• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
13
دکتر کوشا با اشاره به ضرورت برپایی مراسم سالروز استقلال کانون وکلا:

مراسم هفتم اسفند را برگزار می‌کنیم تا از میراث گذشتگان خود پاسداری کنیم

  • کد خبر : 38804
  • ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۶
مراسم هفتم اسفند را برگزار می‌کنیم تا از میراث گذشتگان خود پاسداری کنیم
رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران با تاکید بر ضرورت برگزاری مراسم سالروز استقلال کانون وکلا در هفتم اسفند ماه تاکید کرد: «جشن» استقلال کانون وکلا به معنای پاسداشت زحمات کسانی است که در گذشته برای این استقلال زحمت کشیدند و این میراث را برای ما به یادگار گذاشته‌اند.

به گزارش روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران(اسکودا)، دکتر جعفر کوشا در جلسه شورای اجرایی این اتحادیه که روز پنجشنبه ۲۷ بهمن ماه برگزار شد، با اشاره به اعلام برخی کانون‌های وکلای دادگستری مبنی بر عدم برگزاری مراسم سالروز استقلال کانون وکلا در سال جاری با توجه به مسائل اخیر در کشور، گفت: در هفته‌ای که گذشت ما اولین نشست شورای استانی روابط عمومی‌های اسکودا را برگزار و در آن بر لزوم برگزاری سالروز استقلال کانون وکلا تاکید کردم. بحث هفتم اسفند یا هفته استقلال موضوعی نیست که بگوییم چون وضعیت مردم در شرایطی نیست که شاد باشیم، پس جشن استقلال نمی‌گیریم؛ این درست نیست.

رئیس اسکودا افزود: «جشن» را باید تفسیر کرد. «جشن» استقلال کانون وکلا به معنای پاسداشت زحمات کسانی است که در گذشته برای این استقلال زحمت کشیدند و این میراث را برای ما به یادگار گذاشته‌اند.

دکتر کوشا با اشاره به اقدام برخی کانون‌های وکلای دادگستری مبنی بر اختصاص هزینه مراسم سالروز استقلال کانون وکلا به مسئله آزادسازی زندانیان جرایم مالی، گفت: این تفسیر درستی از جشن استقلال نیست. در هفته استقلال ما باید به موضوعات ملی، منطقه‌ای و جهانی پاسخ دهیم؛ این روز و این هفته نوعی آیین نکوداشت و گرامیداشت پیشینیان ماست و در آن بحث استقلال و آزادی مطرح است.

این حقوقدان و وکیل دادگستری در ادامه با اشاره به «پیامدهای زیان‌بار تبصره ماده ۴۸ آیین دادرسی کیفری»، تاکید کرد: امروز مردم از این مقرره در رنج هستند. ما وکلایی داریم که با استقلال از موکل خود دفاع می‌کنند. ما جشن هفتم اسفند را به منظور پاسداشت چنین استقلالی باید برگزار کنیم.

رئیس اسکودا با تاکید بر اینکه امسال نیز باید جشن استقلال کانون وکلا را برای پاسداشت آرمان‌هایمان برگزار کنیم، گفت: این جشن را برگزار می‌کنیم تا به نسل خود و آیندگان بگوییم استقلال داریم و از این میراث دفاع خواهیم کرد. جشن می‌گیریم تا حرف‌هایی بزنیم و همگان بدانند در چه جایگاهی هستیم. آزادی زندانیان جرایم عمد و غیرعمد ارتباطی به جشن استقلال ندارد. گلریزان در جایی معنا دارد که عدالت اجتماعی وجود داشته باشد، در حالی که در روز استقلال، وکلا دورهم جمع شده و ضمن ارتباط با یکدیگر، به تبادل نظر درباره موضوعات مختلف می‌پردازند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 7 میانگین: 3.9]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=38804
  • نویسنده : روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران
  • 804 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0
تماس باما