• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024

اخبار ویژه

دکتر فرهودی‌نیا: صبوری همراه با مطالبه‌گری و مذاکره، بهترین شیوه‌های معقول برای برون‌رفت از وضعیت نامطلوب نهاد وکالت است صورتجلسه شورای اجرایی اتحادیه سراسری کانون‌‌های وکلای دادگستری ایران – شنبه مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۲۶ دکتر علی خواجویی‌راد: تشکیل یک حزب غیرسیاسی و تخصصی برای اصلاح شیوه تقنین می‌تواند از مهم‌ترین اقدامات نهاد وکالت در سال ۱۴۰۳ باشد قانون تسهیل، هم به نهاد وکالت و هم به حقوق مردم آسیب وارد کرده است متاسفانه برخی اسکودا را ضعیف می‌خواهند/ امیدوارم سال آینده سال همدلی و وحدت در نهاد وکالت باشد دکتر باقر شاملو: تا زمانی که رویکرد‌های تقنینی درباره نهاد وکالت اصلاح نشود، غلبه بر مشکلات سخت خواهد بود کانون‌های وکلا در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی ارتباط خود را با جامعه ترمیم و تقویت کنند انتشار اصلاحیه ماده ۵۴ آیین‌نامه اجرایی لایحه قانونی استقلال کانون وکلا/ جامعه وکلا و کانون‌ها ظرف ۳ روز پیشنهادات خود را ارسال کنند

9
دکتر کوشا در نشست کمیته نفی خشونت کارگروه حقوق بشر اسکودا مطرح کرد:

ضرورت نقش‌آفرینی نهاد وکالت در تهیه لوایح و طرح‌های مرتبط با حوزه منع خشونت

  • کد خبر : 38328
  • ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۲
ضرورت نقش‌آفرینی نهاد وکالت در تهیه لوایح و طرح‌های مرتبط با حوزه منع خشونت
رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران، اعمال سیاست کیفری متناسب با خشونت‌های خانگی را ضروری عنوان کرد و گفت: خشونت نشانی از عدم گفتگو و نبود رضایت در جامعه است. اگر جامعه دچار مشکلات عدیده شود، امکان بروز خشونت تشدید می‌شود و برای همین ضرورت دارد تا ریشه‌های به وجود آورنده این وضعیت مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران(اسکودا)، دکتر جعفر کوشا در نشست کمیته نفی خشونت کارگروه حقوق بشر اسکودا که با عنوان «سیاستگذاری خشونت پرهیز؛ از قتل همسر تا آتش زدن سطل زباله» برگزار شد، با بیان اینکه گام اول در این کمیته باید تعیین رکن مادی و رکن قانونی خشونت باشد، گفت: طرح پیشنهادات اصلاحی قانون باید به صورت علمی مورد بحث و بررسی قرار گیرد تا راهکارهای آموزشی و پیشگیرانه موثر در این خصوص شناسایی شوند.

وی با بیان اینکه در این مسیر باید اصل تناسب در جرم و مجازات با ملاحظه حقوق انسانی و خیر عمومی رعایت شده و مورد بحث و بررسی قرار گیرد، ادامه داد: به عرصه عمومی کشاندن این دغدغه‌‌ها بسیار حائز اهمیت است و باید با همکاری دانشگاه و ایجاد تعامل، امکان تبیین مصادیق خشونت در دستور کار قرار گیرد.

این عضو هیات علمی دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی، اعمال سیاست کیفری متناسب با خشونت‌های خانگی علیه فرزند و همسر را ضروری دانست و گفت: در مورد افراد آسیب‌پذیر کاربست خشونت باید با تشدید مناسب واکنش کیفری روبرو و خلأهای قانونی نیز برطرف شود.

دکتر کوشا بر نقش مهم و موثر نهاد وکالت در تهیه لوایح و طرح‌های مرتبط با حوزه منع خشونت تاکید کرد و افزود: ارائه مدل‌های اصلاحی به سیستم حکمرانی و متقاعد کردن آن به کاربست رویه‌های جایگزین در این خصوص باید مورد توجه نهاد وکالت قرار گیرد.

رئیس اسکودا با نکوهش رویه سکوت در برابر خشونت، گفت: این رویه باعث نهادینه شدن خشونت می‌شود، در حالی که نهادهای مدنی کشور از جمله نهاد وکالت باید با همکاری یکدیگر خشونت‌ستیزی را جایگزین خشونت‌ورزی کنند و همزمان با شناسایی قربانیان احتمالی خشونت، آنها را تحت حمایت‌های لازم قرار دهند.

این حقوقدان و وکیل دادگستری در پایان با بیان اینکه الگوهای اثربخش برای کاهش زمینه‌های خشونت باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: خشونت نشانی از عدم گفتگو و نبود رضایت در جامعه است. اگر جامعه دچار مشکلات عدیده شود، امکان بروز خشونت تشدید می‌شود و برای همین ضرورت دارد تا ریشه‌های به وجود آورنده این وضعیت مورد بررسی قرار گیرد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=38328
  • نویسنده : روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران
  • 554 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0
تماس باما