• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024

اخبار ویژه

دکتر فرهودی‌نیا: صبوری همراه با مطالبه‌گری و مذاکره، بهترین شیوه‌های معقول برای برون‌رفت از وضعیت نامطلوب نهاد وکالت است صورتجلسه شورای اجرایی اتحادیه سراسری کانون‌‌های وکلای دادگستری ایران – شنبه مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۲۶ دکتر علی خواجویی‌راد: تشکیل یک حزب غیرسیاسی و تخصصی برای اصلاح شیوه تقنین می‌تواند از مهم‌ترین اقدامات نهاد وکالت در سال ۱۴۰۳ باشد قانون تسهیل، هم به نهاد وکالت و هم به حقوق مردم آسیب وارد کرده است متاسفانه برخی اسکودا را ضعیف می‌خواهند/ امیدوارم سال آینده سال همدلی و وحدت در نهاد وکالت باشد دکتر باقر شاملو: تا زمانی که رویکرد‌های تقنینی درباره نهاد وکالت اصلاح نشود، غلبه بر مشکلات سخت خواهد بود کانون‌های وکلا در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی ارتباط خود را با جامعه ترمیم و تقویت کنند انتشار اصلاحیه ماده ۵۴ آیین‌نامه اجرایی لایحه قانونی استقلال کانون وکلا/ جامعه وکلا و کانون‌ها ظرف ۳ روز پیشنهادات خود را ارسال کنند

23
رئیس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران در دیدار با رئیس کل دادگستری استان اصفهان:

مجلس شورای اسلامی نباید بار اشتغالزایی و رونق اقتصادی را به دوش نهاد وکالت بیندازد

  • کد خبر : 33663
  • ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۵
مجلس شورای اسلامی نباید بار اشتغالزایی و رونق اقتصادی را به دوش نهاد وکالت بیندازد

 

به گزارش روابط عمومی کانون وکلای دادگستری استان اصفهان، وکیل دکتر جعفر کوشا ظهر روز  پنج شنبه ۹ اریبهشت ماه ۱۴۰۰ در دیدار با رئیس کل دادگستری استان اصفهان با اشاره به وجود ۲۵ کانون وکلای دادگستری در سراسر کشور اظهار داشت: یکی از برنامه های اتحادیه ی سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران(اسکودا) سفرهای استانی و بازدید از کانون های وکلای دادگستری استان های مختلف است.

وی افزود: یکی از ماموریت ها و وظایف مختلف و متعدد اتحادیه ی سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران، ایجاد هماهنگی میان کانون ها بوده و با توجه به بروز مشکلات اخیر درباره ی نهاد وکالت، این هماهنگی بیش از گذشته ضرورت یافته است.

وی تصریح کرد: تعاملات نزدیک و سازنده ای میان کانون وکلای دادگستری استان اصفهان با دادگستری کل این استان صورت گرفته و اخبار منتشره از این تعاملات، نشان دهنده ی دوراندیشی و حسن تدبیر جنابعالی دارد.

رئیس اتحادیه ی سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران(اسکودا) اظهار داشت: هجمه هایی از سوی برخی دستگاهها و نهادها علیه نهاد وکالت آغاز شده که با بهانه ی اشتغالزایی و رونق اقتصادی به دنبال ضربه به نهاد وکالت هستند که از این تحرکات احساس خطر می کنم.

وکیل دکتر کوشا با بیان اینکه مطابق قانون، برخی قضات بعد از خاتمه ی خدمت خود، به حرفه ی وکالت نیز نائل می آیند، افزود: با توجه به تعاملات فی مابین نهاد وکالت و قوه ی قضائیه و نیز با توجه به اینکه قوه ی قضائیه از مشکلات و مسائل موجود پیرامون کانون های وکلای دادگستری و طرح های اخیر مجلس شورای اسلامی آگاهی دارد، انتظار می رود که این قوه، در حل مشکلات به کمک کانون های وکلای دادگستری بیاید.

وی با اشاره به تصویب سند تحول قضائی در قوه ی قضائیه تصریح کرد: یکی از ایرادات سند تحول قضائی، برداشتن سقف ظرفیت کانون های وکلای دادگستری در جذب کارآموزان وکالت است که در مغایرت با قانون قرار دارد.

وی با اظهار تاسف از طرح برخی هجمه ها علیه کانون های وکلای دادگستری تصریح کرد: عده ای تعیین سقف ظرفیت پذیرش در کانون های وکلای دادگستری که در واقع رعایت نص قانون است را در معادل واژه ی انحصار عنوان کرده و شکستن این انحصار را برداشتن سقف در پذیرش کارآموزان وکالت اعلام می کنند.

رئیس اتحادیه ی سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران(اسکودا) اظهار داشت: اگر قوه ی قضائیه و دستگاه قضائی کشور ظرفیت تربیت کارآموزان را در درون محاکم، جلسات رسیدگی، راهروهای دادگستری دارد، ما آماده ایم که این ظرفیت را ارتقاء دهیم ولی ساختار کنونی دستگاه قضائی ظرفیت پذیرش و تربیت تعداد بیشتری کارآموز را ندارد.

وکیل دکتر کوشا با بیان اینکه در مباحث مدیریتی فرافکنی می شود، افزود: مجلس شورای اسلامی و قوه ی قضائیه، نباید بار اشتغالزایی و رونق اقتصادی را به تنهایی به دوش کانون های وکلای دادگستری بیندازند.

وی با بیان اینکه نظارت با دخالت فرق می کند، تصریح کرد: نظارتی که منجر به دخالت شود خلاف است و کانون های وکلای دادگستری با «خودنظارتی» آماده اند تا هرگونه تخلفات وکلا را بررسی و رسیدگی کنند.

رئیس اتحادیه ی سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران(اسکودا) اظهار داشت: در مسائل کلان فراروی نهاد وکالت دست پنهانی دیده می شود که در صدد تنش زایی برای کانون های وکلای دادگستری هستند.

وکیل دکتر کوشا افزود: عده ای در تلاش اند تا کانون های وکلای دادگستری را در تقابل با نظام نشان داده و آنان را به جریان های مقابله جو نسبت دهند و این در حالی است که حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد از جمعیت وکلای کشور را ایثارگران تشکیل داده اند.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان اصفهان نیز در این دیدار با بیان اینکه اگر طرح های اخیر مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد، بزرگترین ضربه به دستگاه قضائی وارد می شود، اظهار داشت: با توجه به اهتمام رئیس قوه ی قضائیه بر مبارزه با فساد، و ماموریت های مهمی که در زمینه ی مبارزه با فساد در قوه ی قضائیه تعریف شده است، ضروری و شایسته است که این قوه به مفاسد ناشی از اجرای برخی طرح های اخیر مجلس شورای اسلامی پیرامون نهاد وکالت نیز بیندیشد و از بروز چنین مفاسدی جلوگیری نماید.

وکیل دکتر لیلا رئیسی افزود: اعطای پروانه ی وکالت به کارآموزانی که به طور صحیح، دوره ی آموزش و تربیت حرفه ای خود را نگذارنده اند، دستگاه قضائی کشور را با انبوهی از مشکالت و معضلات مواجه خواهد ساخت و در نهایت خسارت آن متوجه عامه ی مردم و حق دفاع مردم می شود.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت سفرهای استانی مقامات کشوری اظهار داشت: سفر رئیس اتحادیه سراسری کانون های وکالی دادگستری ایران(اسکودا) به استان ها یکی از اقدامات قابل ستایش و مهم رئیس این اتحادیه است.

محمدرضا حبیبی افزود: بسیاری از مشکلاتی که امروزه دیده می شود ناشی از کمبود مراودات میان نهادها و افراد بوده که این مسئله منجر به نبود شناخت کافی و بی اطلاعی از مسائل و اوضاع خواهد شد.

وی تصریح کرد: اگر از ظرفیت های متعدد موجود برای اشتغال پذیرفته شدگان رشته های حقوقی استفاده ی مطلوبی شود، دیگر نیازی به اعمال تغییرات در ساختارهای موجود نخواهد بود.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با اشاره به تاکید رئیس قوه ی قضائیه بر توسعه ی فرهنگ صلح و سازش، اظهار داشت: اگر تعداد وکلا بالا رود، ممکن است معدود وکلایی که مطامع مادی را سرلوحه ی حرفه ی خود قرار داده اند، ضمن تشویق موکلین خود به ادامه دادن دعاوی، مانع از برقراری صلح و سازش شوند.

 

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 4]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=33663
  • نویسنده : روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران
  • 1260 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0
تماس باما