• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
17

مجلس جدید استقلال کانون وکلا را به‌صورت حداکثری تامین کند

  • کد خبر : 25479
  • ۰۹ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۶

یک حقوقدان گفت: امیدواریم مجلس جدید استقلال کانون وکلا را به صورت حداکثری تامین کند. حسن‌ کیا در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: ضروری‌ترین اولویت نمایندگان مجلس شورای اسلامی بحث اقتصاد و معیشت مردم است. تا زمانی که بحث اقتصاد در جامعه حل نشود، مشکلات دیگر در جامعه حل نخواهد […]

یک حقوقدان گفت: امیدواریم مجلس جدید استقلال کانون وکلا را به صورت حداکثری تامین کند.

حسن‌ کیا در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: ضروری‌ترین اولویت نمایندگان مجلس شورای اسلامی بحث اقتصاد و معیشت مردم است. تا زمانی که بحث اقتصاد در جامعه حل نشود، مشکلات دیگر در جامعه حل نخواهد شد؛ چرا که بسیاری از ریشه‌های جرائم در جامعه مسائل اقتصادی است.

وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی اگر بتواند در بخش مسائل اقتصادی خوب عمل کند می‌توان گفت که به یکی از ضروری‌ترین اولویت‌های مردم در جامعه پاسخ مثبت داده است.

این حقوقدان خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اولویت‌های مجلس شورای اسلامی موضوع برجام است و کاری که باید انجام دهد این است که قوانینی را وضع کند که امکان اجرای کامل برجام وجود داشته باشد؛ مخصوصاً بحث سرمایه‌گذاری خارجی و امنیت و تضمین سرمایه‌گذاری در کشور باید تحت نظارت مجلس باشد.

این وکیل دادگستری با بیان اینکه مردم با آراء خود در ۷ اسفند، مجلسی را انتخاب کردند که تا حدودی نزدیک‌تر به نظر دولت باشد، تصریح کرد: همسو بودن مجلس و دولت می‌تواند در وضع قوانین بسیار مفید و موثر باشد و همین همسویی باعث برطرف شدن مشکلات مردم است، مخصوصاً در این سال‌ها که بحث تحریم‌ها مطرح بوده و مردم فشار اقتصادی زیادی را تحمل کردند.

کیا افزود: در حال حاضر با توافق هسته‌ای و امضای برجام شرایط به گونه‌ای است که مجلس دهم مسئولیت‌های سنگینی را بر عهده دارد که البته از دیدگاه من، می‌تواند در حوزه اقتصادی اقدامات بسیار خوبی را انجام دهد.

این حقوقدان با بیان اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید در بخش‌های فرهنگی نیز ورود پیدا کنند، اظهار کرد: در گذشته شاید در حوزه‌های مختلف خلاءهایی وجود داشت که امیدواریم در مجلس جدید این خلاءها برطرف شود. برای مثال،‌ قانون مربوط به حقوق مولفین، قانون بسیار قدیمی است، اما آن قانون همچنان اصلاح و به روز شده است؛ لذا مجلس در این بخش‌ها نیز باید کار کند و اقداماتی را انجام دهد اما اولویت اصلی بحث اقتصاد و معیشت مردم است.

این وکیل دادگستری گفت: از دیدگاه جامعه حقوقی ضروری‌ترین اولویت منتخبان مجلس، لایحه جامع وکالت است که مدتی است در مجلس اعلام وصول شده اما هنوز در مورد آن تصمیم‌گیری نشده است، البته بحث لایحه جامع وکالت، پیچیده‌ است و موادی در لایحه ابتدایی که قوه قضائیه ارائه کرده بود، وجود داشت که استقلال کانون وکلا را تهدید می‌کرد.

وی اظهار کرد: در کمیسیون‌های مجلس تلاش‌های زیادی صورت گرفت که این لایحه تعدیل شود، اما هنوز لایحه در مجلس است، ان‌شاءالله مجلس جدید لایحه‌ای را تصویب کند که استقلال کانون وکلا حفظ شود، زیرا استقلال کانون وکلا ارتباط تنگاتنگ با حقوق اولیه ملت دارد.

کیا بیان کرد: اگر وکیل تضمینی برای حفظ پروانه وکالت در حین فعالیتش نداشته باشد مسلماً ضربه اصلی به مردم وارد می‌شود لذا همه این موارد به لایحه جامع وکالت باز می‌گردد و امیدواریم مجلس جدید استقلال کانون وکلا را به صورت حداکثری تامین کند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=25479
  • 1359 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای مجلس جدید استقلال کانون وکلا را به‌صورت حداکثری تامین کند بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0

دیدگاهها بسته است.

تماس باما