• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
8

طرح مجازات اسیدپاشی را به صحن مجلس می‌بریم

  • کد خبر : 1100
  • ۲۳ مهر ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۵

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با اشاره به اینکه باید عنوان مستقلی را برای اسیدپاشی درلایحه مجازات اسلامی در نظر گرفت، گفت: اگر در کمیسیون قضایی و حقوقی به این نتیجه برسیم که اسیدپاشی نیازمند مجازات مستقلی است، طرحی را دراین خصوص به صحن علنی مجلس ارائه می‌دهیم. اللهیار ملکشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار […]

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با اشاره به اینکه باید عنوان مستقلی را برای اسیدپاشی درلایحه مجازات اسلامی در نظر گرفت، گفت: اگر در کمیسیون قضایی و حقوقی به این نتیجه برسیم که اسیدپاشی نیازمند مجازات مستقلی است، طرحی را دراین خصوص به صحن علنی مجلس ارائه می‌دهیم.

اللهیار ملکشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، اظهار داشت: در قانون مجازات اسلامی تنها یک مجازات عمومی برای اسیدپاشی درنظر گرفته شده است؛ از جمله اینکه اگر اسیدپاشی جراحت ایجاد کند، مشمول دیه شده و مجازات کیفری نیز دارد.

نماینده مردم کوهدشت درمجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: همچنین طبق لایحه مجازات اسلامی اگر اسید وسیله تهدید قرار بگیرد، جرم مستقلی است و اگر جراحت ایجاد شده بر اثر اسیدپاشی قابل قصاص باشد؛ مجرم مشمول این مجازات خواهد شد.

وی با بیان اینکه برخی افراد اسید را وسیله ارعاب عمومی قرار می دهند، تصریح کرد: این بدان معناست که اگر کسی بخواهد به وسیله اسید جامعه را مورد رعب و وحشت قرار دهد و عده‌ای نیز در هراس قرار بگیرند، مجازات وی حتی می‌تواند مشمول محاربه شود که جزء سنگین‌ترین مجازات‌ها است.

ملکشاهی با تاکید بر اینکه در لایحه مجازات اسلامی عنوان مستقلی برای اسیدپاشی در نظر گرفته نشده است، یادآورشد: با توجه به آثار مخرب جسمی و روانی اسیدپاشی می‌توان عنوان مستقلی را برای آن در نظر گرفت.

این نماینده مجلس نهم در ادامه افزود: البته هنوز کار جدی برای آماده‌سازی یک طرح مستقل انجام نشده است اما اگر به این نتیجه برسیم که طرح مستقلی نیاز دارد، این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در پایان گفت: البته خلاءهای قانونی در مورد اسیدپاشی به گونه‌ای نیست که ما را با بن‌بست مواجه کند اما اگر مجازات مستقلی برای آن درنظر گرفته شود، قطعا کارآیی بیشتری خواهد داشت.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=1100

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0

دیدگاهها بسته است.

تماس باما