• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
11

طرح وکالت در کمیسیون حقوقی و قضایی پیگیری می‌شود

  • کد خبر : 2555
  • ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۰

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس از بررسی طرح «وکالت» در کمیسیون متبوعش، برای کاهش مشکلات پیش‌روی مردم در زمینه مراجعه به وکلا خبر داد. الهیار ملکشاهی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، در مورد لزوم رسیدگی به مطالبات مردمی درباره برخی تخلفات وکلا در کشور، تصریح کرد:  برای رسیدگی به تخلفات […]

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس از بررسی طرح «وکالت» در کمیسیون متبوعش، برای کاهش مشکلات پیش‌روی مردم در زمینه مراجعه به وکلا خبر داد.

الهیار ملکشاهی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، در مورد لزوم رسیدگی به مطالبات مردمی درباره برخی تخلفات وکلا در کشور، تصریح کرد:  برای رسیدگی به تخلفات احتمالی وکلا، قسمت‌های انتظامی کانون وکلا، وظیفه نظارت را دارا هستند و باید به مشکلات پیش آمده در این حوزه رسیدگی کنند.

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی، افزود: اگر عمل وکلا مصداق تخلف باشد، بخش‌های انتظامی کانون وکلا مسئله را رسیدگی خواهند کرد، اما اگر عمل آن‌ها مصداق جرم باشد عمل انجام شده در محاکم قضایی قابل پیگرد قانونی است.

ملکشاهی، ادامه داد: به‌دلیل تعداد بالای وکلا در کشور و ارتباط کاری وسیع این قشر با بدنه جامعه، کانون وکلا باید نظارت بیشتری روی فعالیت‌ آن‌ها داشته باشد.

وی، افزود: برای حل مشکلات مبتلابه  وکلا، قرار است در مجلس طرحی به نام «وکالت» تصویب شود که در نظر دارد با نگاهی جامعه نگر به مباحث پیش‌روی این قشر، مشکلات این حوزه را به حداقل‌ترین میزان لازم برساند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تأکید بر نص صریح قانون اساسی در مورد مراجع اعطای پروانه وکالت به وکلا، گفت: کانون وکلای دادگستری و هیأت اجرایی مشاوران و وکلای دادگستری قوه قضاییه متولیان اعطای پروانه وکالت به وکلا هستند و بهتر است این دو  بخش در راستای  انجام وظیفه ذاتی‌شان اهتمام ویژه‌ای به این موضوع داشته باشند.

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی،  برای کاهش پیامد‌های منفی سوء استفاده افراد سود جو از مردم در زمینه امور حقوقی، یادآور شد: جهت مراجعه به وکیل ابتدا باید از قانونی بودن کار وی مطمئن شد که این مسئله با مشاهده پروانه وکالت افراد و پرسش از دو مرجع یاد شده مسجل می شود و هیچ گاه نباید به حرف‌های افراد ناشناس که در اطراف مراجع قضایی و نهادهای دولتی پراکنده اند و خود را دارای اختیارات قانونی معرفی کرده و قول های بی اساس می دهند اعتماد کرد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=2555
  • 1498 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای طرح وکالت در کمیسیون حقوقی و قضایی پیگیری می‌شود بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0

دیدگاهها بسته است.

تماس باما