• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
21
اطلاعیه تکمیلی

قابل توجه داوطلبان آزمون کارآموزی وکالت کانون های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) سال ۱۴۰۱ (مربوط به نوبت پذیرش سال ۱۴۰۰)

  • کد خبر : 36862
  • ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸
قابل توجه داوطلبان آزمون کارآموزی وکالت کانون های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) سال ۱۴۰۱ (مربوط به نوبت پذیرش سال ۱۴۰۰)

قابل توجه داوطلبان آزمون کارآموزی وکالت کانون های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) سال ۱۴۰۱ (مربوط به نوبت پذیرش سال ۱۴۰۰)

ضمن آرزوی موفقیت برای داوطلبان آزمون کارآموزی وکالت سال ۱۴۰۰، با توجه به لازم الاجراشدن قانون تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار (مصوب ۱۴۰۱) و ماده ۵ این قانون ، کانون های وکلای دادگستری در این مرحله به شرح ذیل مبادرت به پذیرش می نمایند:

۱٫مستندات قانونی:

الف) ماده ۵ قانون تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار- تبصره ماده (۱) قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت دادگستری مصوب ۱۷/۱/۱۳۷۶

به شرح زیر اصلاح و یک تبصره به عنوان تبصره (۲) به آن الحاق می شود:

تبصره ۱- کانون وکلای دادگستری و مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه مکلفند هر سال از طریق سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به برگزاری آزمون پروانه وکالت اقدام نمایند. داوطلبانی که حداقل هفتاد درصد (۷۰٪) امتیاز میانگین نمرات یک درصد (۱%) حائزان بالاترین امتیاز را کسب کرده اند، به عنوان پذیرفته شده، جهت طی مراحل مقتضی به مرجع صدور مجوز مربوط معرفی می گردند. نظارت بر اجرای این تبصره بر عهده قوه قضائیه است و قوه مزبور مکلف است در صورت استنکاف کانون وکلای دادگستری و مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه از برگزاری آزمون، رأسا به برگزاری آن اقدام کند. استنکاف از اجرای این حکم جرم محسوب و مرتکب به مجازات محرومیت از حقوق اجتماعی درجه شش موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی محکوم خواهد شد.

تبصره ۲- برای مشمولان بند «چ» ماده (۸۸) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، نصاب مذکور در تبصره (۱) حداقل شصت درصد (%۶۰) می باشد.

ب) بند چ ماده ۸۸ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران (ماده ۵۹ مکرر قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران ) :

« قوه قضاییه ، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور کانون وکلای دادگستری ، کانون کارشناسان رسمی، مرکز وکلاء وکارشناسان قوه قضاییه مکلفند سی درصد ۳۰% از سهمیه صدور دفاتر خدمات قضایی و الکترونیک، سر دفتری، صدور پروانه وکالت، مجوز کارشناسان رسمی دادگستری را به فرزندان و همسران شهدا،جانبازان با حداقل ده درصد(۱۰% )، آزادگان با داشتن حداقل سه ماه سابقه اسارت و رزمندگان با داشتن حداقل شش ماه حضور در جبهه و همسر و فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد( ۲۵% )و بالاتر و فرزندان وهمسران آزادگان و فرزندان رزمندگان دارای حداقل ۱۲ ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه، بدون رعایت شرط سنی در صورت واجد شرایط بودن اختصاص دهند.»

۲٫بر این اساس بند ۱ آگهی آزمون درباره ظرفیت پذیرش کار آموزان وکالت حذف می شود. همچنین داوطلبانی که مبادرت به ثبت نام بر اساس ظرفیت پذیرش کانون ها نموده اند، امکان ویرایش کانون انتخابی خود را در سامانه ثبت نام به نشانی www.sanjesh.org دارند.

۳- داوطلبانی که موفق به اخذ هشتاد درصد نمره کل از آزمون گردند، پس از طی مراحل دوران کار آموزی و موفقیت در اختبار مجاز به اشتغال دایم در مرکز استان کانون پذیرفته شده هستند.

۴- بند ۱۱-۶ از تذکرات لازم در آگهی آزمون، از دفترچه آزمون حذف و کلیه کار آموزان وکالت عضو کانون های وکلا مجاز به شرکت در آزمون می باشند.

۵- با عنایت به تشکیل کانون وکلای دادگستری هرمزگان و خارج شدن از زیرمجموعه کانون وکلای دادگستری مرکز، داوطلبان می توانند این کانون را به عنوان محل اشتغال انتخاب نمایند.

اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) به نمایندگی از کانون های وکلای دادگستری جمهوری اسلامی ایران

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 60 میانگین: 3.5]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=36862
  • نویسنده : روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران
  • 6840 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0
تماس باما