• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
11
در نشست نشست خبری کانون وکلای کرمانشاه به مناسبت روز خبرنگار مطرح شد:

قانون «تسهیل صدور مجوزهای کسب‌کار» ظالمانه‌ترین قانون در حق وکلای دادگستری است

  • کد خبر : 41539
  • ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷
قانون «تسهیل صدور مجوزهای کسب‌کار» ظالمانه‌ترین قانون در حق وکلای دادگستری است
نشست خبری اعضای هیئت رئیسه کانون وکلای دادگستری استان کرمانشاه با اصحاب رسانه این استان به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اسکودا به نقل از کانون وکلای دادگستری استان کرمانشاه، سید طاهر نعلینی رئیس این کانون در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت روز خبرنگار، وجه مشترک بین جامعه وکلا و خبرنگاران را بی‌مهری مسئولان عنوان کرد و گفت: خبرنگاران سَمبُل وظیفه‌شناسی در دنیا هستند و حرفه خبرنگاری یکی از خطیرترین شغل‌هاست که باید شان و منزلت آن حفظ شود.

وی با اشاره به مشکلات خبرنگاران در امر اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه اظهار کرد: ما در کانون وکلای دادگستری کرمانشاه با تمامی توان از حقوق خبرنگاران دفاع می‌کنیم و حامی و پشتیبان آنها خواهیم بود.

در ادامه این نشست نیز بیژن قنبری، نایب رئیس کانون وکلای کرمانشاه با اشاره به اینکه در حرفه خبرنگاری محرومیت‌های به حق و ناحق وجود دارد گفت: این محرومیت‌ها گاها چالش‌های جدی را برای این قشر ایجاد کرده است و ارتباط کاری تنگاتنگ ما با این عزیزان می‌تواند گره‌گشا باشد.

وی افزود: کار خبرنگار تنها تولید محتوا و‌پوشش خبری نیست و اگر با دید منصفانه به این حرفه نگاه کنیم خبرنگاری یکی از بستر‌های توسعه و پیشرفت کشور است.

نایب رئیس کانون وکلای استان کرمانشاه در ادامه خاطرنشان کرد: کانون کرمانشاه به عنوان حامی خبرنگاران خواهد بود و هر جا خبرنگاری مورد هجمه و ظلم قرار بگیرد از او حمایت خواهیم کرد.

وی تعامل خبرنگاران با کانون وکلای دادگستری کرمانشاه را راهی در راستای رفع مشکلات عنوان کرد و بیان داشت: از ایده‌ها و نظرات خبرنگاران در رفع موانع موجود استقبال می‌کنیم.

در ادامه این نشست خبری نیز دکتر سیامک آرین‌پور، عضو هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری کرمانشاه از تصویب قانون تسهیل کسب‌وکار در حوزه صدور مجوزهای وکالت به عنوان ظالمانه‌ترین قوانین یاد کرد و‌ گفت: در راستای تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار مصوب شد فارغ‌التحصیلان رشته حقوق بدون کسب رتبه و تعیین سطح علمی و صرفا با یک آزمون ساده به حوزه وکالت وارد شوند و جان و مال و آبروی مردم بدون محدودیت در اختیار آنها قرار داده شود.

وی این قانون را مغایر با اهداف کانون وکلا دانست و گفت: این قانون مشکلات و ترکش‌هایی را گریبانگیر جامعه خواهد کرد که در آینده نزدیک نمایان خواهد شد.

آرین‌پور به موضوع تحقیق و تفحص از کانون وکلا که در مجلس مطرح است هم اشاره کرد و گفت: کانون وکلا نهادی خصوصی است که خدمات عمومی ارائه می‌دهد و بدون هیچگونه بودجه‌ای از نهادهای دولتی فعالیت می‌کند‌، لذا شایسته نیست مورد تحقیق و تفحص قرار بگیرد.

این عضو هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری کرمانشاه همچنین مصوبه مجلس در بکارگیری افراد فارغ‌التحصیل رشته حقوق به عنوان وکیل در مراکز و موسسات مختلف بدون اظهار نظر کمیسیون حقوقی را نشانه گرفتن استقلال کانون وکلا عنوان کرد و بیان داشت: کانون وکلای دادگستری به عنوان مدنی‌ترین نهاد خصوصی در خدمت جامعه است و تصویب این قوانین ضربه بزرگی بر بدنه این نهاد وارد کرده که قابل جبران نیست.

وی تعداد پرونده‌هایی که وکلای معاضدتی و تسخیری در آن حضور داشته‌اند را ۵۰۰ فقره عنوان کرد و افزود: کدام نهاد خصوصی یا دولتی بد‌ون دریافت هزینه این خدمات را ارائه می‌دهد. ما خود را ملزم به اجرای قانون می‌دانیم و در تمامی شرایط از افرادی که نیاز به حامی دارند دفاع خواهیم کرد.

در ادامه این نشست علی اسدی دیگر عضو هیئت مدیره کانون وکلای کرمانشاه نیز حرفه خبرنگاری را کاری سخت در راستای آگاهی بخشی به اقشار مختلف جامعه عنوان کرد و افزود: خبرنگاران باید دارای وجدانی بیدار، نقاد، پرسشگر و شجاع باشند تا مردم را به حق مسلم خود برسانند.

اسدی مهمترین خصیصه یک خبرنگار را جلب اعتماد مخاطب دانست و افزود: این اعتماد تنها از طریق تولید اخبار موثق انجام خواهد شد.

وی در پایان آشنایی خبرنگاران با حقوق مطبوعات را راهی در جهت جلوگیری از ایجاد تنش دانست و گفت: برگزاری کارگاه‌های آشنایی با حقوق مطبوعات می‌تواند چالش‌های موجود در حرفه خبرنگاری را مرتفع کند

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 1]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=41539
  • نویسنده : روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران
  • 556 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0
تماس باما