• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
17
به یاد بهمن کشاورز

مراسم یادبود زنده یاد استاد بهمن کشاورز

  • کد خبر : 26327
  • ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۳
مراسم یادبود زنده یاد استاد بهمن کشاورز
مراسم یادبود استاد بهمن کشاورز روز یکشنبه نوزدهم خردادماه نود و هشت در خانه اندیشمندان برگزار شد.

در این مراسم رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران، نائب رئیس شورای شهر تهران و تنی چند از وکلا، معمرین و دوستان بهمن کشاورز به ایراد سخنرانی پرداختند.
در ابتدای جلسه مرتضی شهبازی نیا یکی از مهمترین ویژگی‌های استاد کشاورز را خداباوری ایشان دانست و گفت این موضوع در زندگی ایشان هویداست؛ استاد باور داشتند که خداوند لطف خاصی به ایشان داشته و هر اتفاقی هم در زندگی استاد کشاورز رخ داده ناشی از این موضوع بوده است.
رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران با اشاره به اینکه استاد کشاورز بی‌تفاوت به امور عَرَضی افراد بود، اظهار کرد: هنوز نبود ایشان را باور نمی‌کنم گویا مرگ به ایشان نمی آمد چون انسانی که آثارش در جامعه جاری باشد همیشه زنده است.
در ادامه جلسه نائب رئیس شورای شهر تهران گفت: عشق به حرفه وکالت از ویژگی‌های استاد کشاورز بود؛ این امر باعث شد که ایشان بیان کنند که اگر بارها متولد شوم، باز هم حرفه وکالت را انتخاب خواهم کرد.
سید ابراهیم امینی افزود: این عشق به وکالت بود که موجب شد هم مورد اعتماد وکلا و هم مورد اعتماد افکار عمومی باشند.
سپس عباس کریمی؛ استاد دانشگاه تهران و وکیل دادگستری؛ در وصف استاد کشاورز بیان داشت: ایشان به معنای واقعی “کریم” بود و من بارها در رابطه با خصوصیت کرامت نفس ایشان سخن گفته‌ام.
لطفعلی بخشی استاد دانشگاه و از همکلاسی‌های بهمن کشاورز در دارالفنون خاطر نشان کرد: ادب و متانت دو ویژگی فراموش نشدنی استاد کشاورز بود. بهمن کشاورز بسیار اهل انجام خیر بود. وکالت از حرفه‌هایی است که فقط برای تأمین هزینه‌های زندگی نیست و وکلا رسالت دیگری در کشور دارند.
نجفی توانا رئیس سابق کانون وکلای دادگستری مرکز با ایراد خاطراتی از استاد کشاورز گفت: ایشان را به عنوان پهلوان این صنف تلقی می‌کنم که کلام، بیان و شیوه‌اش بسیار اثرگذار بود.امیدوارم که مکتب ایشان همواره زنده بماند.
فریبرز رئیس دانا؛ اقتصددان؛ گفت: کشاورز اعتقاد داشت وظیفه قانون اجرای عدالت است بنابراین قانون را در عین حال که محترم می شمرد اما وسیله اجرای عدالت قضایی می دانست که خود مقدمه عدالت اجتماعی است.
در ادامه مراسم داریوش فرهود از بنیان گذاران علم ژنتیک و همکلاسی دارالفنون درخصوص رفیق دیرینه خود گفت: بهمن عزیز هم بخشنده بود هم مهربان. از او تنها یک گله دارم که چرا رعایت نوبت نکرد و زودتر رفت. به مرور متوجه می‌شویم چه گوهری را از دست داده ایم.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=26327
  • نویسنده : روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران
  • 1388 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای مراسم یادبود زنده یاد استاد بهمن کشاورز بسته هستند

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0

دیدگاهها بسته است.

تماس باما