• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
10

مراسم تحلیف کارآموزان ورودی سال ۱۳۹۹ کانون مرکزی برگزار شد

  • کد خبر : 42423
  • ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۷
مراسم تحلیف کارآموزان ورودی سال ۱۳۹۹ کانون مرکزی برگزار شد
مراسم تحلیف ۴۸ تن از کارآموزان ورودی سال ۱۳۹۹، صبحگاه پنج‌شنبه 18 آبان 1402 با حضور مصطفی انوری‌زاده رئیس سابق کانون وکلای استان اصفهان و نایب رئیس سابق اسکودا، مهدی کریمی عضو هیأت مدیره و خزانه‌دار صندوق حمایت وکلا، اسدی معاون رئیس کل دادگستری استان مرکزی، درودگر رئیس محاکم عمومی انقلاب شهرستان اراک و تنی چند از وکلای پیشکسوت استان مرکزی در محل سالن همایش کانون وکلای استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اسکودا به نقل از کانون وکلای دادگستری استان مرکزی،  در این مراسم حمید صلاحی، رئیس کانون وکلای استان مرکزی ابتدا با تبریک به کارآموزان، آنها را به رعایت و حفظ شأن وکالت توصیه کرد و سپس با تشکر ویژه از کمیسیون کارآموزی، به ارائه گزارشی در خصوص نحوه کارآموزی و تعداد حالفین و ارائه آمار پرداخت.

صلاحی همچنین از رئیس کل دادگستری استان مرکز و رئیس دادگاه‌های شهرستان خواست تا موانع را از سر راه کارآموزان جدید برای کارآموزی راحت‌تر و بی‌دغدغه بردارند. وی همچنین درخواست کرد ایرادات مصوبات اخیر مجلس شورای اسلامی علیه نهاد وکالت توسط رئیس دادگستری استان به قوه قضاییه بازتاب داده شود.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان مرکزی در پایان با گرامیداشت بیستم آبان ماه سالروز تأسیس کانون وکلا از همه وکلا خواست تا همچون گذشته وکالت را کسب‌وکار تلقی ننموده و وجدان و حق‌جویی را هدف عالی خود بدانند و همواره به دو سلاح اخلاق و علم مسلح باشند.

در ادامه این مراسم نیز رئیس محاکم عمومی و حقوقی شهرستان اراک نیز با محکوم کردن جنایت‌های رژیم صهیونیستی و کودک‌کشی این رژیم، نگاهی گذرا به ایرادات وارد بر لایحه جدید مجلس داشت و از اینکه مبادا تعداد بالای وکیل باعث بالارفتن آمار پرونده‌های دادگستری شود ابراز نگرانی کرد و گفت: یک وکیل همیشه می‌بایست کوتاهترین و سریع‌ترین راه را به موکل خود پیشنهاد دهد.

وی با بیان اینکه ورودی زیاد کارآموزان وکالت مطمئناً برای دادگستری هم با ایراداتی همراه است که این مسأله به ریاست قوه قضائیه اعلام می‌شود، همه وکلا را به استمرار در مطالعه و حفظ شأن وکالت تشویق کرد.

در پایان این مراسم نیز مصطفی انوری‌زاده ضمن تبریک به کارآموزان، وکالت را شغلی مقدس قلمداد کرد و بیان داشت: از اینکه وکیل هستید و این شغل را برگزیدید خوشحال باشید، چرا که وکالت و قضاوت و سردفتر اسناد رسمی از مشاغل پر زحمت و بسیار حساس است.

رئیس سابق کانون وکلای دادگستری استان اصفهان ادامه داد: وکیل باید با انصاف باشد و در کنار رعایت انصاف نیز می‌بایست بهترین زندگی و شرایط زیست برایش فراهم باشد.

انوری‌زاده در پایان با دعوت وکلا به حفظ انسجام، از رئیس کل دادگستری استان مرکزی خواست تا صدای وکلا را به قوه قضاییه برساند.

در پایان نیز کارآموزان با ادای سوگند، گواهینامه‌های وکالت خویش را دریافت کردند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=42423
  • نویسنده : روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران
  • 685 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0
تماس باما