• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
17

مشروح افتتاحیه سی و دومین همایش سراسری اتحادیه کانونهای وکلای دادگستری ایران – به میزبانی کانون وکلای یزد

  • کد خبر : 26214
  • ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۶
مشروح افتتاحیه سی و دومین همایش سراسری اتحادیه کانونهای وکلای دادگستری ایران – به میزبانی کانون وکلای یزد

بسمه تعالی مراسم افتتاحیه سی و دومین همایش سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران سی و دومین همایش اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) به میزبانی کانون وکلای دادگستری یزد در تاریخ ۱۳۹۸/۲/۱۱ شروع به کار کرد. مراسم افتتاحیه در سالن همایش پردیس بین الملل یزد (دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی)  با حضور اعضای […]

بسمه تعالی

مراسم افتتاحیه سی و دومین همایش سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران

سی و دومین همایش اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) به میزبانی کانون وکلای دادگستری یزد در تاریخ ۱۳۹۸/۲/۱۱ شروع به کار کرد. مراسم افتتاحیه در سالن همایش پردیس بین الملل یزد (دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی)  با حضور اعضای هیأت مدیره کانون های وکلای دادگستری سراسر کشور، مسئولین اتحادیه و جمعی از مسئولین دولتی آغاز و پس از تلاوت آیاتی از قرآن مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران، سخنرانان به شرح زیر به ایراد سخنرانی پرداختند.

در ابتدا مجری همایش فریبا علومی یزدی – ضمن عرض خیر مقدم خدمت حضار و مدعوین، توضیحاتی درباره برنامه های آتی همایش ارائه داد.

سپس رییس کانون وکلای دادگستری یزد ضمن خوش آمد گویی به مهمانان و حضار گفت: امیدواریم صدای وکالت را از طریق عزیزان منعکس نماییم.

وکیل دکتر جعفری در خطاب به عارف تصریح کرد: کانون وکلا بزرگترین و قدیمی ترین نهاد مدنی است. لازمه دادرسی عادلانه استقلال وکیل است. وکلا قشر مرجع هستند و همه اقشار از وکلا خدمات حقوقی میگیرند. از وکیل صدام پرسیدند چرا وکیل او شدی گفت او هم یک شهروند است حق داشتن وکیل دارد. زنده نام بهمن کشاورز بارها گفت دفاع ما از متهم است نه از جرم.
این وکیل دادگستری افزود: خودگردان بودن کانون وکلا امر مهمی است که از پول بودجه عمومی سهمی ندارد. کانون وکلا در معاضدت قضایی ظرفیت بی نظیری دارند اکنون در مراجع بین المللی هم از ظرفیت وکلا به خوبی استفاده می‌شود.
وی در ادامه تشریح کرد: باید از ظرفیت کانونها در سال رونق اقتصادی استفاده کرد. کانون یزد از سال ۹۵ استقلال پیدا کرده و شروع به کار کرده است وکلا به ارزش‌های دینی و ملی پایبند هستند امنیت بافت تاریخی را بالابردیم و رونق اقتصادی را به بافت تاریخی برگردانیم.
رییس کانون وکلای یزد در ادامه اذعان داشت: ما در کانون یزد کلینیک حقوق شهروندی و مرکز تخصصی حقوق کودک را ایجاد کردیم، ساختن مشکل است از سال ۹۵ تا به کنون باید ساختار سازی و رویه سازی می کردیم.
وی با اشاره به اقدامات کمپینی که علیه کانون تشکیل شده است گفت:  می گویند کانون انحصار گرا است درحالی که ظرفیت کانونها را کمیسیونی که اکثریت آن از قوه قضائیه است تعیین می‌کند. چگونه ما انحصار گرا هستیم؟ می گویند ۶۰۰ هزار حقوق خوانده بیکار داریم و ما برای آنها ۶۰۰ هزار شغل بوجود می‌آوریم. آقای عارف توجه کنید سال قبل آزمون وکالت ۸۰ هزار شرکت کننده داشت یعنی حدود ۱۴ درصد از فارغ التحصیلان حقوق تمایل به وکالت دارند و همه آنها نمی‌خواهند وکیل شوند مرحوم کاتوزیان می فرمود ورود هرکسی به این شغل خطرات بسیار جبران ناپذیری دارد.
جعفری ادامه داد استقلال کانون امری مهمی است که فقط دغدغه صنفی نیست اگر از استقلال می گوییم به خاطر مردم است. وکیل با دست لرزان نمی‌تواند از حق مردم دفاع کند اگر وکیل امنیت نداشته باشد حق دفاع به خطر می‌افتد. اگر می‌خواهیم اعتماد مردم به قوه قضائیه را بالا ببریم باید کیفیت وکالت را بالا ببریم تبدیل فارغ التحصیل بیکار به وکیل بیکار خطرناک است. اگر وکیلی از من بپرسد شاه که یک مستبد بود استقلال کانون را تحمل کرد چرا جمهوری اسلامی این استقلال را تحمل نمی‌کند من چه جوابی باید به او بدهم؟
همچنین وی با اشاره به مافیاهای موجود در بخش های مختلف گفت: نگذاریم عدالت سیسیلی تشکیل شود اکنون که مافیای اقتصادی وکیل را ترور میکند ما عدالت را سیسیلی نکنیم.

رئیس کانون وکلای یزد خطاب به دانشجویان حقوق گفت: دانشجویان رشته حقوق باید کار کنید بگذارید نخبگان حرکت کنند و درتحقق عدالت تلاش کنند حقوقدان آنموقع حقوقدان بود که او را تحرک بود.
وی در انتها بیان داشت: بذر هویت اخلاقی یزد را علما و فضلا کاشتند از اعضای هیات عمومی می خواهم موافقت کنند دبیرخانه اخلاق حرفه‌ای وکالت در یزد ایجاد شود و جایزه‌ای تحت عنوان استاد کشاورز به آن اختصاص داده شود. نام بهمن کشاورز باید در تاریخ حفظ شود.
استاندار یزد با بیان اینکه سخن گفتن در چنین جمع وزینی سخت است و صرفا به خیر مقدم بسنده می کنم و امیدواریم در شهر یزد به همه شما خوش بگذرد گفت: شهر ما نقاط قوتی  دارد، که به اجمال به آن اشاره میکنم ما در این شهر دارای کانون وکلای دادگستری هستیم که بیشترین تعامل را با بخش دولتی دارد.


دکتر طالبی ادامه داد: اعتماد خوبی به کانون یزد وجود دارد کانون یزد پیش قدم در بسیاری از کارها است برنامه‌های خوبی را با ظرفیت اجتماعی خود برگزار کردند امیدواریم یزد بتواند در بحث اخلاق نقش خود را ایفا کند.

دکتر عارف ضمن تبریک و خوش آمد گویی به حضار  گفت:  در زمان استاد کشاورز قرار شده بود کارگروه مشترکی بین کانون وکلای دادگستری و فراکسیون امید تشکیل شود تا نمایندگان مجلس و وکلا بیشتر هماهنگ شوند من دوباره این پیشنهاد را می دهم.

رییس فراکسیون امید خاطر نشان کرد:  یادی از فرزانه بزرگوار و حقوقدان بزرگ استاد کشاورز میکنم و از خدا برای او مغفرت میخواهم امیدوارم حقوقدان در زندگی راه این عزیز را طی کنند.
وی با اشاره به اینکه انقلاب در دهه پنجم خود به سر می برد گفت: اوایل انقلاب به سمت تمرکز رفتیم و نگاه قیم مآبانه داشتیم ولی به طور طبیعی به این نتیجه رسیدیم که نمی‌توانیم این راه را ادامه دهیم با تصویب و ابلاغ سیاست‌های کلی این نگاه تغییر کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: نظامات صنفی برای ما بسیار اهمیت دارد و می توانند بسیاری از وظایف حاکمیتی را بهتر از حاکمیت انجام دهند. کانون وکلای دادگستری  جایگاه و سابقه‌ای داراست که جا دارد اتحادیه این کانون ها هم در این جایگاه قرار گیرد. بحث استقلال وکیل بسیار مهم است همین بحث استقلال را بعد از انقلاب فرهنگی در دانشگاه ها هم داشتیم متاسفانه این بحث استقلال سریع سیاسی می شود و بعد متوقف می‌شود.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  با بیان اینکه در گذشته به این نتیجه رسیدیم دانشگاه بدون استقلال پیشرفت نمی‌کند گفت: در مورد کانون وکلای دادگستری هم همین است. واقعیت این است که دو رکن در دادرسی  مهم است و آن قاضی و وکیل است این دو لازم و ملزوم هم هستند و قابل تفکیک نیستند که قوانین اساسی ما به‌ خوبی به آن پرداخته است.
وی با اشاره به قانون اساسی کشور گفت: فصل سوم قانون اساسی به حقوق ملت پرداخته است کارهای زیادی برای تحقق این حقوق باید انجام داد وکیل پاسبان حقوق ملت است و حق داشتن وکیل از حقوق مسلم ملت است که اگر مبحث مربوط به وکالت در فصل یازدهم قانون اساسی می‌آمد شاید تلقی می‌شد وابسته به حاکمیت است اما در فصلی جدا و در بین حقوق ملت آمده است و این نشات گرفته از نگاه انقلاب به حقوق ملت است و نشان می دهد باید از حقوق افراد در برابر حاکمیت دفاع شود.

عارف در ادامه افزود: شخصی شجاع که دارای امنیت حرفه است می تواند اینگونه دفاع کند وکیل نباید نگرانی از امنیت معیشت و زندگی خود داشته باشد.وکیل رو در روی قاضی نیست وکیل مکمل قضاوت است باید تلاش کنیم وکیل به جایگاه واقعی برسد. وکالت یک شغل نیست یک مسئولیت ملی است گاهی یک خطا در امر قضاوت را به کل نظام تسری می‌دهند وظیفه شما وکلا سنگین است. در امر وکالت باید به گونه‌ای کار شود تا تجربه بزرگان به جوانان انتقال یابد.

در افتتاحیه سی و دومین همایش اسکودا به پاس زحمات دکتر محسن محبی  تقدیر به عمل آمد و لوح یاد بودی به همین مناسبت به ایشان اعطا شد.

در مراسم افتتاحیه سی و دومین همایش  اسکودا از تمبر یاد بود این همایش رو نمایی شد و سپس به امضای تنی چند از بزرگان وکالت رسید.

دکتر محسن محبی گفت: از شادروان بهمن کشاورز دوست صمیمی خود و وکیل پایه گذار و نمونه دادگستری یاد میکنم
از تمام دوستانی که در برگزاری همایش زحمت کشیدند تشکر میکنم در مدتی که از ماجرای دو پرونده می‌گذرد چندین بار برای تجلیل و تحلیل این دو پرونده دعوت شدم اما قبول نمی کردم چون دوست داشتم اگر از سخنی قرار است بگویم بهتر است در جمع وکلا گفته شود.

نماینده رابط و مشاور حقوقی دولت در دعاوی مطروحه در دیوان بین المللی دادگستری (لاهه) در خصوص دعوای طرح شده علیه دولت ایالات متحده گفت: مهمترین اثر این پرونده و دستور موقت صادره منع از اجماع بین المللی علیه ایران است و از نظر بین المللی یک برد برای ایران محسوب می شود.

این وکیل دادگستری ادامه داد: اما آثار داخلی این کار را هم باید مورد توجه قرارداد. سرمایه اجتماعی دولت در معرض آسیب بود که این رای آن را تقویت کرد این پیروزی امید را در بین مردم زنده نگاه داشت همین که ۵ استاد حقوق بین الملل از موضع کشورمان حمایت کنند خودش دستاورد بزرگی است
این حقوقدان در ادامه تشریح کرد: اینکه حقوقدانان ایرانی در این جلسه حضور داشتند بسیار مهم است این دستاورد نه متعلق به من است نه تیم حقوقی که آنجا بودند این دستاورد متعلق به جامعه حقوقی ایران است.  از این به بعد بعضی از رسانه‌ها حق ندارند وکلا را افرادی متخلف معرفی کنند.

وی با اشاره به پیام های تبریکی که از جانب افراد مختلفی برای او بعد از دستور موقتی که علیه امریکا صادر شد فرستاده می شد گفت:  من پیام‌های بسیاری برای تبریک دریافت کردم و اولین آن پیام دکتر شهبازی نیا بعنوان رئیس اسکودا بود در یک پیام برای من نوشته بودند نه سلبریتی بودند نه بازیکن فوتبال نه بازیگر سینما عده‌ای حقوقدان بودند که مملکت خود را دوست می‌داشتند و رفتند کاری کردند کارستان این پیام به من خیلی چسبید.
وی با بیان اینکه کار ما یک کار حقوقی تیمی بود گفت: قبل از ارایه دادخواست از اساتید و وکلای دادگستری کمک گرفته شده و این کار با یک اجماع داخلی انجام شد همه وکلا و حقوقدانان در این دستاورد شریک هستند امیدوارم نتیجه در ماهیت به نفع ایران باشد.

دکتر علی اکبر گرجی  با بیان اینکه بهمن کشاورز از الگوهای برجسته وکالت  بودند و آرزو می کنم وکلا علی الخصوص جوان ترها به بزرگانی چون اینان تاسی بجویند گفت: بر حاکمیت حقوق خصوصی و جزا در آزمون وکالت نقدهایی وارد است که باید مورد توجه قرار گیرد
معاونت پیگیری قانون اساسی ریاست جمهوری افزود: من نمی‌گویم این منابع باید حذف شود من می گویم فقد منابع مربوط به حقوق بشر حقوق اداری و … در این آزمون مشهود است ما باید به سمت وارد کردن این مواد به آزمون وکالت برویم چون وکالت یک نوع حق بر حق هاست اگر بتوانیم در مورد حق های آیینی و شکلی نامی ببریم حق برخورداری از وکالت است حق داشتن وکیل یک حق بنیادین شکلی است که اگر به خوبی پاسداری شود زمینه دیگر حقهای ماهوی هم آماده است.
این حقوقدان ادامه داد: توجه به حقوق مردم هم در امور ترافعی مهم است در امور غیر ترافعی عرصه وکالت باید به سمت آموزش حقوق عمومی اساسی و اداری رود و اینها در کنار رئوس سنتی خود داشته باشد
ما باید در عرصه آموزش وکالت به محتوا توجه کنیم اگر هدف ما تقویت آرمان‌هایی مثل استقلال است باید بیش از پیش به مباحث حقوق عمومی توجه کنیم. به عنوان یک معلم حقوق اساسی که به عنوان مشاور در خدمت دولت است از تمام وکلا دعوت میکنم در این مهم، صیانت از قانون اساسی ما را یاری دهند.


آیت الله معزالدینی با بیان داستانی از مولانا گفت: مولانا با اشاره به داستان حضرت یوسف و دیدار او با شخصی می گوید، یوسف از آن شخص می پرسد تو برای ما چه هدیه آوردی شخص گفت خیلی فکر کردم چه هدیه‌ای به تو بدهم که تو فاقد آن باشی اما شما همه چیز را داری دست کرد در جیب خود آینه‌ای در اورد و گفت آینه‌ای برای شما آوردم تا خود را در آن ببینی، واقعیت اینکه نمی‌دانستم به شما بزرگان چه بگویم و چه هدیه‌ای بیاورم ای کاش می توانستم آینه‌ای بیاورم تا چهره همه شما اساتید را نشان دهد.
وی ادامه داد: وکیل مظهر اسم حق است و اگر بر حق قرار دارد، محضر حق نام دیگر خداست و چون محیا کننده داوری این محضر، نام دیگر از خداست چون یا عادل، مسند وکالت مسندی بس خطیر است اگر کسی خیال کند خطیر بودن مسند وکیل کمتر از قاضی است به بیراهه رفته است طرفه آنکه وکیل هم در حکم دخالت می‌کند و هم در حکومت.
معزالدینی خاطرنشان کرد: جامعه بشری هر کدام نواقصی دارند وکیل وقتی وارد امر وکالت میشود یعنی به کسی کمک می‌کند که توان دفاع از خود را ندارد پس مصداق تعاون است.
وی با اشاره به مشکلات دستگاه قضا گفت: پیشنهادی به قوه قضائیه می دهم قوه قضائیه کانون وکلای دادگستری را به عنوان اتاق فکر برای خود بداند و از نظرات وکلا و حقوقدانان استفاده کند ظاهرا قبل انقلاب پیوند بهتری بین دادگستری و کانون وکلا بود و بعد انقلاب شکاف افتاد این شکاف باید ترمیم شود. اگر این شکاف ترمیم نشود قوه قضائیه هیچ کارش به سامان نمی‌آید اگر قوه قضائیه سامان نیابد کشور سامان نمی‌یابد قوه قضائیه ویران یعنی کشور ویران. اگر قوه قضائیه سامان نیابد یعنی عدالت امنیت سامان ندارد اگر حجت الاسلام رئیسی در قوه قضاییه  از خرد وکلا بهره ببرد بسیار موفق می‌شود.

مراسم بزرگداشت استاد بهمن کشاورز در سی و دومین همایش اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری و رو نمایی از نشان اخلاق وکالت استاد بهمن کشاورز

رئیس اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران ضمن عرض خوش امد گویی به حضار گفت امروز عدم حضور بهمن کشاورز بسیار برای من غم انگیز بود ایشان دلبسته نهاد وکالت و حاکمیت قانون و عدالت بود و بسیار تلاش و سعی کرد. روحش شاد باشد.

دکتر مرتضی شهبازی نیا گفت: خوشحالم در این جمع دکتر محبی حضور دارند که افتخار جامعه حقوقی هستند افرادی هستند که مورد فضل خدا هستند دکتر محبی و بهمن کشاورز هم از این جمله هستند پیشرفت در یک بعد زندگی کار سختی نیست این که افرادی در ابعاد مختلف شخصیتشان پیشرفت کنند جز با لطف خدا ممکن نیست این افراد چون الگوهای جامعه هستند استاد کاتوزیان چنین ویژگی داشتند در حوزه وکالت هم استاد کشاورز الگو بودند در اخلاق حرفه‌ای الگو بودند کسی که بعد ۵۰ سال وکالت بگوید تاکنون سوگند وکالت را نقض نکرده است خیلی حرف مهمی است و من شهادت می دهم که سوگندش را هیچگاه نقض نکرد.
این وکیل دادگستری با اشاره به پیشنهاد کانون وکلای دادگستری یزد مبنی بر تشکیل دبیرخانه اخلاق حرفه ای وکالت در این استان گفت: خوشحالم به همت کانون یزد الگوها و اسوه ها معرفی می‌شوند و جایزه اخلاق حرفه‌ای استاد کشاورز پایه گذاری شد. جامعه رسانه‌ای گفتند بعد از فوت استاد بهمن کشاورز نمی‌دانیم ارتباطمان با جامعه حقوقی چگونه خواهد بود باید در این زمینه بیشتر سعی کنیم.
وی ادامه داد: انتصاب حجت الاسلام رئیسی به ریاست قوه قضائیه را تبریک می گوییم و از اصلاحات ایشان حمایت می کنیم چون اعتقاد داریم از لحاظ ساختاری و عملکرد باید اصلاحات صورت گیرد. استقلال قوه قضائیه را بیشتر از استقلال خود درخواست می‌کنیم.
وی با اشاره به خواست همه وکلای دادگستری در رابطه با اصلاح قانون آیین دادرسی کیفری بیان داشت: تبصره ماده ۴۸ آیین دادرسی کیفری را مخالف حق دفاع مردم می‌دانیم و از رئیس محترم قوه قضائیه تقاضا داریم این لکه ننگ بر قانون  آیین دادرسی کیفری را بزدایند.
وی ادامه داد: از دولت محترم به ویژه دکتر نوبخت بابت اختصاص ردیف بودجه برای مطالبات وکالت های معاضدتی و تسخیری تشکر میکنیم امیدواریم در آینده مبلغ آن افزایش یابد.


وکیل سید محمد جندقی کرمانی پور با بیان اینکه استاد کشاورز و مرحوم مصباح اسکویی روحشان در این جمع حضور دارد. در فاصله بسیار کمی دو استاد بزرگ را از دست دادیم جامعه وکالت به خاطر از دست دادن این دو استاد در غم فرو رفته‌اند گفت: نمی دانم چرا این اساتید از میان ما پرکشیدند گویا از صحبت ما به تنگ آمده بودند من از سال ۷۰ با این دو بزرگوار بوده ام آقای کشاورز تا اخر از همکاری با کانون کوتاهی نکرد. یادم هست مصباح  پرونده‌های گزارش کارآموزان را تا دیر وقت حتی در خانه مطالعه می‌کرد
رییس اسبق کانون وکلا و اسکودا ادامه داد: خدا هر دو بزرگوار را رحمت کند مرحوم کشاورز و مصباح نیم قرن مردم را همراهی کردند
مرحوم کشاورز همیشه به درستی به استقلال کانون کانونها پافشاری می‌کردند. هر دو عزیز وکلای شایسته‌ای بودند که برای احقاق حق کوتاهی نکردند و نتیجه آنرا در تشییع جنازه و ترحیم هر دو عزیز دیدیم مردم اینگونه به رادمردی آنها پاداش دادند.

وکیل سید مصطفی انوری زاده  در بزرگداشت بهمن کشاورز گفت: دوست و بزرگوارمان از میان ما رفت و در این اوضاع آشفته ما را تنها گذاشت. من مرگ او را باور نمیکنم روح بزرگ او را همه جا می‌بینم او همین جا بین ما نشسته است و با آن چشمان نافذ نظاره گر ماست چگونه به صورت مختصر می شود راجع به عالیجناب بهمن کشاورز صحبت کرد؟ به خانواده محترم عالیجناب بهمن کشاورز تسلیت می گویم و سلامتی و طول عمر برای آنها آرزومندم.
نایب رییس اسبق اسکودا ادامه داد بهمن کشاورز در خانواده‌ای بزرگ به دنیا آمد پدرش کریم فرد بزرگی بود که بیش از ۶۰ اثر او بجا مانده است پدر بزرگش و شوهر خواهرش، عمویش هم از بزرگان کشور بودند. خدیجه کشاورز اولین زن وکیل در دادگستری ایران بود. عالیجناب کشاورز مدارج پایه را در دارالفنون گذراند و لیسانس قضایی را در دانشگاه تهران گرفت در اردیبهشت سال ۱۳۵۰  در مراسم تحلیف شرکت کرد و همان شب ازدواج کرد ایشان میگفت اگر واقعه سوم یعنی مرگم در اردیبهشت اتفاق افتاد بسی عجیب است.
وکیل انوری زاده افزود: استاد کشاورز آموخته هایش را به دیگران یاد می داد کلاس روزهای یکشنبه را هیچکس فراموش نمی‌کرد هیچ وقت از نوشتن باز نمی ایستاد همیشه درحال خواندن و نوشتن بود
عالیجناب بهمن کشاورز عالمی توانا، سخنوری مسلط، وکیلی هوشمند، حقوقدانی ورزیده بود باور بفرمایید جانشین عالیجناب کشاورز به این زودی ها نخواهد آمد.
این حقوقدان در ادامه تصریح کرد: بهمن کشاورز از دانسته‌ها خود در امر دفاع کمال استفاده را می‌کرد. مصاحبه‌های او دلالت بر صحت عرض بنده بود که هر طریق و زبان از امر وکالت دفاع می کرد هر سوالی را پاسخ داشت طفره نمی‌رفت همیشه مشاوره میداد و متعهد به صنف و حرفه خود بود. او تمام قد در خدمت صنف وکلا بود رعایت شان و منزلت وکیل دادگستری خط قرمز او بود دفاع از همکارانش را یک لحظه کنار نمیگذاشت چنان که از عبدالفتاح سلطانی دفاع کرد.
عضو کانون وکلای دادگستری اصفهان گفت: کشاورز در پرونده کرباسچی وکالت را در میان مردم برد و قضاوت مردم را برانگیخت در نظر مردم او را تبرئه کرد.عالیجناب بهمن کشاورز چند دوره رییس کانون وکلای مرکز را بعهده داشت همه می‌دانیم دوره ۲۲ یکی از پر شکوه ترین دوره‌های کانون وکلای دادگستری مرکز است. استاد در ۵ دوره ریاست اتحادیه سراسری کانونها وکلای دادگستری ایران را بر عهده داشت اما تا امدیم از ایشان یاد بگیریم ایشان پر کشیدند و رفتند.

این حقوق دان با بیان اینکه عالیجناب کشاورز را همه می شناختید گفت: ایشان وکیلی درست کار، امین، میهن دوست، خدمت گذار جامعه، مردم دار، معتقد به حاکمیت قانون، مدافع صنف و استقلال کانون وکلا مدیر هوشمند عالم و عامل بود ایشان جایگاهی که داشت را می‌پذیرفت و به آن عمل می‌کرد همیشه ظاهرش آراسته بود کلامش دلنشین بود و در کارش نظم داشت.
ایشان ادب و نزاکت بی اندازه داشتند و حرمت غریبه و آشنا را داشتند ایشان عاشق وکالت بودند تعصب صنفی فوق العاده ای داشتند و در دفاع شجاع بودند و در انتخاب کلام وسواس داشتند.
وی در ادامه افزود: ایشان شخصیت کاریزماتیک داشتند هم اهل قلم بودندو هم به اهل قلم احترام می‌گذاشتند و عاشق انتقال یافتهایش به دیگران بود. خود را ملتزم به خوب شنیدن می‌دانست و سخن ناروا به زبان نمی‌آورد و وکالت را قربانی سیاست نکرد او ادب و اخلاق مجسم بود او بزرگ بود و مانند بزرگان عمل می‌کرد او یک تنه ارزش‌های از دست رفته وکالت را زنده کرد تکامل داد او از مرحوم داور و وکیل گذشت و تاریخ وکالت ایران جاودانه شد او رفت و جامعه حقوقی را عزا دار کرد
عالیجناب بهمن کشاورز دوستی با وفا و گذشت بود و تا انتها با تو می‌آمد خصایص او در روح وکالت جریان خواهد داشت او مردی بزرگی و انکار ناپذیر بود و بر ساختار وکالت تاثیر خود را گذاشته بود.
عالیجناب بهمن کشاورز در یک کلمه یک وکیل دادگستری بود.

معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری گفت: وکالت قضاوت و طبابت با قسم شروع میشود زیرا موضوع آنها انسان است بنابراین ارزش و اهمیت این سه منصب بسیار مهم است و نباید به اینها بعنوان شغل نگاه کرد زیرا یک منصب هستند مسلما برای اشتغال در دیگر مشاغل قسم نداریم اگر اعتقاد داریم وکالت و قضاوت دو بال فرشته هستند نیرویی که این فرشته را به حرکت در می‌آورد اخلاقیات است که در آیین نامه انتظامی دیده شده است

دکتر عباسی در ادامه افزود: وقتی اخلاقیات فرو بریزد باید فاتحه جامعه را خواند اخلاقیات در همه جا افول کرده است ما امروز بیش از هر حوزه دیگر خواهان اخلاقیات هستم باید بپرسیم جایگاه اخلاقیات کجاست؟ این وضعیت فاجعه بار را چگونه باید درمان کرد آیا راهی جز رجوع به اخلاقیات داریم؟ ما باید بیش از پیش به اخلاقیات توجه کنیم تنها حوزه‌ای که اخلاقیات در آن وجود دارد جامعه وکالت و حقوقدانان است.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=26214
  • 1211 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای مشروح افتتاحیه سی و دومین همایش سراسری اتحادیه کانونهای وکلای دادگستری ایران – به میزبانی کانون وکلای یزد بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0

دیدگاهها بسته است.

تماس باما