• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
10
رئیس کل دادگستری استان همدان در چهل و چهارمین همایش اسکودا

مذاکره محور شدن پرونده ها در دستگاه قضا نیازمند حمایت وکلاست

  • کد خبر : 36777
  • ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۴
مذاکره محور شدن پرونده ها در دستگاه قضا نیازمند حمایت وکلاست
رئیس کل دادگستری استان همدان در چهل و چهارمین همایش اسکودا، عدالت ترمیمی روح روانی بین 16هزار و ۱۳۳ نفر در طرح معتذر را موفقیت‌آمیز دانست و گفت: اجرای طرح معتضرین و مذاکره محور شدن پرونده ها در دستگاه قضا نیازمند حمایت وکلاست

محمدرضا عدالتخواه اظهار داشت: استان همدان در بحث اتقان و استحکام آرا رتبه برتر کشوری را به خود اختصاص داده‌است که باید گفت کسب رتبه های برتر را در این زمینه مدیون آموزش مستمر و نظارت بر عملکرد قضات، جلسات علمی و حضور مؤثر وکلا برای اجرای عدالت است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: یک سامانه بررسی برای نظارت بر انجام عملکرد قضات در استان همدان تبیین شده‌است که برای نخستین‌بار و بدون هیچ هزینه‌ای انجام شده و رتبه‌بندی در آن به‌صورت آنلاین می‌باشد.

وی با بیان این‌که امروز در استان همدان ۱۱۰ قاضی روزانه عملکرد خود را می‌توانند مشاهده کنند گفت: سند تحول دستگاه قضایی تدوین‌شده و حول دو محور اساسی در استان همدان درحال پیگیری می‌باشد. عدالت‌خواه در ادامه خاطرنشان کرد: اولین محور و اساسی‌ترین محور این سند، استحکام آرا و نقش وکلا در تنظیم سند تحول می‌باشد.

وی دومین محور سند تحول را استفاده از شیوه‌های نوین جایگزین دادرسی قضایی خواند و گفت: استفاده از طرح مصلحین و معتذرین در استان همدان با موفقیت انجام‌شده است که دلیل آن تعامل و همدلی بین قضات و وکلا است.

عدالت‌خواه با بیان اینکه فرهنگ‌سازی در راستای مذاکره محور شدن پرونده ها در استان نیازمند حمایت وکلا است، خاطرنشان کرد : تاکنون در استان همدان ۲۰۰ وکیل از طرح سازش استقبال کرده و ۳ هزار پرونده با مذاکره اصلاح شده است.

مدیرکل دادگستری استان از پیشروی ۹۰ درصدی روند سند تحول کوتاه مدت خبر داد و گفت: سند تحول در سه باره زمانی کوتاه مدت بلند مدت و میان مدت در حال انجام است که در کوتاه مدت ۹۰ امور انجام شده و در میان مدت با ۸۰ درصد پیشروی در استان همدان پیشگام هستیم.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=36777
  • نویسنده : روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران
  • 626 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0
تماس باما