده محترم ایشان، اعضای محترم کانون وکلای دادگستری بوشهر و جامعه وکالت کشور تسلیت گفت؛
سپس نماینده محترم کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی با تأکید بر لزوم تقویت روابط عمومی کانون‌ها پیشنهاد کردند کانون‌ها نسبت به استخدام خبرنگار حقوقی اقدام فرمایند.
ریاست اتحادیه، دکتر شهبازی‌نیا، ضمن تأیید فرمایش ایشان بیان داشتند با توجه بحث و بررسی ‌های طولانی در این خصوص، اتحادیه ضمن اقدام به استخدام کارمند در حوزه روابط عمومی در حال تهیه سند راهبردی روابط عمومی برای اتحادیه و کانون‌ها می‌باشد که پس از نهایی شدن برای تصویب به نظر کانون‌های محترم خواهد رسید.
۱) گزارش امور جاری
گزارش امور جاری اتحادیه توسط ریاست اتحادیه، آقای دکتر شهبازی‌نیا ارائه شد. در این گزارش تحولات جاری در خصوص پیش‌نویس آئین‌نامه لایحه استقلال کانون وکلای دادگستری و همچنین جریان رسیدگی شکایت مطروحه از کانون‌ها در شورای رقابت بیان فرمودند و پرسش‌های مطرح شده از طرف نمایندگان محترم شورای اجرایی را پاسخ دادند.
۲) بحث و بررسی در موضوع آئین‌نامه اجرائی لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری
پیرو گزارش ارائه شده از طرف هیأت رئیسه اتحادیه، موضوع توسط نمایندگان محترم شورای اجرایی مورد بحث و تبادل نظر قرارگرفت.
۳) تهیه دستور جلسه همایش هیأت عمومی در اصفهان
در ابتدا آقای امیرحسین سجادیه به نمایندگی از کانون وکلای دادگستری اصفهان، گزارشی از اقدامات انجام شده برای برگزاری سی و چهارمین همایش اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران ارائه کردند و ضمن تأکید برای تلاش در راستای حفظ پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری همایش برگزاری آن را منوط به پاسخ مثبت استعلام انجام شده از وزارت بهداشت دانستند. پس از بحث و تبادل نظر در خصوص موضوعات دستورجلسه همایش سی و چهارم بدواً پیشنهاد کانون وکلای اصفهان در خصوص برگزاری افتتاحیه و روز اول همایش به صورت همایش علمی با موضوع مشخص مورد بحث و بررسی قرارگرفت و پس از شنیدن صحبت‌های موافقین و مخالفین موضوع با اکثریت آراء تصویب شد.
سپس دستورجلسه به شرح زیر تعیین شد:
۱٫ تصویب ترازنامه و گزارش مالی بازرس
۲٫ بررسی و اتخاذ تصمیم در خصوص تحولات اخیر ناظر به وکالت
۳٫ اصلاح ساختار و منابع مالی اتحادیه:
۳٫۱٫ پیشنهاد شورای اجرایی در خصوص اصلاح اساسنامه با توجه به مصوبه هیأت عمومی در شهرکرد.
۳٫۲٫ پیشنهاد برخی کانون‌های عضو مبنی بر اصلاح منابع مالی اتحادیه از طریق افزایش سهم درصدی اتحادیه و افزایش ۲۰ درصد به حق عضویت کانون‌ها به شرح پیوست
۴٫ پیشنهاد تدوین سند چشم‌انداز و بیانیه مأموریت و برنامه راهبردی نهاد وکالت

۴) نامه کانون وکلای دادگستری گیلان در مورد ماده ۲۲ آئین‌نامه تعرفه حق‌الوکاله
بررسی موضوع به جلسه آتی شورای اجرایی موکول شد.
۵) نامه کانون وکلای دادگستری کرمان در مورد ماده ۲۱ قانون جامع ایثارگران
موارد مطرح شده مورد بحث و بررسی قرار گرفت و پس از ارائه نظرات موافقین و مخالفین مورد تصویب قرار نگرفت.
۶) اتخاذ تصمیم در برخی امور مالی از جمله تعیین خزانه‌دار و تعیین سقف اختیارات مالی
۶٫۱٫ با توجه به اینکه اصلاح ساختار اتحادیه مورد تصویب قرار گرفت با اتفاق آرا مصوب شد تا اصلاح ساختار، خزانه داری فعلی به وظایف خود ادامه دهد.
۶٫۲ . با توجه به پیشنهاد بازرس اتحادیه، با اتفاق آرا ماده ۳۸ و ۳۹ آیین کار اصلاح و سقف اختیارات رئیس اتحادیه در خصوص درخواست پرداخت هزینه¬ها و لزوم استعلام بها در مورد خرید کالا و خدمات افزایش یافت.

۷) سایر موارد پیشنهادی کانون‌های وکلای دادگستری
۷٫۱٫ مقرر شد کارگروه تعیین شده برای بررسی مسائل بیمه و تأمین اجتماعی (شامل کانون‍های وکلای دادگستری اصفهان، آذربایجان شرقی، مازندران و قزوین) گزارش بررسی خود را در جلسه آتی شورای اجرایی ارائه فرمایند.
۷٫۲٫ به اتفاق آراء تسویه هزینه‌های همایش چهارمحال و بختیاری، یزد و فارس بر اساس گزارش ارائه شده بازرسان مورد تصویب قرارگرفت.
۷٫۳٫ مقررشد کارگروه یکسان‌سازی شرایط تشکیل موسسات حقوقی نتیجه بررسی‌های انجام‌شده را در جلسه آتی شورای اجرایی ارائه کنند. همچنین مقرر شد بررسی پیشنهاد ارائه شده توسط کانون وکلای دادگستری لرستان در خصوص موسسات حقوقی به این کارگروه ارجاع شود.

 

این جلسه در ساعت ۱۴ به پایان رسید.

 

کانون‌های غایب: فارس ، کهگلویه و بویر احمد، بوشهر، زنجان، یزد

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=28851
  • نویسنده : روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران
  • 1535 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای صورتجلسه شورای اجرایی مورخ ۱۳۹۹/۰۳/۰۱ بسته هستند

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0

دیدگاهها بسته است.

تماس باما