• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
11
دکتر طاهری‌نسب خبر داد:

طرح شکایت از مسببان لغو مراسم افتتاحیه همایش اسکودا

  • کد خبر : 40237
  • ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۷
طرح شکایت از مسببان لغو مراسم افتتاحیه همایش اسکودا
رئیس مجمع عمومی چهل و هشتمین همایش اسکودا ضمن انتقاد از ممانعت از برگزاری مراسم افتتاحیه همایش اسکودا، آن را بی‌احترامی به حرفه وکالت عنوان کرد و از طرح شکایت علیه مدیرعامل و مسئول حراست سازمان آب و برق خوزستان که این همایش را برخلاف ضوابط و مقررات و با وجود قرارداد منعقده لغو کردند، خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران(اسکودا)، دکتر یزدالله طاهری‌نسب، رئیس کانون وکلای دادگستری خوزستان و رئیس مجمع عمومی چهل و هشتمین همایش اسکودا در نطق پیش از دستور این مجمع، ضمن خیر مقدم به مدعوین حاضر در جلسه، با تشریح دلایل ممانعت شرکت آب و برق خوزستان از برگزاری همایش اسکودا به دلیل آنچه که آن را «عدم رعایت الزامات اداری» و داشتن پوشش کراوات خواند، گفت: علی‌رغم جلب نظر مقامات ارشد استانی و دعوت از آنها برای حضور در همایش، متاسفانه در اثر تفاسیر سلیقه‌ای از قانون، خودمحوری، خودمختاری و عدم حاکمیت قانون از سوی شرکت آب و برق خوزستان، از برگزاری همایش وکلای دادگستری ممانعت به عمل آمد، وکلایی که رسالتشان حاکمیت قانون است.

وی افزود: به طور قطع نهاد وکالت و کلیه وکلای دادگستری با اتحاد، همدلی و انسجام کامل خواهند توانست چالش‌ها و مشکلات صنفی را شناسایی کرده و بیش از گذشته در مسیر دفاع از حقوق مردم نزد مراجع قضایی و نیز نهادهای دولتی حرکت کنند.

دکتر طاهری‌نسب افزود: این حادثه ممکن است در هر استان دیگری پیش آید لذا باید برای این قبیل مسائل آمادگی داشته باشیم و آن را پیش‌بینی کنیم چرا که در آینده نیز ممکن است با اعمال سلیقه از سوی متولیان امر مواجه شویم.

رئیس کانون وکلای دادگستری خوزستان، ممانعت از برگزاری مراسم افتتاحیه همایش اسکودا را نوعی بی‌احترامی به حرفه وکالت توصیف کرد و گفت: ما در این مسئله مظلوم واقع شده‌ایم و به شان ما بی‌احترامی شد. معتقدم باید علیه مدیرعامل و مسئول حراست سازمان آب و برق خوزستان که جلسه ما را برخلاف ضوابط و مقررات و با وجود قرارداد بسیار شفافی که با آنها منعقد کرده‌ بودیم، بهم ریختند، به اتهام اخلال در نظم شکایت مطرح کرده و از آنها مطالبه خسارت معنوی کنیم.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 4 میانگین: 3.8]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=40237
  • نویسنده : روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران
  • 721 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 1
تماس باما