• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
14

قوانین حمایتی از وکلا قدیمی و ناکارآمد است

  • کد خبر : 1823
  • ۰۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۹:۲۷

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، با تأکید بر اینکه هم‌اکنون قوانین حمایتی از وکلا بسیار قدیمی و ناکارآمد است، از تدوین طرحی برای حمایت از وکلا در کمیسیون قضایی وحقوقی مجلس خبر داد. الهیار ملکشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، وضعیت کنونی وکلا را مثبت ارزیابی کرد وگفت: در کتاب‌های فقهی بر […]

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، با تأکید بر اینکه هم‌اکنون قوانین حمایتی از وکلا بسیار قدیمی و ناکارآمد است، از تدوین طرحی برای حمایت از وکلا در کمیسیون قضایی وحقوقی مجلس خبر داد.

الهیار ملکشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، وضعیت کنونی وکلا را مثبت ارزیابی کرد وگفت: در کتاب‌های فقهی بر اهمیت جایگاه وکیل تأکید شده، از طرف دیگر وکالت در جهت دفاع از حق مردم به رسمیت شناخته شده است.

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اینکه در نظام حقوقی جمهوری اسلامی مردم می‌توانند با استخدام وکیل از حق خود دفاع کنند، افزود:‌ خوشبختانه کانون‌های وکلا در تمام مراکز استان‌ها به طور فعال مشغول به کار هستند.

وی با اعلام اینکه در سال‌های دور تعداد وکلا بسیار کم و دسترس مردم به این افراد بسیار مشکل بود، تصریح کرد:‌ اما خوشبختانه وکلا در چند سال اخیر از نظر کمیت وضعیت خوبی پیدا کرده‌اند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تأکید بر اینکه متأسفانه هم‌اکنون قوانین حمایتی از وکلا بسیار قدیمی و ناکارآمد است، یادآور شد: مجلس و کمیسیون حقوقی وقضایی در دوره نهم گام‌های مؤثری در جهت به‌روزرسانی و اصلاح قوانین برداشته‌ است.

ملکشاهی ادامه داد: هم‌اکنون طرحی از سوی نمایندگان و لایحه‌ای از سوی قوه قضائیه با عنوان لایحه جامع وکالت تدوین شده است و در انتظار تصویب این لایحه ازسوی دولت است، از این‌رو بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس قرار است که طرح و لایحه حمایت از وکلا را با هم تلفیق و یک طرح قابل قبول را تدوین کند.

وی با بیان اینکه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس موافق استقلال کانون وکلا و به تبع آن وکیلان است، تصریح کرد:‌ استقلال وکلا به معنای آزاد بودن این کانون در انجام هر کار و موضوعی نیست، بلکه بر این موضوع تاکید دارد که عملکرد این کانون باید در چارچوب قانون باشد.

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اینکه کانون وکلا هم‌اکنون از استقلال کافی و وافی برخوردار است، گفت: به طور حتم در طرح‌های مرتبط با حمایت از وکلا هم باید استقلال وکلا و هم حق مردم و مراجعان در نظر گرفته شود./

پایان پیام

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=1823
  • 1297 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای قوانین حمایتی از وکلا قدیمی و ناکارآمد است بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0

دیدگاهها بسته است.

تماس باما